voor het eerst vliegen maar panisch voor lawaai

Ik weet niet helemaal zeker of dit de juiste plek is om te posten want mijn post betreft behalve een peuter ook een baby en een mama.



Over ruim anderhalve maand gaan mijn peuter, mijn baby en ik voor het eerst samen vliegen.

Ik ben zelf geen geroutineerd vliegpassagier, maar reis wel vaak (alleen met kids) in OV.



Het vele lopen, het wachten, daar maak ik me geen zorgen over.

Peuter loopt vaak en ver (kan prima een uur achtereen wandelen), wachten kan ze prima als ze maar iets te doen heeft (puzzelen, nieuwe dingen zien, eten).

Daarnaast gaat de buggy mee.

Baby gaat in draagdoek.



Maar ze wordt panisch van lawaai.

Bijv. laatst wilden we de vissen in Artis zien.

Maar zodra ze de zwembad-achtige acoustiek hoorden sloeg ze haar handjes voor haar oren en gilde panisch “ik wil weg, ik wil weg” net zo lang tot we weg waren.

Ze is dan niet voor rede vatbaar (normaal wel, bijv bij uitleggen van regels) en niet te kalmeren.

Ik kan er ook niet achter komen wat het precies is dat haar zo panisch maakt.



Ik maak me dus zorgen om het opstijgen, en zie al een heel vol geirriteerd vliegtuyig voor me en een gillend kind dat 2 uur lang (we vliegen op Barcelona). mezelf die naarstig probeert uit de cirkel van gillend kind <> gestresste moeder probeert te komen. En een baby op schoot die de gemoedstoestand van mama en grote zus aangrijpt om ook een flinke duit in het zakje te doen.



Ik wil peuter zeker nog een paar keer meenemen naar Schiplhol om vliegtuigen te kijken, maar tot op heden wilde ze bij de spottersplek niet uit de auto vanwege wind en lawaai.





Ik hoop dat jullie tips hebben om het opstijgen voor haar zo goed mogelijk te laten verlopen :pray:



Zehg het me ook gerust als je denkt dat ik nog een ‘valkuil’ over het hoofd zie, het liefst heb ik van te voren alles doorgedacht dan dat ik op moment supreme voor een onaangename verrassing sta.

Misschien van die oordopjes?

En dat dat ook eerst oefenen… ?

Een walkman kopen ?



:think:

walkman, daar zeg je zoiets…

… mogen apparaten als walkman, mp3 player of portable dvd speler tegenswoordigs nog mee aan boord? (ben sinds sept 2001 niet meer in vliegtuig geweest).





Oordopjes ga ik eens bij haar proberen!



Dank je Madre

@Sonne wrote:

walkman, daar zeg je zoiets…

… mogen apparaten als walkman, mp3 player of portable dvd speler tegenswoordigs nog mee aan boord? (ben sinds sept 2001 niet meer in vliegtuig geweest).





Oordopjes ga ik eens bij haar proberen!



Dank je Madre




Volgens mij mag je gewoon walkman en ipod gebruiken hoor…Mobiel geloof ik niet… :think:

misschien heeft ze lastvan de druk op haar ortjes. daar kan ik me bij een aquarium wel iets bij voorstellen en dat heb je in een vliegtuig ook. Vooral bij het landen en opstijgen.



Je moet echt zorgen bij beide kindjes (en jezelf ook trouwens), dat de holtes in je hoofd open zijn. probeer verkoudheid te vermijden, gebruik neusspray (of een druppeltje zoutoplossing: 1 theelepel zout op 1 kopje afgekoeld gekookt water) .



Geef direct bij de stewardessen aan waar je bang voor bent. Zij kunnen heel goed met dit soort situaties omgaan.



Ik heb zelf ook wel eens 2 plastic bekertjes met daarin geloof ik natte watten, op mijn oren gehouden om de druk gelijk te houden. Dit werd door een stewardes aangedragen



in ieder geval veel plezier op vakantie!



groetjes marieke

Oordopjes zijn sowieso top…tegen lawaai én de druk!

Hier altijd gewoon die gele dingen en de kleine man vond vliegen ook niet eng daardoor,hij is idd ook zo’n paniekvogel mbij lawaai :lol:

Gele dopjes? Herriestopper verkrijgbaar bij bv. de kruitvat of etos (ben een ervaren herriestoppergebruiker ;)) Ik vraag me alleen af of die geschikt zijn voor kinderoortjes… maar er zullen vast speciale voor kinderen te krijgen zijn.

Ik zou haar in ieder geval wel heel goed voorbereiden. Ik denk dat het mp3 spelertje ook best een goed idee kan zijn. Vlieg je helemaal alleen met je kids of gaat er nog iemand mee?

Ik vlieg alleen met de kids.

Wel worden we naar Schiphol gebracht en van Barcelona airport opgehaald.



We (hun vader en ik) hebben nu het idee om naar het Aviodrome te gaan.

En we zijn los van elkaar al begonnen met veel te praten over vliegtuigen en hoe leuk het is om te vliegen.



Ik heb bij Kruitvat speciale vliegtuigoordopjes gekocht. Binnenkort eens passen.



Dank jullie wel voor het meedenken!

Earplanes! Dit zijn een soort oordopjes, om ook de pijn in de oren te voorkomen bij het stijgen en landen. Je regelt de druk ermee, zeg maar. Maar daarnaast werkt het geluiddempend. Je hebt ze ook voor peuters!