Voorkeurshouding/ Fysio.

Hoi.

Riley moet vandaag naar de Fysio, voor zijn voorkeurshouding naar rechts.

Ik vraag me af, wat gaan ze doen?

Groetjes!

Lesley

Geen idee, maar denk dat ze je Tips gaan geven.

Mijn dochter had in het begin ook een voorkeurshouding.

We zijn toen anders gaan verschonen, anders gaan voeden, anders in de box leggen.

alsmaar stimuleren om naar de andere kant te kijken.

En zo hebben wij het gelukkig zelf weten op te lossen.

Suc6 :hug:

Damian heeft dat ook gehad.

Zij deed oefeningen met hem en je krijgt wat oefeningen mee.

Ook krijg je tips.

Bij Damian heeft ze uiteindelijk iemand anders bij laten komen omdat zijn werfeltjes niet goed zaten.

Nadat dat opgelost was zijn voorkeurshouding weg.

Alleen jammer dat hij er een afplatting aan overgehouden heeft en dat gaat nog wel tot zijn 4e jaar duren.

(we kwamen eerst in aanmerking voor helmpje en later weer niet, nu baal ik daar ontzettend van dat ik niet op mijn strepen ben gaan staan)

Maar wat neem ik dan mee naar de fysio?

Riley en evt een omslagdoek. Meer heb je niet nodig :thumbup: heel erg spannende of enge dingen gaan er niet gebeuren. Heel misschien maken ze met een soort ‘lint’ van plastic een vormafdruk van de omtrek van zijn hoofdje. Dat gaat in een bak met warm (heet) water, laten ze wat afkoelen, doen hem om zijn hoofdje, laten het daar afkoelen zodat het hard wordt, zetten er wat streepjes op zodat te zien is waar zijn oortjes en neus zaten tov van het plastic c.q. de ‘afplatting’ van zijn hoofdje. That’s it. Hopelijk valt het mee en kunnen jullie het ook afwenden die voorkeur zodat een helmpje niet nodig is. Wij zijn er ook door de tips en oefeningen afgekomen en een beetje afplatting kun je nog zien maar ik vind het reuze meevallen. Daarbij hoe meer haartjes hoe minder zichtbaar :lol:

Hier kwam de fysio aan huis. Je krijgt oefeningen en tips. Vooral aan de tips heb ik heel veel gehad :thumbup:

:thumbup:

Fysio wou ook thuis komen, dat was gevraagd, maar we hadden een bende in huis (veranderingen enzo…)

Nou we zijn geweest CB arts kan lekker overdrijven…

Het valt reuze mee hij kan het wél, alleen een knikje in zijn nek die hij moet doorbreken door simpele oefeningen.

Wees blij dat je voor “niks” gegaan bent! Beter te veel oefenen dan te laat, want dan heb je een berg ellende.

Enne, fysio is erg leuk met je baby. Je leert op een andere manier met je baby spelen dan je uit je zelf zou doen.

Succes ermee

@Rhiannon wrote:

Riley en evt een omslagdoek. Meer heb je niet nodig :thumbup: heel erg spannende of enge dingen gaan er niet gebeuren. Heel misschien maken ze met een soort ‘lint’ van plastic een vormafdruk van de omtrek van zijn hoofdje. Dat gaat in een bak met warm (heet) water, laten ze wat afkoelen, doen hem om zijn hoofdje, laten het daar afkoelen zodat het hard wordt, zetten er wat streepjes op zodat te zien is waar zijn oortjes en neus zaten tov van het plastic c.q. de ‘afplatting’ van zijn hoofdje. That’s it. Hopelijk valt het mee en kunnen jullie het ook afwenden die voorkeur zodat een helmpje niet nodig is. Wij zijn er ook door de tips en oefeningen afgekomen en een beetje afplatting kun je nog zien maar ik vind het reuze meevallen. Daarbij hoe meer haartjes hoe minder zichtbaar :lol:

Ja maar dat doen ze alleen als er een hele erge afplatting is.

Als hun denken dat een helm misschien nodig is.

Fijn dat het allemaal goed is en reuze meevalt :thumbup:

Fijn dat het goed is Lesley! :thumbup: CB artsen neigen wat sneller naar ‘overdrijven’ want tja ze hebben niet allemaal evenveel kaas gegeten van voorkeurshoudingen of fysio-zaken. Dan sturen ze je liever door helemaal aangezien er onder de 18 jaar geen eigen risico is etc en het je dus niets kost behalve wat tijd. :wink: Voorkomen ipv genezen dus eigenlijk.

Chelleke klopt hoor, als er afplatting gezien wordt gaan ze meten. En tja wat is ernstig. Het schijnt dat het soms heel moeilijk aan het hoofdje te zien is want dat is een schatting, meten = weten. :mrgreen:

Ik heb nooit gedacht dat een helmpje nodig zou zijn (arts ook wat aan het overdrijven?) wel dat hij een duidelijke voorkeurshouding had. Ik weet niet eens meer naar welke kant en het is echt niet lang geleden. :oops:

Gelukkig was Casper sowieso van het snel al gaan zitten, wel langzaam met omrollen maar door het spelen/oefenen was de voorkeur zo verdwenen. Tegenwoordig slaapt hij zelfs net als zijn mama op zijn zij en wisselt in de nacht regelmatig van kant :inlove:

Zou een afspraak bij de osteopaat ook aanraden.

Mijn dochtertje had hier ook last van maar na 2 behandelingen was de voorkeursligging weg

mijn oudste had dat ook maar hoefde geen fysio ervoor

nu bij me jongste wel fysio voor de voorkeurshouding gehad

had het heel erg

en zat al bij fysio voor oudste dus kon gelijk terecht idd alles doen maar dan de andere kant en z egeeft oefeningen mee

bij de jongste is het nu helemaal goed gekomen succes xxx