Moxa therapie heb ik idd over gehoord.
Mijn gevoel zegt me ook dat dit pukkie zonder wat hulp niet zomaar ineens de voorkeur voor hoofligging zal nemen. Maar als je dat zegt dan vind men je een aansteller… het kan nog, dus zal het ook wel gebeuren is de redenatie.
Maar goed, ik wacht nog even af, heb direct na mijn vakantie nog een afspraak bij de gyn en dan zit ik tegen de 33 weken aan.
Ben heel benieuwd dan.
Ik heb ook veeeeeel meer harde buiken dan ik bij de andere had en constant het gevoel te moeten plassen, volgens de gyn is dat omdat ze dus met haar voeten steeds op mijn blaas trapt en vanaf die kant de spieren gewoon sneller aanspannen.
Ideaal is het in elk geval niet.
Mijn buurvrouw is op dit moment aan het bevallen.
Kindje lag ook de hele tijd in stuit, vorige week (38/39 weken) een geslaagde draaipoging maar het had nog altijd veel bewegingvrijheid en lag op een gegeven moment dwars… toen zijn ze woensdag met inleiden begonnen, maar dat leverde niks op (kon ze weer naar huis) … en nu zijn ze sinds gister dus weer aan het inleiden en zijn inmiddels de vliezen gebroken.
Ze zijn dus gaan inleiden om het kindje voor te zijn om weer in stuit te gaan liggen… als ik dat goed van oma begrepen heb…
Vanaf een week of 36 bleek tijdens een echo Suus in stuit te liggen.
Waarschijnlijk al wel langer, maar ze draaide continu…
Ze heeft ondanks de verminderde ruimte door een 2hoornige baarmoeder en tegen alle verwachtingen van de gyn in, gedraaid tot het bittere eind (en dat voel je, en hoe :shock: )
Helaas is ze de avond voor de vliezen braken verkeerd gedraaid en toen de vliezen eenmaal braken, lag ze zo dwars dat er niets meer gedaan kon worden behalve een KS.
De dwarsligger :lol:
Ha Cell,
Ik was benieuwd hoe het er mee gaat…heb je het idee dat je kindje nog in stuit ligt? Of is ze juist beweeglijk geworden?
hier ligt de baby al de hele zwangerschap dwars in de buik… hoofd ligt aan de linkerkant… kontje aan de rechterkant… en hij schopt altijd beneden in de buik! Hij heeft nog niet anders gelegen, dus ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat!
jade is met 38wk geboren tot 36wk lag ze in stuit… ze is zelf gedraaid
afgelopen dinsdag in de auto was ze enorm druk… ik werd er naar van. Pijnlijk, misselijk en we reden zo heerlijk :liar: op van die goed onderhouden :liar: belgische wegen :shifty:
maar sindsdien voel ik haar onderin als ze de hik heeft, dus ik heb toch het idee dat ze nu eindelijk gedraaid is.
meteen erna, zijn de harde buiken en steken onderin begonnen, dus volgens mij is ze ook meteen begonnen aan haar indalingsgymnastiek.
Ben ergens wel opgelucht hoor, zag al die poespas niet zo zitten en draaien bleek toch al niet mogelijk gezien de placenta pal voor zit.
Moet wel zeggen dat ik het wat ademen, maagzuur en bewegingsruimte makkelijker had toen ze met haar koppie boven lag. Dat is nu wel anders, kom amper nog uit de stoel omhoog :shifty:
Nou hoop voor jou dat ze gewoon lekker blijft liggen zoals ze nu ligt.
( als dt inderdaad een normale ligging is he :mrgreen: )
Toen M toendertijd in stuit lag hoopte ik dat ze zo zou blijven liggen :shifty:
Al deed het getrap naar beneden best wel pijn :mrgreen:
Hoe gaat het nou met je jou?
Het malen wat klaar?
Of zal dat pas stoppen als ze er is en alles met jullie goed gaat?
:hug:
@Cell wrote:
afgelopen dinsdag in de auto was ze enorm druk… ik werd er naar van. Pijnlijk, misselijk en we reden zo heerlijk :liar: op van die goed onderhouden :liar: belgische wegen :shifty:kan er niet gedraaid worden als de placenta voor ligt?
maar sindsdien voel ik haar onderin als ze de hik heeft, dus ik heb toch het idee dat ze nu eindelijk gedraaid is.
meteen erna, zijn de harde buiken en steken onderin begonnen, dus volgens mij is ze ook meteen begonnen aan haar indalingsgymnastiek.
Ben ergens wel opgelucht hoor, zag al die poespas niet zo zitten en draaien bleek toch al niet mogelijk gezien de placenta pal voor zit.
Moet wel zeggen dat ik het wat ademen, maagzuur en bewegingsruimte makkelijker had toen ze met haar koppie boven lag. Dat is nu wel anders, kom amper nog uit de stoel omhoog :shifty:
wel als hij voor ligt en vrij hoog. Maar bij mij hangt hij laag aan de voorwand en om te draaien moeten ze als het waren door de buikwand heen met de handen de voetjes uit je bekken liggen. Dat zou dan bij mij door de placenta heen moeten en te gevaarlijk zijn.
het kan dus niet bij iedereen en een placenta pal voor bemoeilijkt wel.
Joseetje… het malen is wel minder, al ben ik nog steeds niet onbezorgd. Maar we zullen wel zien he. Kan nu toch niet meer terug :shifty:
Ik denk dat de ‘paniek’ mischien nog wel een keertje zal toeslaan als de datum dichterbij komt.
Al hoop ik het voor jou natuurlijk niet.
Wanneer moet je naar de gyn?
Hoop dat ze inderdaad gewoon goed ligt.
:hug:
Ik voelde mijn meid altijd rechtsonderin hikken en die heeft van begin af aan in stuit gelegen en kon met 34 weken al niet meer gedraaid worden bij gyn/in zkh. Te strakke buikspieren, gedeeltelijk voorliggende placenta, kontje gedeeltelijk te diep liggend in bekken en ik ben klein en was redelijk goed bespierden neit dik, dus dat werkte allemaal niet mee. Overigens wel moxa gedaan want werd gek van de harde strakke buik die ik maandenlang had, ent een basketbal. De moxa draaide niets, maar mijn buik was daarna wel eventjes een poosje duidelijk meer ontspannen, waardoor ik beter in slaap kwam.
Hoop dat je kleine idd gedraaid is of dat alsnog wil doen. Maar zoals ik zei: hikken voelde ik dus ook onderin :roll: .
Hier ook hikken onderin bij een stuitligging…
Ik voelde met name aan het hoofdje of het nog in stuit lag of niet.
Hoop wel voor je dat ze gedraaid is trouwens!