voorbereiden grote broer

Hoi,



Ben zwanger van de 2e en zoek een leuk boekje om de 1e voor te bereiden op de komst van een baby en uit te leggen wat er nu in mama’s buik zit.



De 1e is 3 jaar, iemand leuke tips.



Groeten

Ik weet helaas geen boekje voor je, maar ik neem onze dochter zo veel mogelijk mee op controle en mee naar de echo’s.

En vertel haar dat er een baby in mama’s buik zit en nu heeft ze het door, vooral doordat de buik goed aan het groeien is.



Suc6 ermee.

Ik heb voor mijn dochter (2 en een half) het boekje “Bobbi wordt grote broer” gekocht. Daarin staan wel herkenbare situaties, zoals dat Bobbi het hartje van de baby mag beluisteren bij de verloskundige, dat hij de baby in de buik knuffelt, enzo. Ik heb het vande week voor het eerst voorgelezen en ze vond het erg mooi.

wij hebben het boekje mama wat heb je in je buik

Wij hebben het boekje "beschuit met muisjes"van :think: . Weet ik zo niet, boekje ligt op Lienke d’r kamer en die slaapt nu.

Het boekje gaat over Sam en er komt een baby in huis en wat er dan allemaal gebeurt. Erg leuk en begrijpelijk boekje. Lienke vind het nog steeds een leuk boekje en de baby in het boekje heet nu natuurlijk Rick :inlove: .



Groetjes Renate

Hier is het Biba baby boek een heel groot succes! Dat is een boek met flapjes. En ook Bobbi wordt grote broer heb ik liggen en vindt Nikkie erg leuk om te lezen.

Hoi!



Hier ook pas Bobbi wordt grote broer en het Biba baby boek gekocht. Bobbi is reuze in trek op moment, is ook heel leuk geschreven en makkelijk voor te lezen! Biba baby boek is ook leuk, wat alternatiever maar leuk door de ‘flapjes’ op de buik van mama…



Groetjes, M-J

mijn zoonis 4 en ik had veel aan het boek mama wat zit er in je buik, verder heb ik em overal mee naar toe genomen en ook overal bij betrokken, zelf sokjes en mutsjes etc uit laten zoeken. Nu moet ik hem nog voorbereiden op de bevalling die in het zh plaats vind iemand daar nog tips voor?

Leuk boekje voor die leeftijd is: baby op komst.



Lana weet het nu nog :lol:

@©ootje wrote:

Nu moet ik hem nog voorbereiden op de bevalling die in het zh plaats vind iemand daar nog tips voor?




Ik weet zelf nog niet waar ik ga bevallen, ik begin gewoon thuis en zie wel waar het eindigd. En ik weet dus ook nog niet of onze voorbereidingen effectief zijn, maar ik heb Nikkie iig betrokken bij het inpakken van de zkh-tas en haar uitgelegd dat de baby mss in het zkh geboren wordt. Ze weet ook dat als ik ga bevallen, dat ze dan bij opa en oma slaapt. En Nikkie vindt de laatste aflevering van Knofje erg interessant, waar de baby wordt geboren (weliswaar thuis…). Wij bekijken deze aflevering op Youtube. :thumbup:

Er is ook een heel leuk boekje van Nijntje. Ik weet alleen de titel niet meer…

Ik heb Thomas een babypop gegeven die hij mocht verzorgen (zie foto :inlove: 8) ) en hij ging altijd mee naar de VK en naar de echo’s in het ziekenhuis. En we hebben samen een cadeautje voor de baby gekocht.

@nina wrote:

Er is ook een heel leuk boekje van Nijntje. Ik weet alleen de titel niet meer…


Kleine pluis. Hier lezen we die ook veel voor, maar ik wil eigenlijk ook nog wel een ander boekje erbij kopen dat echt gaat over het krijgen van een broertje of zusje.

hier boekjes “mama wat heb je in je buik” en “kleine pluis” (nijntje)



en er heel veel over praten… jij wordt grote broer de de baby is dan kleine broer/zus…



smane kleertjes in de kast leggen…bedje opmaken…gewoon overal bij betrekken…



hier is Dave altijd meegeweest bij de vk controles…( bij de echo’s mocht het niet…anders had ik hem daar ook mee naar toe genomen…)



en als de kleine er is… gelijk bij betrekken…