voor het geval dat (In Case of Emergency)

Ambulancemedewerkers hebben opgemerkt dat heel dikwijls bij

een ongeluk de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het

urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren

uit deze grote lijst met telefoonnummers. (is ook op het nieuws

geweest). Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een

standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren

persoon. Zij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres

creeert onder de naam “ICE” (=In Case of Emergency). Onder

deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die

gecontacteerd moet worden in geval van nood. “ICE” IS

ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.

Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz… Steeds

wie ze moeten contacteren. Indien u verschillende nummers wilt

opslaan, maak dan gebruik van de namen: ICE1, ICE2, ICE3,…

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil

maken als het snel moet gaan. Creeer nu meteen een ICE-adres met

telefoonnummer in je GSM, stuur deze mail door naar zoveel mogelijk

personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden.

Nu wilde ik dit net gaan doen he… En toen bedacht ik me… Als ik nou t nummer van mijn vriend onder ICE in mijn foon zet… en hij belt mij… komt hij dan ook niet als ICE op mijn schermpje :think: Of is hier wat aan te doen?

Je kunt natuurlijk ICE voor zijn naam zetten? Dan heb je min of meer alletwee…maar inderdaad een ‘lastig’ iets want het is of beide of geen ICE. :?

:think: :think: :think:



volgens mij moxcht dit niet ivm de wet van de privicy

Je hoeft er geen naam aan te koppelen, je kan gewoon een nieuwe contact maken met de naam ICE en daaronder een telefoonnummer hangen. Sommige telefoons hebben ook nog eens de functie dat je er een klein memootje aan kan hangen, zet daar dan de naam.

Nee maar als dat nummer (in mijn geval Marco) je dan belt, zie je dan Marco 06 of zie je dan ICE in beeld staan??? Hangt nl hetzelfde telefoonnummer aan…



Ik denk er ook nog even over na, morgen even uitproberen. :mrgreen:



Wel een goede tip!!!

Ik heb ICE 1 ICE 2 en ICE 3

en als bv mijn ouders bellen, dan word er gewoon hun naam weergegeven En niet ICE 2…

dusssss is wel een aanrader!

Je weet maar nooit!

Ik heb:



ICE1 Mark

ICE2 Ouders

wat een goede tip zeg !!! ga het metteen doen …done.

Als je het probleem hebt dat als je dan je moeder of man belt en dan ICE ziet staan zet dan bij 1 van de 2 +31 en kijk even of bij de goede staat :slight_smile: Bij de ander vanzelfsprekend gewoon 06…



:smiley: zo was mijn probleem opgelost!

Je kunt toch ook gewoon de belangrijke nummers onder een sneltoets opslaan? zo heb ik mijn vriend op 2 staan (1 is standaard de voicemail) en 2 mijn ouders en 3 mijn schoonouders. Dat werkt naar mijn idee ook wel.

@yinyang73 wrote:

Je kunt toch ook gewoon de belangrijke nummers onder een sneltoets opslaan? zo heb ik mijn vriend op 2 staan (1 is standaard de voicemail) en 2 mijn ouders en 3 mijn schoonouders. Dat werkt naar mijn idee ook wel.




Natuurlijk kan dat maar dan zul je de naam wel aan moeten passen naar " ICE". Als jouw vriend gebeld moet worden via jouw gsm en jij bent niet aanspreekbaar, kunnen ze in jouw gsm in het telefoonboek onder “ICE” kijken wie ze moeten bellen "In Case of Emergency.

Heel handig…heb het ook meteen gedaan!

Maar idd ivm de wet op privacy mogen ze toch niet in je telefoon kijken…

@marjolein98 wrote:

Maar idd ivm de wet op privacy mogen ze toch niet in je telefoon kijken…


Nog nooit gehoord. Denk dat de gegevens die ambulance en politie opzoeken ten eerste niet door hen onthouden worden en ten tweede zal het vallen onder hun geheimhoudingsplicht / beroepsgeheim.

@marjolein98 wrote:

Heel handig…heb het ook meteen gedaan!

Maar idd ivm de wet op privacy mogen ze toch niet in je telefoon kijken…




vraag ik me ook af of dat klopt hoor. Ik kan me zo voorstellen dat als jij een zeer zwaar ongeval krijgt waarbij je zelf niet aanspreekbaar bent, dat zij wel moeten gaan zoeken naar informatie over je. in je portomenee (waarom weet ik nog steeds niet uit mijn hoofd hoe je dat schrijft???) zoeken is dan een optie, maar ik neem aan dat ze ook in je tel kunnen kijken.

Ik heb het meteen in mijn telefoon aangepast



Ice Marco staat er bij mij.

Als hij belt zie ik het in beeld en als ze op ICE zoeken, kom je bij hem uit. Super toch!! :thumbup:

Ik vind het wel een fijn idee!!

Komen ze bij mij nog niet ver…



Heb alles afgeschermd met een wachtwoord. Voor het geval dat ik hem verlies, dan kan er niemand in mijn telefoonboek/berichten neuzen!

goh wist niet eens dat dat kon!

Ga het straks ook meteen den, handige tip

Ik heb alleen de letters ICE achter de naam gezet van enkele mensen…als ze gaan zoeken in mn foon,dan zien ze dat ook wel…

De naam van mn man vind je namelijk eerder dan de letters ICE…die staan dan pas verderop (als ik het zo zou doen).