voor z'n 4de jaar...

Tot op heden slaapt onze zoon nog heerlijk in zijn ledikant. Zelf vind ik dat hij voordat hij 4 jaar wordt een groot bed moet hebben. Ik heb zitten googlen, maar er is zoveel keus in allerlei soorten en maten. Wat is nou een beetje normale prijs voor een complete kamer en waar hebben jullie die gekocht?

De babykamer hebben wij via marktplaats gekocht en we waren 100 euro kwijt :mrgreen:

Het grote bed wat ze nu heeft is gratis (gehad dus).

Maar als je voor nieuw gaat en een complete kamer, denk ik rond de 400 euro?! Je kan dan kijken bij postorderzaken, Leenbakker, Kwantum, Ikea e.d.

Het is maar wat je er zelf aan uit wilt geven, en wat je allemaal wilt hebben in zijn kamer.

Wij hebben hier een stapelbed voor zijn oudere broertje en hem, omdat we 1 slaapkamer te kort hebben.

Dus voor 200 euro heb ik een stapelbed gekocht, matras 100 euro, dekbed + overtrekken…al met al toch zo;n 400 euro.

Kasten hadden we nog en die delen ze nu samen. Ik heb hem trouwens van Leen Bakker, een stalen stapelbed. Die inmiddels al in prijs gezakt is helaas, maar goed zal altijd wel zo blijven.

Letterlijk het eerste wat in me op kwam was “waarom eigelijk meteen een hele kamer?” :oops:

maar dat moet je me maar vergeven want dat is begrijpelijkerwijs smaakgebonden.

Hier hebben ze beide met 20 maanden een groot bed gekregen en hun bedden kwamen van marktplaats. Voor mij de meest logische zet want ik ben enorm creatief en houd van meubels pimpen en opknappen. Een nieuw meubel schilderen of versieren zou ik zonde vinden, dus word het mp.

Met 4 jaar zou ik in elk geval niet meer voor een peuterbed gaan, dus direct een volwassen exemplaar en dan ligt het eraan wat je wil…

Je kan voor 200 euro al een leuk kamertje halen bij leenbakker, maarja dan heb je waaibomenhout.

Ik zou zelf eerder naar beter bed of trendhopper gaan en daar dan wat uitzoeken. Zoek je bed, buro en kast dan kan je zo tussen de 400 en 600 euro kwijt zijn.

Wil je echt iets moois, dan kost het gewoon net zo veel als een babykamer… bed is dan vaak 300 euro, buro 200 en kast rond de 400 euro.

Peter krijgt straks het keerbare bed Kura van Ikea (129 euro)

Een prachtige bijpassende grenen schuifdeurkast met hetzelfde blauw in de panelen als het bed (70 euro op mp+wat schilderwerk) een lundiakast wat ook weer hetzelfde grenen is en waarvan ik de laden blauw heb geschilderd (eigen bezit, nieuwe toepassing gegeven) voor zijn speelgoed en zijn burootje is een doorgezaagde blank grenen eettafel die aan de muur word vastgemaakt, tafel is van ikea, 29 euro.

Aniek krijgt een knalroze geschilderd boerenbed met hartjes erin (bed 150 euro op MP) zelf geschilderd.

Kast zoek ik nog, iets romantisch en die word dan zachtroze geschilderd en deels behangen. Mag maximaal 150 euro kosten.

Buro is de andere helft van de doorgezaagde tafel en deze ben ik nu aan het schilderen in 2 tinten roze (van bed en kast) en de poten ben ik aan het behangen met geel behang wat in haar kamer komt

Oh en ik heb bij de kringloop nog een oud buikkastje gekocht van ongeveer 70 breed, deze is zilver met roze gemaakt en dat word haar kaptafeltje :inlove:

Zo duur als je zelf maar wil dus. :wink:

Amy ligt al in een volwassen eenpersoonsbed van de kwantum :thumbup: Ik denk nu ruim 3/4 jaar en het gaat prima!!

Een tussenmaatje wilde we niet aan, want dat vonden we zonde geld en een “groten meiden bed” vind ze geweldig :mrgreen: