voor t eerst naar school: DRAMA!; vraag: nu zwemles?

Voor haar verdediging kan ik zeggen dat ze hem eerst wel heeft proberen te troosten. En ook ik gok erop dat ze bedoelde ff bedoelde een bepaalde manier van aanspreken op het huilen.

Ik ben er zelf ook niet bijgeweest en ik denk dat ik maar vertrouwen moet hebben in haar deskundig inzicht. :wink: (anders kan ik hem nooit meer naar school brengen met een enorme rotsmaak in mn mond)



Ik moet zeggen dat ik dit nooit doe, want ik maak zulke verdrietige momenten nooit mee. Als Giulian verdrietig is, dan kunnen we praten over hetgeen hij verdrietig is en dan kunnen we er samen uitkomen.

Dat is dan gelijk mn frustratie over schoolgaan. Hier is niet over te praten en nu moet ik me hard opstellen.

Er zijn thuis ook wel dingen die geen diskussie behoeven, maar daar stapt ie makkelijker overheen, omdat hij doorvraagt naar redenen en die kan ik dan geven. Bij inzicht verdwijnt dan zijn boosheid of verdriet.

Met schoolgaan kan ik hoogstens zeggen dat alle kinderen van 4 naar school gaan en hem paaien dat school leuk is, maar ik kan er werkelijk niks mooiers van maken. En dat vind ik heel frust.



Ik kan dus zeggen dat ik een super gemakkelijk en evenwichtig jongetje heb, zolang we hem kunnen uitleggen waarom dingen zin zoals ze zijn.



Gelukkig heeft ie het nu geaccepteerd, althans zo lijkt het.

Mocht het toeval, dat ik gisteren en vandaag griep heb. In het kader van nog een te ontvangen nieuwsbrief van school uit over hoe te handelen met griepsverschijnselen (hebben we maandag jl te horen gekregen dat ze nu bezig zijn met welke regels ze daarin willen hanteren), hebben we besloten Giulian thuis te houden. Ik had m in een uiterst geval wel naar school kunnen brengen (ben iig nu dusdanig opgeknapt), maar het leek me niet echt verstandig ivm bijv die Mex. griep.

Hij is nu bij opa en oma en mocht daar slapen voor een nachtje, waar ie wel vroeg: moet ik morgen dan niet naar school?

(antwoord wat hem gegeven is: “je moet niet…” Waar mijn haren direct van omhoog komen, want in dit soort gevallen kan je echt het beste liegen om bestwil. Ik zou zeggen: nee Giulian, er is geen school nu.)

umm je zwemles vraag ?



ik heb hier qua water een zelfde soort kind al gaat het nu wel wat beter, maar mij is verteld dat ze er pas met een jaar of 5 echt aan toe zijn

maar goed dat is zonder ‘voorzwemcursus’ dus tja… :think:

Nou :oops: dat babyzwemmen is eigenlijk een jaar drama geweest. :hand:

Maargoed.

Eigenlijk heb ik geen vraag meer. :mrgreen: Ik ga hem opgeven.

We wonen in een waterrijke buurt (Eilandenrijk heet het) en dan moet je dit toch wel aanpakken, denk ik maar. :thumbup:

Heb je bij jullie geen mogelijkheid om de zwemles in het weekend te volgen.



Alyssa krijgt op zondagmiddag een uur zwemles. Na schooltijd vind ik geen doen want ze is vaak moe en om dan nog te gaan zwemmen word ik niks.

In t weekend zijn we vaak weg, gezien onze families op minstens een uur rijden wonen.

Maar als ie vrijdag eerst lekker rustig een filmpje kan kijken en daarna naar zwemles gaat, denk ik dat het wel gaat lukken.

Wel bedankt voor t meedenken.

Hier ook eentje die al op zwemles zit en het gaat goed. Als je het niet gaan proberen, zal je het niet weten.

Inmiddels zit ie al even op zwemles en het gaat helemaal prima!

Hij vindt het nog leuk ook.

:clap: Kijk nou, dat bedoel ik!

Ben ook stiktrots. :inlove: :dance: