voorgerecht met flink aantal eisen...

voor een etentje deze maand hebben we de taak om een voorgerecht te bereiden.



Op zich niet zo`n ramp, maar binnen het gezelschap zitten een aantal met allergien en dieeten. Het is natuurlijk een idee om een aantal verschillende dingen te maken, maar het leek ons leuk om een gercht te maken dat aan alle eisen voldoet… echter alle kookboeken doorgebladerd en internet af gestruint komen we er niet echt uit…



wellicht dat een van jullie een toprecept voor ons heeft??



de “eisen”



-geen vlees, geen vis

-geen kaas, room, creme fraiche

-geen noten

-geen meloen, appel



alvast bedankt!!

pfoei… dan blijft er wel heel weinig over… ik heb echt geen idee…

pfff en het is niet eens voor mij :o :o :roll: :lol:


  • zou zo mijn eisenlijstje kunnen zijn 8)


  • gaat even nadenken wat lekker is :drool:

Grote champignonen gevuld met paprika,ui en knoflook in de blender dus zeeeeeeeeeeeeer fijn o en de stammetjes van de champ. erbij in die blender dan weer in de champignon stoppen en even in de oven,stuk of 3 op een bordje is een mooi voorgerechtje :angel:

groentensoepje?

geroerbakte groenten met een woksausje in een wrap (tortilla?)

Beetje chique versie van uiensoep met zelfgemaakte croutons?

ok: komt ie :smiley:


  • een luxe soep: zelf pureren en geen room toevoegen, maar wel lekker stevig maken met stukjes aardappel,paprika enz.

    doe de porties in leuke kommetjes, plakje bladerdeeg erover, even in de oven en apart serveren…helemaal top, net een kadootje wat je uitpakt :lol:


  • bladerdeeg hapjes met iets erin bv perzik of spinazie/tofu: als pakketje, of als cup a la ragout


  • een terrine-plakje: mar denk aan gelatine



    *denkt even verder


  • verder: wat ik vaak doe is een "gewoon"vlees/vis recept pakken en dan het vervangen met een vleesvervanger. 9 van de 10 mensen proeft het verschil niet eens :roll:

    room kan je vervangen met schenkbaar soya product

    -geen kaas: vaak kan geitenkaas wel
  • appel: vaak gaat verwarmde-gekookte appel zoals appelmoes wel goed: even navragen :wink:

Anders google je toch even op ‘veganistische recepten’ of iets dergelijks? Als je dan een recept vindt zonder meloen, appel en noten zit je goed :wink:

Kijk, Hierstaan er een paar…



en hier vind je er vast ook wel een paar…



en anders vind je hier vast wel wat je zoekt…

Ik heb een hele leuke voor je :



Heldere tomatensoep !



Tomatensoep die doorzichtig is en tóch heel rood smaakt. De gasten zullen heel verbaasd zijn over wat ze krijgen voorgeschoteld :smiley:



Lees hierhoe je het maakt.

Het is misschien wel wat meer werk, maar wat als je meerdere voorgerechtjes maakt?

Kunnen ze zelf kiezen wat ze willen nemen, mensen met allergie eerste keuze :wink: (op is op)



Dan heb je al veel meer keuze!!

Verschillende smaken ‘mini loempiaatjes’. Als de kaas voor allergie is dan kunnen spankopita’s ook (spinazie-geitenkaasfeta mengsel erin). Paar dipjes erbij in leuke kommetjes?

Even voor de duidelijkheid: Kaas en gelatine zijn niet vegetarisch!!



En als ik dat lijstje zie, dan denk ik dat de mensen voor wie dit is wel vegetariërs zijn!

En tussendoor plast er hier iemand in haar broek (ik niet) maar ik moet dus ff schoonmaken.



Ik ben hier vaak te vinden:



http://www.vegatopia.com/

@Joepie! wrote:

Even voor de duidelijkheid: Kaas en gelatine zijn niet vegetarisch!!



En als ik dat lijstje zie, dan denk ik dat de mensen voor wie dit is wel vegetariërs zijn!




u, ik ben vegetarisch, maar eet wel kaas (tja, beetje inconsequent, ik weet het)



mijn man kan niet tegen de appel, meloen en noten.



een vriend niet tegen kaas, room e.d.





overigens, ik denk dat ik al weer helemaal op het goede spoor zit met jullie tips!!!

Oh sorry, ik heb niet goed gelezen. Ik bekeek alleen het lijstje. Dacht dat het om visite ging :oops:



Maargoed, ik ben ook vegetariër, maar eet dus ook geen kaas, nou ja, geen, ik eet wel vegetarische kaas (biologische kaas van AH bv, of uit de natuurwinkel).



Ik hoop dat je een lekker recept vindt!