Naar aanleiding van een aantal topic hier is dit dus mijn vraag.
Hoe voorkom je luizen!?!
Ik ben dus echt panisch, tot het gekke af, voor ongedierte
Ik heb een flesje voorkomende shampoo al in huis, maar kan ik die, zonder dat er luizen zijn gesignaleerd op school, al gebruiken? En zo ja, hoe vaak in de week? En een plastic hoes voor over de jas, waar haal je die?
hier hebben de kinderen op school preventief een luizenzak… daar moet alles in! schooltassen, gymtassen e.d ik vind wel dat het helpt groep 1 en 2 hebben al 2 jaar geen luizen… (ik weet niet hoe het in andere klassen zit want dat is een andere afdeling daar komen we vanaf nu wel achter!)
verder kun je er weinig aan doen…
plastic hoes voor de jas kun je halen bij de drogist.
welke shampoo heb je (welk merk?).
Wat wij veel adviseren is de meiden de haren in een staart, en evt een laagje haarspray over de haren dan nestelen ze zich minder makkelijk in de haren.
is er luis in de omgeving geconstateerd dan zo veel mogelijk kammen, zo zie je sneller of er luis op het haar van je kinderen zit zodat je dit ook sneller kan bestrijden.
Voor de rest zou ik het zo even niet weten :think: .
luizenzakken kan je ook krijgen op i net. Hele simpele site met het woord al in de site naam.
Hier op school komen ze weinig voor, maar wel altijd in 1 klas, elke keer weer bij hetzelfde kind… nu onze oudste zijn jas op dezelfde kapstokken als die klas kwijt moet… ga ik dus ook een luizenzak aanschaffen, want ik heb er geen zin in :thumbdown:
Kaya, ik heb de eigen merk luizen voorkomend van de etos of kruidvat. En hoe vaak moet ik zo’n laagje in haar haar spuiten?
Dus het is niet raar als ik al preventief te werk ga :oops:
Thanks voor de tips! Ga zeker even kijken naar de site.
die preventieve spray heb je denk ik? Ik weet het eigenlijk niet hoe vaak staat het niet op de verpakking?
haarspray of een beetje gel elke morgen voordat ze naar school gaan.
en natuurlijk is het niet raar, beter voorkomen dan dat je alle ellende er van hebt.
het is nooit een garantie, maar dan weet je in ieder geval van jezelf dat je er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen.
Ja die preventiespray ja! Wist even niet meer hoe het heette. Maar die dus.
Oh gelukkig maar… word nu al helemaal mesjogge als ik er aan denk. Alles wassen, alles in vuilniszakken, haren wassen, kammen… brrrr.
idd brrr.
ik krijg al jeuk als ik het lees of dat ze bij mij in de winkel komen voor die producten dus als ik ze hier ooit over de vloer krijg word het oorlog denk ik :mrgreen:
Hahaha hier ook hoor! Daarom heb ik het al in huis, zodat ik niet op het laatste moment alles moet kopen
Ik laat tijdens de luizencontrole mijn haar ook altijd even controleren Anders sta ik nog de hele dag te krabben, omdat ik dan denk dat ik ze voel. :doh:
Wist helemaal niet dat er ook preventieve spray is. Als er in mijn klas luizen zijn, zit mijn haar altijd helemaal vast met mouse en haarlak
Hoop voor je dat ze het niet gaat krijgen!
Die preventieve sprays werken echt niet…
Het schijnt dat ze niet houden van lavendel, azijn, anijs en laurier. Maar met preventie en een beetje pech kun je zo een luis hebben…
Eens per maand zelf controleren door nat te kammen, zorgen dat je spul in huis hebt, luizenzakken gebruiken en meer kun je niet doen… Gel in haren of lak is ook evt te proberen.
Zorgen dat je kind geen schoon haar heeft , dus gewoon het haar eenmaal in de week wassen.
Wij gebruiken ook altijd teatree olie (te koop bij de reformwinkel)
dat smeerde ik altijd achter de oren en in de nek. Ook op de kraag van de jas.
Maar als er een echte grote uitbraak is, en je kind is er bevattelijk voor dan krijgen ze het toch wel.
Ik doe altijd Nenuco in Tycho’s haar. Ooit gehoord via via dat de luizen daar niet van houden. Tot nu toch nog geen luizen gehad (gelijk even afkloppen). Maar of het nu echt door de Nenuco komt?
@mamma van sharondenise wrote:
Zorgen dat je kind geen schoon haar heeft , dus gewoon het haar eenmaal in de week wassen.
Inderdaad, goeie tip :thumbup:
Savannah werd vroeger op school vreselijk gepest om allerlei domme redenen, totdat de luizen een rondje kwamen doen op school, en verschillende kinderen zeiden die zullen we dan wel van jou hebben, waarop een van de luizenmama's zei, nee hoor Savannah was t enigste kind in de klas zonder luis :lol:
Savannah had een bloedhekel aan haren wassen, maar dat veranderd haha, nu ze puber is staat ze constant onder de douche :mrgreen:
@lydia wrote:
Die preventieve sprays werken echt niet…
Het schijnt dat ze niet houden van lavendel, azijn, anijs en laurier. Maar met preventie en een beetje pech kun je zo een luis hebben…
Eens per maand zelf controleren door nat te kammen, zorgen dat je spul in huis hebt, luizenzakken gebruiken en meer kun je niet doen… Gel in haren of lak is ook evt te proberen.
ik zou het niet zo stellig zeggen dat het echt echt niet werkt, die preventieve spray. Het zal allicht toeval zijn, maar hier ontdekten we een paar dagen voordat b. kwam dat n luizen had, en ik dus ook. heb voor ons allerlei behandel-spul gekocht, en voor b de preventieve shampoo van kruidvat. Hoewel wij er nog heel lang over hebben gedaan om n luisvrij te krijgen (en uiteindelijk de schaar er dus in is gegaan…), is er al die tijd geen een luis overgesprongen op b. Nogmaals; het kan toeval zijn, maar het zou ook zomaar kunnen komen omdat hij zich in die tijd veel met die shampoo behandelde.
(ik zou zelf pas beginnen met preventief spul als het wel al geconstateerd is in de omgeving) ik vond die luizen vreselijk, echt vreselijk, zeker met n’s haar. maar ik ben te lui of zo om dan zijn hele leven preventief allerlei middeltjes in zijn haar te gaan gooien… :shifty: )
(zo, maar 4x, herstel; 5x gekrabd tijdens het schrijven van deze reactie…)
Het stellige komt omdat het hier domweg niet werkte. En of bepaalde soorten haren of hoofdhuid nou anders zijn, ik weet het niet… Het is ondanks preventieve sprays, haarlak, luizenzakken en gel meerdere keren opgekomen.
Dus een wijziging; het geeft geen garantie
Het haar vies houden niet te vaak wassen en wat schuim of gel of lak in sprayen en idd haar in een staart. Luizen houden van schoon haar.
Als ik Ivan naar de chreche breng dat krijt hij altijd gel in zijn haar.
krijg er gewoon jeuk van haha,
ik zat er ook al aan te denken hoe kan ik het voorkomen want wordt al helemaal gek bij de gedachte Luis bbrrr.
Y.eline haar haar was ik hooguit 1x per week soms 2x als het echt vies is maar verder niet ivm haar hoofdhuid ze heeft berg en wat exceem.
Maar haarlak of gel is ook een goede tip zodra ik wat hoor over luizen dan gooi ik dat in dr haren hopelijk kan je het dan een beetje voorkomen
wat mij opvalt is dat je het altijd op school hoort… nooit kdv…
ma mag onze uk ook weer naar de psz…daarna gaan we op vakantie… hoop toch dat wij geen huisvriendjes in de tussentijd vinden…
betreft haren wassen… onze uk heeft een gruwelijke hekel aan haren wassen… krijssen tot en met…net een speenvarken…