Ik ga vanavond een avondje weg. Lekker naar the 80 & 90 party! Heb er wel zin in. Maar de mensen met wie ik ga, gaan voordrinken bij iemand thuis. Nu drink ik zelf weinig tot geen alcohol en al helemaal niet als ik weg ben/ga.
Verder is het echt zo’n rottijd dat dat gaat gebeuren. Om half 8. Nu gaan de kinderen van mijn om half 8 naar bed, dus ik heb al gezegd dat ik wel ergens zo tussn 8 en half 9 kom.
Maar ik zie dus echt het nut niet in van voordrinken :shifty:
dan sla je het voordrinken toch over en ga je later heen?
lijkt me ook niks aan om als enige niet-drinker tussen een stel zuipschuiten te zitten :mrgreen:
Ik zie het nut er ook niet van in hoor, al gebeurde dat vroeger toen wij jong waren :shifty: ook altijd al. (is lang geleden )
das een stuk goedkoper, hoef je daar niet zoveel meer uit te geven om zat te worden :think:
maar ik heb het nut ook nooit gesnapt hoor… dat je ergens verzameld en daar alvast iets drinkt voor je weg gaat oké, maar om je daar dan al het eerste bodempje alcohol te drinken?! Als het je teveel geld kost kan je beter helemaal thuis blijven en en krat halen :oops:
ik ken het van vroeger, toen was het gewoon geldbesparing: met je 7 gulden 50 zakgeld kon je net de entree van disco betalen + een drankje, dus dan maar liever eerst een fles goedkope bessenwijn of canei of lambrusco ( :sick:, :sick: en :sick: ) erdoor heen. Maar dat lijkt me bij jouw situatie niet het motief.
Dan zal het wel gewoon zijn om eerst gezellig zonder herrie en andere mensen te kunnen kletsen onder het genot van een wijntje?
@fiep klophout wrote:
ik ken het van vroeger, toen was het gewoon geldbesparing: met je 7 gulden 50 zakgeld kon je net de entree van disco betalen + een drankje, dus dan maar liever eerst een fles goedkope bessenwijn of canei of lambrusco ( :sick:, :sick: en :sick: ) erdoor heen. Maar dat lijkt me bij jouw situatie niet het motief.
Dan zal het wel gewoon zijn om eerst gezellig zonder herrie en andere mensen te kunnen kletsen onder het genot van een wijntje?
Helemaal mijn gedachten… waarschijnlijk noemen ze het nog zo door hoe het vroeger ging, maar is de insteek inmiddels anders

Ik doe dit altijd als ik met vrienden ga stappen :lol:
De meiden gaan dan lekker tutten,elkaar opmaken enzo met een drankje erbij :mrgreen:
Gewoon voor de gezelligheid :inlove:
wij doen het ook… ook lekker kletsen met een roseetje, hapje ebij… bij kletsen… en dan lopend naar de stad…
doen we 1x in de 3 maanden…
en ja het is goedkoper… maar het gaat hier om de gezelligheid…
niet om stom dronken te worden
Je mag ook een cola vragen hoor…hihi…ik denk dat je het niet zo letterlijk moet nemen…het is maar een uitdrukking…
Ja, ik ken het ook wel hoor.
Gewoon lekker even kleppen alvast, drankje erbij (al dan niet alcohol), even nog wat hapjes. En dan lekker dansen. Dan kun je niet meer al te veel kleppen nl vaak
Half 8 lijkt me ook een beetje vroeg, dat is meer koffie tijd
Iig veel plezier gewenst, dat is het belangrijkste!
Oh dat plezier komt er wel hoor! Heb er echt zin in. Maar goed, om 8.15 uur ga ik daar gezellig naar toe en dan lekker feesten :dance:
Hier doen we dat ook als voorpret. Gaat absoluut niet om het drinken :mrgreen: maar gewoon gezellig verzamelen en alvast samen wat drinken.
@Debbie & Lana wrote:
Ik ga vanavond een avondje weg. Lekker naar the 80 & 90 party! Heb er wel zin in. Maar de mensen met wie ik ga, gaan voordrinken bij iemand thuis. Nu drink ik zelf weinig tot geen alcohol en al helemaal niet als ik weg ben/ga.
Verder is het echt zo’n rottijd dat dat gaat gebeuren. Om half 8. Nu gaan de kinderen van mijn om half 8 naar bed, dus ik heb al gezegd dat ik wel ergens zo tussn 8 en half 9 kom.
Maar ik zie dus echt het nut niet in van voordrinken :shifty:
voordrinken deden wij vroeger altijd :lol:
das idd thuis goed koop alvast drinken zodat je daar sneller dronken ben of aangeschoten en dat het dan niet zoveel geld kost daar dat is voordrinken maar als jij dat niet wil lekker niet doen :-*
veel plezier!!
Ik voordrinken echt iets wat jongeren doen. Goedkoop zuipen zodat ze in disco’s en cafe’s niet zo veel hoeven te betalen.
Ik verbaas mij er echt over dat mensen dit nog steeds zo doen.
Of de benaming vind ik gewoon niet meer horen bij volwassenen.
Zeg dan borrelen ofzo…
Hier was het vroeger apfelcorn en canei
:sick:
Ik denk dat ze het gewoon beter anders noemen :mrgreen: Gewoon gezelligheid toch
Canei vind ik nog steeds lekker en ik drink het nog best regelmatig… Gisteren nog :lol:
Ik vind canei ook nog steeds erg lekker
O enne… veel plezier natuurlijk :mrgreen: :-*
Ach ja, we zien het zo wel!
Ik ga nu lekker afsluiten hier en dan lekker op pad! Heb er zin in!!!
Fijne zaterdagavond allemaal!
Indrinken noemden we dat. In mijn studententijd deed ik dat wel. Bij iemand in het studentenhuis biertjes drinken en dan uit gaan. Uit kostenbesparing deden we dat.
Nu drink ik hooguit twee glazen op een avond, dus indrinken gebeurt hier niet meer … veel uitgaan eigenlijk ook niet meer :think: … je zou ook kunnen zeggen dat ik alleen nog maar indrink met twee glaasjes 8)
Ha Debbie en Lana,
Veel plezier! Ik kan helaas niet anders was ik ook gegaan! IK woon erg dicht bij jou!
Tja voordrinken dat deed ik vroeger wel maar nu, meestal is wel gezellig even van te voren 1 sappie drinken en een beetje tutten.
gr Leonie
Ahhh. het was echt reuze gezellig!!! Ben echt helemaal uit mijn dak gegaan :dance: :dance: :dance:
Was vanochtend wel helemaal verrot :lol: Maar dat mag de pret niet drukken! Zit zelfs nu nog na te stuiteren als ik terugdenk :dance: :dance: :dance:
Oh en wat betreft indrinken… heb lekker toch meegedaan. Gewoon 1 glaasje wijn :lol: :lol: