Voorbereiden op BV

Eind december mag ik weer bv geven :inlove: (als alles goed blijft gaan natuurlijk :thumbup: )



Bij mijn dochter ben ik na 2 maanden noodgedwongen gestopt (we hadden al 2 maanden spruw, dochter groeide niet, ik had de ene borstontsteking na de andere, bloedtransfusie gehad etc)



Nu heb ik na die tijd ergens gelezen dat je schimmelinfecties kunt voorkomen door preventief probiotica te slikken. Zou dit ook kunnen helpen bij het ontwikkelen van spruw?

Wil dit binnenkort even bespreken met de vk, maar ik hoop dat iemand hier er misschien iets over weet?

Ik heb hier iets over gelezen op bv.com, ik weet t niet meer precies, maar daar staat een spruw protocol en daar stond t geloof ik in…

Mbt de borstontstekingen… had ik in mn 1e keer bv geven ook bij mijn oudste zoon, tot k de tip kreeg om niet meer met je pink het vacuum van babies mondje op te hebben maar door het lipje van beebjelief voorzichtig omhoog te trekken waardoor het vacuum ook verbroken wordt. Dat doe ik nu bij mijn jongste en nog geen borstontsteking gehad. Toeval of niet, it is worth the try!

Er is een candida dieet. Misschien is dat iets voor jou? Iig zo weinig mogelijk suikers eten, brood met gist liever ook niet teveel, geen champignons of schimmelkaas. Ikzelf eet regelmatig yoghurt met bifidus-cultuur en ik vind dat het helpt. Alvast succes!



O ja, mocht je een antibiotica kuur krijgen in je kraamweek (ontstoken hechtingen bijvoorbeeld), vraag dan gelijk iets preventiefs tegen spruw.