Ik wil graag aan de pil. Ik heb de pil nog nooit gebruikt, maar zou er nu eigenlijk wel graag eens mee beginnen.
Maar ik heb eigenlijk wat vraagjes.
Hoe gaat het in zn werk? Welke pil moet ik nemen? Moet ik er echt voor naar de dokter, en wat zal die dan vragen?? of kan ik gewoon bellen en zeggen dat ik de pil wil, en die dan ophalen bij de apotheek?
Ik zie er eigenlijk een beetje tegenop om dan naar de huisarts te gaan, maar waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee.
Wie kan mij wat antwoorden geven? Vreemd misschien, maar ik weet het gewoon niet.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik zou bellen met de huisarts.
Je hebt kans omdat het voor het eerst is dat je langs moet komen.
Maar hij/zij zal denk ik echt geen onderzoek doen hoor (als je daar bang voor bent). Hooguit wat vragen stellen (over ziektes in familie/erfelijkheid/je menstruatie).
Daarna krijg je een recept voor de apotheek. Bij de apotheek krijg je dan gelijk een herhaalrecept (zo werkt dat bij onze apotheek tenminste (kringapotheek) zodat je de volgende keer gewoon gelijk naar de apotheek kan.
Succes!
Je zal er idd voor naar de huisarts moeten, de pil voor de 1e keer krijg je niet zo maar mee.
De huisarts zal je een aantal vragen stellen, ook mbt tot familie aandoeningen.
Daarna zal hij ook de verschillende soorten met je doornemen, en in samenspraak met jou bepalen welke soort het beste voor je is.
Daarna krijg je steeds een herhalingsrecept mee en kun je ze zonder tussen komst van de huisarts ophalen.
Je kunt je wel alvast wat voorbereiden door bv het een en ander op het internet op te zoeken en voor je zelf op een rijtje te zetten wat je wel of niet zou willen.
Als je b.v tegen op ziet om elke dag een pilletje te moeten slikken dan is b.v de Implanon een optie.
Dit is een duidelijke site mbt informatie
http://www.anticonceptiepil.nl
Bij de dokter gebeurt echt niks genants hoor. Die zal hoogstens vragen waarom en of je hoge bloeddruk hebt of dat dat in de familie voorkomt en misschien nog een paar dingetjes en misschien je bloeddruk ff meten. Na 5 minuten sta je buiten met een pilrecept, ik kreeg de mijne de laatste keer voor 3 maanden mee, was ik tevreden dan kon ik er gewoon mee doorgaan, was er toch wat dan moest ik na die 3 maanden zelf weer even een afspraak maken.
Toen ik na de zwangerschap en jaar borstvoeding weer begon was een telefoontje naar de (inmiddels andere ivm verhuizing) huisartsenpraktijk genoeg om weer een nieuw recept te krijgen.