voorkeurshouding, waar naartoe

Hallo,

Weer eens een vraagje over een voorkeurshouding. Mijn zoontje heeft pas in de tweede week een voorkeurshouding ontwikkeld. Het lijkt wel steeds erger te worden. Zijn hoofdje wordt ook al iets platter.

Inmiddels ben ik 2x bij de osteopaat geweest, maar zie nog geen verbetering. Is het beter om naar een fysio te gaan of krijg ik daar alleen maar tips. Via het cb heb ik namelijk al tips gekregen en die vind ik ook niet echt helpen. Zijn bedje staat al zo dat hij naar het licht moet kijken, doet hij dus niet. Fles geef ik zodat hij mijn kant moet opkijken, dat doet hij tijdens de fles wel. Hij kan het dus wel. Maar slapen en ik de box liggen kijkt hij maar 1 kant op.

Waar kan ik nu het beste heen gaan om te zorgen dat zijn voorkeurshouding verdwijnt en we straks niet aan een helmpje moeten?

Groeten

Mijn ervaring met fysio

Tips + Oefeningen, hun gaan bekijken hoe erge mate het is, en ook kijken ze wat er gedaan kan worden.

Ik vond Fysio heel erg makkelijk, dit vooral omdat ik dus het gevoel had dat het zoveel meer was dan even bedje verschuiven, Riley is er vanaf gekomen door de manier van spelen , verschonen, liggen, drinken, kijken.

Fysio :thumbup:

Hier komt de kinderfysio gewoon bij je thuis. Zo heeft zij kunnen kijken wat ik allemaal thuis kon veranderen.

Hoop tips gekregen en oefeningen. Met 2 maanden was de afplatting helemaal verdwenen.

fysio idd. Komen bij ons ook aan huis :thumbup:

Bij Y heeft het super geholpen. T is nu ook een voorkeurshouding aan het ontwikkelen. Dus moeten het in de gaten houden en als het erger wordt ook fysio bellen op aanraden CB>

hier ook fysio

aukje had een kleine afplatting en een sterke voorkeur.

op aanraden van de ka zijn we bij de fysio gekomen, (had beetje nare ervaringen bij femke… kwam niet meer van ze af)

en nu :thumbup:

@Pitje27 wrote:

(had beetje nare ervaringen bij femke… kwam niet meer van ze af)

Dit is bij ons dus ook het geval he, ze heeft van alles doorgespeeld naar CB, en we zullen dinsdag horen wat onze zoon 'Mankeert', en dan weer terug naar fysio moet, ze blijft ons pushen toch door te zetten.. :wall:

Overigens, kan ze inderdaad aan huis komen, ook kan je daar naar toe gaan. (wat wij hebben gedaan.)

@Sweet-Love wrote:

@Pitje27 wrote:

Dit is bij ons dus ook het geval he, ze heeft van alles doorgespeeld naar CB, en we zullen dinsdag horen wat onze zoon 'Mankeert', en dan weer terug naar fysio moet, ze blijft ons pushen toch door te zetten.. :wall:

Overigens, kan ze inderdaad aan huis komen, ook kan je daar naar toe gaan. (wat wij hebben gedaan.)

Ach femke moest eerst haar hoofd optillen, toen rollen, kruipen lopen. etc.

dat kan ik me wel voorstellen, maar laat kinderen in hun eigen tempo doen...

en het cb... nou bij ons zaten ze te pushen... en bij de buurvrouw reageerde (dezelfde fysio en cb) dat er niks aan de hand was. maar hij was 2 en kon niet kruipen of lopen...

Achteraf zuurstofgebrek bij de geboorte.. dus tja waar ze op moeten letten doen ze niet..

@Pitje27 wrote:

@Sweet-Love wrote:
@Pitje27 wrote:

Ach femke moest eerst haar hoofd optillen, toen rollen, kruipen lopen. etc.

dat kan ik me wel voorstellen, maar laat kinderen in hun eigen tempo doen...

en het cb... nou bij ons zaten ze te pushen... en bij de buurvrouw reageerde (dezelfde fysio en cb) dat er niks aan de hand was. maar hij was 2 en kon niet kruipen of lopen...

Achteraf zuurstofgebrek bij de geboorte.. dus tja waar ze op moeten letten doen ze niet..

Hier precies zo, eerst was ze voorkeurhouding weg, daarna makte ze zicch ineeeens zorgen dat hij zijn hoofdje niet optilde (deed hij wel thuis, maar ja dat zien ze niet, ze hebben een moment opname.) en daarna rollen, hij rolde in bed continu om, heb er nog filmpjes van hij moest rollen van links naar rechts buik naar rug en andersom deed hij afgelopen keer wou hij niet, tot we daar al 30 min zaten deed hij het ineens wel, daar voor zei ze al 'Jullie zeggen het, moet ik dan maar geloven....'...en nu was het weer dat hij niet lang genoeg (30 sec ) zelfstandig zat. En dat hij kruipen nog niet onder de knie heeft... wij hebben het afgekaapt, is ze mee akkoord gegaan,
Maar... wel bij te zeggen 'Ik geef het bij CB door, kijken wat hun willen.'..
Omdat zijn duimpje links binnen staat..

bedankt voor jullie reacties.

Julie hebben dus wel goede ervaringen met fysio, maar ze blijven dus wel zeuren…

Heb via het cb een folder gehad met tips en die voer ik dus al uit. Bedje naar het licht, voeden en spelen aan de slechte kant. Maar heb weinig hoop dat dat helpt. Bij jullie dus wel.

Ga dus toch maar eens een fysio bellen. Kan je zonder verwijzing erheen?

Hier goeie ervaringen met de fisio!

@Miriam74 wrote:

bedankt voor jullie reacties.

Julie hebben dus wel goede ervaringen met fysio, maar ze blijven dus wel zeuren…

Heb via het cb een folder gehad met tips en die voer ik dus al uit. Bedje naar het licht, voeden en spelen aan de slechte kant. Maar heb weinig hoop dat dat helpt. Bij jullie dus wel.

Ga dus toch maar eens een fysio bellen. Kan je zonder verwijzing erheen?

Sorry voor late reactie, ja je kan bellen naar een (kinder)fysio in de buurt, die hier vaker mee te maken heeft gehad.

Ik had voor de nacht een zijslaper,veilige methode om je baby op zijn zij te laten slapen

Ivan had ook voorkeurshouding maar die is nu met behulp van fysio helemaal weg