voorbehoedsmiddel na zwangerschap?

hey dames:)



misschien dat deze vraag nu erg vroeg stel maar het houd me al even een week of wat vast en wil niet té laat nog met overhaasting de verkeerde keuze maken.



Nu we weten wat de oorzaak was van mijn onregelmatigheid en het niet zwanger raken, vraag ik me sterk af wat we na deze zwangerschap gaan doen.

mijn eisprong was niet goed, sprong al voor de eitjes rijp waren, waarop simpel clomid het antwoord was wat ook gelijk heeft gewerkt.



nu denk ik niet dat de kans groot is dat mijn eigen eisprong zich ooit zal herstellen. zeg maar gerust erg klein. aangezien ik nog nooit regelmaat heb gehad, de pil gaf tussentijdse bloedingen en buikpijn, 1x prikpil gaf maandenlang bloeding en pijn. dus de meest logische keuze zou voor mij zijn zonder voorbehoedsmiddel doorgaan met ons leven met zn 4en straks.

maar wil ook niet een groot ‘risico’ lopen om te snel opnieuw zwanger te raken. mijn vriend is er ook nog lang niet uit of we bij 2 kindjes blijven of meer (ik wel maar mag die keus niet alleen maken)

aan de andere kant wil ik al helemaal geen risico lopen dat als ik straks wel voorbehoedsmiddel ga gebruken daarmee nog meer kapot maak!





wat is jullie mening? wat zouden jullie doen? wellicht dames hier die ervaring hebben om de keus te moeten maken.

wel of geen voorbehoedsmiddelen? wel of geen risico op vermiderde vruchtbaarheid/te snel zwanger raken…??

waarom geheel zonder voorbehoedsmiddel. Je kunt toch ook CD’s gebruiken :mrgreen: :wink: Probleem opgelost :lol:

Wij hebben tijdens de zwangerschap heel bewust de kues gemaakt om na de bavlling niet meer aan de pil te gaan. De kans dat ik spontaan zwanger zou raken is heel erg klein. Mocht ik toch spontaan zwanger raken dat zou dat grote cadeau heel erg welkom zijn.



Maar in ons geval hebben we “maar” 1 kindje en jullie straks 2…dus eigenlijk weet ik ook niet wat ik daarmee zou doen. DAn evt de tip van Smurf78 gebruiken, gewoon met cd’s knuffelen.



Succes met de beslissing.

:-* Dreumesmama

Als je zo ‘slecht’ reageert op hormonen als AC zou ik idd wat de dames al voorstellen voor condooms gaan en mocht je extra veiligheid willen inbouwen, er bestaat ook zoiets als het pessarium. :thumbup:

Heel veel plezier van het zwanger zijn en straks genieten van jullie 2 wonderen! :inlove:

Wij hebben gekozen voor geen voorbehoedsmiddelen, bij ons was de wens er voor een tweede. Kans op zwangerschap erg klein op natuurlijke wijze volgens de artsen, maar wel het grootst binnen een jaar. Zie het resultaat.

Jullie hebben nu gelijk 2 cadeautjes zie ik, dus ik zou wel oppassen inderdaad en dan voor de CD’s gaan. Misschien straks met de gyn eens overleggen wat zij aanraden.

Er bestaat ook nog zoiets als een spiraal. Ik heb 5 jaar een koper spiraal gehad en vond het ideaal… Cyclus blijft gewoon in stand, maar in principe geen kans op zwangerschap (bevruchting dat kan dan nog steeds, maar nestelt niet in). En geen hormonen :thumbup: , want daar kan ik ook niet tegen.

cd’s is geen echte optie… dna kan ik er vanuit gaan dat we die tijd niet eens iets hoeven te gebruiken bij het idee ervan walgen zowel ik als mn vriend… dus dat zit er niet in.



spiraaltje… dat misschien wel dan! maar ik meende altijd dat dat ook met hormoen werkte? of eb ik het nu mis?

Koper spiraal werkt volledig zonder hormonen :slight_smile:

Hier na de bevalling geen voorbehoedsmiddelen meer. Zelfs nu niet meer terwijl we echt geen 3e willen hebben. Zonder clomid en progestan is de kans erg klein dat we zwanger worden en daarbij houden we wel rekening met mijn vruchtbare periode. rond de eisprong doen we het dus niet.

Waarom laat je man zich niet steriliseren? Is een heel eenvoudige ingreep en dan hoef je je nergens meer zorgen om te maken.

@maya75 wrote:

Waarom laat je man zich niet steriliseren? Is een heel eenvoudige ingreep en dan hoef je je nergens meer zorgen om te maken.




Omdat ze er nog niet uit zijn of ze mogelijk nog meer kindjes willen :wink:

Nou ik zou denk ik dan met condooms in de weer gaan. Spiraal wil niet zitten in mijn baarmoeder, hormonen word ik naar van dus tsja dan dat.

Ik zou de gok toch niet nemen…



Maar ook omdat mijn nicht dus nog nooit ongesteld is geweest. Met behulp van medicatie de eerste heeft gekregen. En nu spontaan toch zwanger is geworden terwijl hun kind nog geen jaar is… dus dat in mijn achterhoofd hebbende zou ik het risico niet nemen. En mijn man al helemaaaaal niet…

@ICL wrote:

@maya75 wrote:
Waarom laat je man zich niet steriliseren? Is een heel eenvoudige ingreep en dan hoef je je nergens meer zorgen om te maken.




Omdat ze er nog niet uit zijn of ze mogelijk nog meer kindjes willen :wink:




klopt :slight_smile:

en daarbij, had het gister voor de grap er even over tegne mn vriend, ik zei tegen hem, als jij zeker zouw eten dat je aan 2 genoeg hebt, ik in ieder geval niet, dan laat jij je amar helpen hoor niet ik. nou je had zn ogen moeten zien :shock: :lol: mannen en huin mannelijkheid :snooty:



idd meggie, de kans bestaat altijd dat er ooit ‘ongepland’ ene kindje weer zou komen als we neits gaan gebruiken. daarom twijfel ik ook zo hard. het kindje zou zeker wel welkom zijn. maar 2 punten zijn gewoon erg van belang hier: meerlingen zijn bij zowel mijn vriend als mij een familie erfelijk iets. met daarbij in gedachten te houden dat het financieel natuurlijk ook moet kunnen. al zou dat uiteindelijk echt wel goed komen maar op elk centje moeten letten doordat papa en mama niet de goede keus hebben gemaakt… lijkt me echt iets wat me mn leven achtervolgen zou…

pff lastig dit zeg!

spiraaltje blijkt bij ons in de fam ook al geen makkelijke te zijn geweest, mijn broer en ik als resultaat. en meerderen in de familie die er ontstekingen of adnere rare enge dingen van kregen… brr geeft me geen fijn gevoel hoor. jekkes wat een gedoe zoiets! dit is nog lastiger dan de keuze om enigsinds kindjes proberen te krijgen int begin!

ik zou wel iets gebruiken want daantje kon ook zelf geen eisprong krijgen en heeft 1e kindje met hulp en nu Tada :inlove: 3 kindjes

2 eitjes gesprongen dus zou wel wat gebruiken als je niet meteen zwanger wilt worden want de wonderen zijn de wereld nog niet uit :wink:

:shock: jeetje dat wist ik niet! ja wel dat een eisprong zich kan herstellen eventueel na een zwangerschap (of zelfs zonder aanwijsbaar iets) maar gelijk een 3ling jeetje hihi… je zet me echt aan het denken nu hoor! want was er eigenlijk mee in gedachten gestopt over na te denken en (misschien wel stomweg) af te wachten. toch volgende week maar eens de vk aanspreken wat het beste zou zijn. beter nu overleggen dan te laat toch? :eh: :wink: