Voor het eerst wassen babykleertjes

Ik ben bezig met het wassen van mijn babykleertjes. Alleen de lekkere zachte deken, is niet meer zo zacht. Ik heb de wasvoorschriften gevolgd (geen handwas, niet weken, geen fijnwas, geen droger) en toch…

Hoe doen jullie dat met de andere kleertjes voor het eerst wassen?

Welke wasmiddel?

Eerst in azijn laten weken met koud water had ik gelezen. Maar dan alles in 1 bak of kledingstuk voor kledingstuk (das eigenlijk niet te doen).

Maar ik ben bang dat de kleuren gaan doorlopen op het wit.

Ik zoek dus tips hoe jullie dit doen of gedaan hebben?

Hier eigenlijk gewoon alles meegewassen met “onze” was.

Geen speciale behandeling gehad. Ik gebruik alleen nog geen wasverzachter.

gewoon hup in de wasmachine, met Neutral.

wel heel goed kleur sorteren, vooral bij roze enzo.

(denk dat deze verplaatst gaat worden naar papa en mama vraagjes ;))

Maar met dat pluizen van die deken dan? Er zijn natuurlijk meer van sdie nepbont en veloursstofjes. Hoe houd ik dat dan mooi?

Verplaatst naar mama en papa lijkt me prima. Ik wsit niet zo goed waar het thuishoorde :wink:

Ik waste het altijd met babyshampoo als wasmiddel. En lekkere zachte dekens in de harde wind buiten laten drogen… Maar zo zacht als toen ik ze kocht werden ze pas weer na een tijdje gebruiken.

Groetjes,

LaBruja

Als het zo’n ‘standaard’ deken van de prenatal of babydump is wordt die niet heel mooi meer. De mijne heb ik ook een paar keer gewassen tijdens grote C’s babytijd en die dingen gaan toch pillen. Dus zo min mogelijk wassen zou ik zeggen. Nu heb ik dekentjes van Koeka en die blijven wel mooi en zacht en het Snoozebaby dekentje ook, die is echt zoooo heerlijk zacht, daar wil je zelf onder slapen.

Bij mij gaat het gewoon de wasmachine in bij de rest van de was, alleen als ik dus spul van mijn kleine ventje erbij heb gebruik ik geen wasverzachter…voor de rest alles lekker met robijn.

Hier gewoon meegewassen met ons wasmiddel en beetje wasverzachter. Wel goed op kleur soteren en zo’n kleurdoekje erbij. Verder om het zacht te krijgen in de droger op een niet zo heet programma en als het niet droog is nog even nadrogen maar zacht is het dan al wel

waarom gebruiken jullie geen wasverzachter eigenlijk?

hier gewoon alle baby kleertjes op kleur gesorteerd en met neutral gewassen (ook neutral wasverzachter)

als het wasmiddel straks op is gewoon ons eigen wasmiddel,want ze heeft geen gevoelig huidje dus lijkt me geen probleem.

wel was ik de baby spullen apart, niet met onze kleding

hier alles gewoon met hetzelfde wasmiddel gewassen als onze kleding.

Zonder wasverzachter, want dat gebruik ik sowieso al niet :lol: .

Vind ik zo’n viezig gevoel gevoel geven aan kleding, vooral shirtjes, brrrrr.

neutral

de tip, gewoon wassen met gewoon waspoeder, dopje natuurazijn als wasverzachter, het maakt de vezels zachter, dus tis wat zachter en… alle zeeprestanten die er nog zijn gaan uit de kleren.

Hier alles gewassen met neutral (geen wasverzachter)… De babydekentjes zoals die van prenatal gingen hier gewoon in de droger, komen ze er wel heeerlijk zacht uit. Vond het ook niets om het zo te laten droger, werd het niet zo zacht.

@Teun, volgens mij wordt wasverzachter afgeraden omdat het een laagje achterlaat op je was. Bij baby’s wordt dat afgeraden omdat ze er dan mee in contact komen en zo een allergie kunnen opbouwen.

Is tenminste wat ik ervan begrepen heb :wink:

ik heb ook alles meegewassen met onze was. ik heb ook gewoon een klein beetje hypoallergene wasverzachter gebruikt.

Je zou eventueel de tere kleertjes nog op een fijnwasprogramma kunnen doen. de dekentjes heb ik helaas ook nooit meer zo zacht als net uit de winkel gekregen.

Ik heb alles apart gewassen op witte en gekleurde was, maar wel gewoon met ons eigen wasmiddel. Geen wasverzachter, gebruik ik ook alleen voor de handdoeken en lakens.