Voor wie heb jij bewondering en waarom?

Ik kwam deze vraag tegen in een boek. Ik vond de vraag heel moeilijk, omdat er zoveel mensen zijn die ik om verschillende redenen bewonder. Ik vroeg me ineens af hoe anderen deze vraag zouden beantwoorden.













Mijn antwoord:

  • mijn vriend, omdat hij altijd zo tevreden is met zijn leven en hoe het is zonder ooit te klagen over dat het anders zou moeten.

mijn moeder… omdat ze ondanks haar ziektes (waardoor ze de hele dag pijn heeft) nooit klaagt…en wel alles wilt blijven doen…

















maar daar integen…worden we ook boos omdat ze nooit klaagt…zodat wij niet weten dat ze TE veel pijn heeft en alleen voor ons doorgaat…snappie?

Mijn vriend… we hebben veel tegenslagen gehad maar nu gaat het goed tussen ons… veel therapie voor gehad… maar nu gaat het super :inlove:



Mijn moeder… omdat ze ondanks haar ziekte er altijd voor mij (ons) is en probeert van de kleine dingetjes te genieten :-*

Gossie das zeker een lastige vraag!



Maar het eerst wat in mij opkomt: mijn moeder. Omdat ze zo onwijs veel engelengeduld met mij heeft gehad, toen ik aan het puberen was vroeger. En daarnaast nog een zoon met erge ADHD had lopen, terwijl ze toen nog niet eens wisten dat dat bestond. Ik had mezelf achter het behang geplakt, als ik wist wat dat toen met mijn moeder deed :silenced:



En mijn man, omdat hij na 10 jaar eindelijk voor zichzelf begonnen is. Het was een grote stap, maar hij doet het zó goed! :inlove:

mijn broer en mijn moeder.



zoveel meemaken, maar altijd hun zelf blijven.

nooit klagen, maar dragen.

niets is teveel, zorgen voor, geven aan, maar zichzelf altijd op een tweede of … plaats zetten.

ook al hebben ze het moeilijk, ze gaan door.

het zijn toppers!

Heel veel mensen, ik ben al snel iemand die anderen bewonderd. Ieder op zijn eigen wijze doet dingen helpt mensen ondersteund of is wie hij is.

Ieder kan trots op zich zijn om wat dan ook, klein of groot… En dat bewonderingswaardig zijn kan op zo veel vlakken, gezin,ziekte,helpende hand,karakter,werk of school nivo,interesses, kwaliteiten enzenz




MAAR ik heb 1 gezin waar ik zoals ik nu ken en dicht bij sta en dat is het gezin van mijn vriendin…



Haar man heeft een ziekte, Haar dochter PDD nos in erge vorm en hun zoontje heeft vanaf de geboorte kanker, is nu 8, maar die mensen waardeer ik zooo erg, zeg het hen ook regelmatig als ze mer weer versteld doen staan in hun levensweg.



Hoe en waarom is te veel en te groot om uit te leggen, niet alleen heeft het te maken met : Er speelt veel ziekte en wat goed hoe ze er mee om gaan maar ook hoe ze zijn hoe ze leven hoe ze opvoeden hoe veel warmte ze uitstrallen naar b de buitenwereld,



echt er is weinig aan hen waarvan ik denk dat had beter gekunt, geniaal kanniemand zijn maar zei zitter er heel dicht bij, zeker om het vormen van hun gezin !!!



Alle maal een fantastisch karakter en een waardevol bezit :thumbup:

Mijn ouders.

ze rooiden het toch weer elke maand,ondanks we het niet breed hadden.

meer mensen nog ?

ik nu toch echt wel mijn tante…

ondanks dat ze zo ziek is toch ook zo sterk is 8) :thumbup:

een dinnetje die zich overal door heen slaat ondanks de vele tegenslagen…

Ik heb bewondering voor mensen die belangeloos andere mensen helpen/steunen/ondersteunen.



En ik heb bewondering voor de mensen op de spoedeisende hulp en de ambulance… ik kan helemaal niet tegen bloed… :oops: