voorhuidje gaat nog niet naar achter!!!

Hoihoi,

Ik krijg het voorhuidje van mijn zoontje niet naar achteren… Is dat bij meer kindjes zo bij een leeftijd van 4,5jaar???

Ik kom er eigenlijk nooit aan maar van de week dacht ik eraan en heb er even aan gefriemeld maar dat ding werkt dus echt niet mee he…

Hij plast goed en zijn piemeltje is nog nooit onstoken geweest…

Iemand ervaring mee? Komt het nog ooit goed, ben zo bang dat hij besneden moet worden (niet dat daar iets mis mee is maar vind het zo zielig)…

grts patricia

Elke keer als hij in bad zit of onder de douche vragen of hij zelf aan zijn piemeltje wil friemelen en proberen om het voorhuidje naar achter te krijgen.

Hij voelt zelf wel of het pijn doet of niet.

Je kan ook je man vragen om het hem voor te doen, als je zoontje niet weet hoe het moet.

Maar zolang hij er geen last van heeft, goed plast (niet sproeit) en het niet ontsoken raakt. Is er niks aan de hand hoor.

Met 8 jaar geloof ik, moet het voorhuidje goed naar achter kunnen. Maar nu is het nog niet erg als het niet lukt.

En dan nog is een volledige besnijdenis niet altijd nodig hoor.

Een sneetje kan ook voldoende zijn om het voorhuidje wijder te maken.

Als je echt heel erg twijfelt, gewoon je ha vragen om advies.

Ik heb ook begrepen dat het nu nog niet echt hoeft hoor.

Zeker als er geen probleem is met plassen of ontstekingen ofzo.

Ik dacht ook met een jaar of 8, 9 :think: .

Had er laatst ook een heel gesprek met mijn man over omdat hij dacht dat het niet klopte, maar verklevingen zijn tot een jaar of 10 normaal. Pas daarna moet hij zonder problemen naar achteren kunnen.

Maar ehm, waarom wil je dat doen? Regel is dat je er sowieso niet echt aan mag zitten, juist omdat je niet weet of je er te hard aan trekt of het los’rukt’ ofzo…

U hoeft zich geen zorgen te maken: als uw kind met een stevige

straal plast, is er meestal niets aan de hand. De verkleving zal

vanzelf verdwijnen. Op 6-jarige leeftijd is bij 90% van de jongetjes

de verkleving verdwenen. Rond het tiende levensjaar kan bij de

meeste jongens de voorhuid over de eikel worden geschoven.

bron, pdf ggd.

ik dacht er gewoon aan vorige week en dacht dat het vanaf 4 jaar zou moeten ongeveer, had ik ergens een keer gelezen…

Ik was vorige week op het bureau met de jongste en vroeg ernaar en die wijkverpleegkundige zei dat het wel vanaf 4,5jaar gebruikelijk was… Vandaar mijn vraag…

Ik moet met Veron 24 september naar de ggd-arts omdat hij gezakt was voor zijn ogentest met 4 jaar… Zal het dan nog wel een keer navragen…

Bedankt voor jullie antwoorden, dan kom ik er verder maar niet meer aan want plassen kan hij goed…

grts patricia

Op aanraden van de ggd-arts naar de huisarts gegaan… 2 weken gesmeerd met zalf en vorige week terug voor andere zalf en gisteren heb ik dan voor het eerst zijn eikeltje mogen bewonderen…

Het is dus allemaal nog goed gekomen…

grts patricia

Oh wauw… wat goed zeg! :dance:

Dus met een jaar of 4,5 is wel normaal?

En wat fijn dat het nu goed is :thumbup:

het zal wel per arts anders zijn denk ik. Onze arts zegt ook tussen 6 en 8 en hij schuwde de hormoonzalven…

Maar goed jij weet nu zeker dat het goed is, hier wachten we gewoon af.

Natas

het zal dan wel per arts verschillend zijn… Maar ik ben toch blij dat we het gedaan hebben…

grts patricia

Ooh mischien dat ik dan ook maar bij de ha langs moet gaan.

M krijgt hem er ook niet over heen,hij heeft er geen last van.

@esmie wrote:

Ooh mischien dat ik dan ook maar bij de ha langs moet gaan.

M krijgt hem er ook niet over heen,hij heeft er geen last van.

ALs hij er geen last van heeft zou ik dus NIET gaan.

Overal is te lezen dat het nog niet hoeft te kunnen dus ik zou gewoon rustig wachten.

y, kan dat ook nog niet hoor hij is ruim 5

Dan wachten we nog ff af

Hier kon mijn zoon dat ook nog niet op zijn 4e, maar ook hier het advies af te wachten of terug te komen als er wel problemen ontstonden. Op zijn 6e bleek hij een blaasontsteking te hebben. Dit werd veroorzaakt door het te nauwe voorhuidje waardoor hij niet goed genoeg uit kon plassen. Hij is toen besneden en sindsdien gelukkig geen last meer. I

Mijn zoon van 10 kon het nog steeds niet en begon nu last te krijgen. Dokter heeft zalf voorgeschreven. Hij zei dat ze pas doorverwijzen of andere stappen nemen als dit geprobeerd is. Het helpt absoluut moet ik zeggen.

Onze dokter gaf als uitgangspunt dat ze het in ieder geval voor de puberteit moeten kunnen en forceren mag echt niet (zoon heeft dat ook gedaan, maar dan werd het meteen rood en geirriteerd)

Wat dat betreft vind ik het eigenlijk best jammer dat de dokter van Babylover iets heel anders zegt en dus ook zalf voorschrijft terwijl op inet heel duidelijke info erover is.

Nou goed, ik ga er vanuit dat de zalf niets heeft geschaad.

en ik vind het niet nodig om te moeten wachten tot hij er last van gaat krijgen… Dat kan je dus voorkomen…

We hebben 2 weken gezalfd en 2 dagen met andere zalf en toen was het al verholpen…

Als je luieruitslag hebt bij een baby krijg je dezelfde zalf dus ik zie het probleem niet zo hoor…

grts patricia