Voorkeur voor kleur?

:think: is dat ‘normaal’?

Deanne pakt altijd en overal blauw speelgoed weg… blauwe blokjes van de blokkenstoof (zo heet dat toch?), de blauwe blokken van de stapeltorens en gister in de ballenbak ook 90 van de 100 keer een blauwe bal. Andere kleuren aanbieden werkt niet: ze kijkt er dan niet eens naar. Als je dan iets blauws voor d’r neus houdt, pakt ze dat wel direct.

Blauw is natuurlijk een primaire kleur, maar toch… 't lijkt wel een obsessie voor 'r…

Toevallig viel het mij gisteren op dat Anoek meestal uit een

hele hoop kleuren geel kiest :lol:

Het is niet zo dat het altijd is ofzo hoor, althans ik let er niet

speciaal op maar gisteren hadden we allemaal gekleurde

blokjes voor haar neergelegd en ze pakte dus steeds

alleen de gele eruit. :wink: We hebben alle blokjes al gehusselt,

opgestapelt e.d. maar ze pakte dus de gele. Denk dat die het

lekkerste smaakt :mrgreen: :lol:

@Paschal75 wrote:

Denk dat die het

lekkerste smaakt :mrgreen: :lol:

:dance: owww dan smaken hier de blauwe het lekkerste :wink:

De juf van de psz zei me dat 80% van de kinderen in eerste instantie een voorkeur heeft voor felle of juist zeer donkere en dus zeer afstekende kleuren. Zo kleurt aniek steevast met donkerblauw, bruin of zwart… maar ja die zie je dan ook het beste op wit papier :mrgreen:

:lol: oef gelukkig, niets raars aan dus :wink: Andere kleuren dan blauw doen 'r niks…

Mateo pakte altijd alle rode blokjes overal tussen uit…

:doh: en mevrouw is overgestapt op geel… :inlove:

:mrgreen: moest van de week opeens weer aan dit topic denken… ons dametje had in 't begin die voorkeur voor blauw ( :roll: zo’n 3 jaar later is dat veranderd in roze en paars :inlove: ) en meneer pakt altijd en overal… rood :stuck_out_tongue:

zo he Jiska, kon je het topic nog vinden? :wink: ;D

grappig dat ze zo’n voorkeur hebben! Jayden vindt blauw mooi, alles is blauw volgens hem :roll: hij wil ook altijd op het potje op het blauwe matje :roll:

@Amy82 wrote:

zo he Jiska, kon je het topic nog vinden? :wink: ;D

:lol: :lol: :lol: yep, was even zoeken, maar gevonden :P

't Is echt zo apart he, dat ze persé alles van 1 kleur willen hebben... maar ook wel grappig :inlove:

Steven pakt juist altijd overal roze tussenuit, al vind hij rood erg mooi.