Hallo!
Jarno mag eind mei naar de basisschool en ik zie daar zo vreselijk tegenop!
Hij vindt het zelf helemaal geweldig, daarom voel ik me op de 1 of andere manier een beetje schuldig omdat ik er helemaal niet naar uit kijk.
Het is een beetje een gevoel van “mijn mannetje wordt groot en groeit van me weg” of iets dergelijks (net alsof ik hem steeds een beetje meer verlies).
Ben ik heel egoistisch in mijn gevoel hierover of herkent iemand dit?
nee hoor meis,
het is het gevoel van moeten loslaten
en daar moet je aan wennen, heeft tijd nodig.
als je ziet dat hij straks plezier heeft en jij ineens tijd voor jezelf hebt, komt het vanzelf wel goed
Geen herkennig verder??
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat ik het wel zal hebben als mijn jongste zal gaan. Dan wordt het ‘stil’ in huis.
:shifty: Echt wel herkenning :shifty:
Mijn man lag er wakker van…ik stond stiekem om de hoek te huilen bij hem bij zijn eerste dag wegbrengen
Ik was hoogzwanger en had zooooo het gevoel dat ik mijn kleine man in het diepe gooide en ‘‘weg deed’’…dan zei mijn man ‘‘ja maar schat hij moet toch en het is niet dat je hem weg stopt’’ en dan zei ik snikkend dát weet ik wel maar zo voélt het niet :lol:
Vreselijk vond ik het…en moest ook wennen…bij school is het een beetje geen bericht is goed bericht en bij de creche kreeg je overdracht…op school gaat juf dat niet doen dan staat ze om 5u nog op het schoolplein
En als ik hem vroeg hoe was het zei hij leuk,en wat heb je gedaan dan zei hij weet ik niet meer hoor.
zucht
Je went eraan,hij heeft er zo veel plezier in en daardoor wordt je wel enthousiast mee,maar o o o het is echt wel even een heeeeel stuk loslaten hoor als ze naar de basisschool gaan,maar ja het hoort erbij hé
Oh, wat een herkenbaar gevoel is dat. Vreselijk, ik moet er niet te veel aan denken. Word er depressief van dan :?
Ik probeer het ook maar te zien als een nieuwe fase en dat ons mannetje groot wordt…ofzo :think:
Hoi meid.
Ik heb er ook heel veel last van hoor. Wessel gaat al over 3 weken en eigenlijk vind ik dat hij er nog niet aan toe is. De laatste tijd wil hij ook niet meer naar de peuterspeelzaal. Huilen als wij weg gaan.
Hij krijgt geen continu rooster. Dus hij komt gelukkig wl 's middags thuis voor een broodje.
pb mij anders even dan praten we verder.
verder alles goed met jou.
:-* anita
Oh hgeel herkenbaar. En ik moet zeggen dat ik er van de eerste t/m de zesde last van heb gehad. Je hebt toch het gevoel dat je ze een beetje kwijtraakt. De kinderen krijgen een eigen wereldje buiten dat van jezelf.
Maar als je kindje dan eenmaal naar school gaat en je ziet dat ze het leuk hebben zie je daar ook weer de hele leuke kanten van.
Mijn jongste gaat nu een paar weken naar school. En daar zag ik dus echt heel erg tegen op. Maar ze komt iedere dag zo met enthousiaste verhalen thuis dat nu het eenmaal zo ver is ik alleen maar blij voor haar kan zijn dat de basisschool periode is aangebroken. Ze was echt toe aan deze stap en dan is het ook goed zo.
Het is intussen al een tijdje geleden maar hoe is het gegaan Jacqueline? Jammer dat ik dit onderwerp niet eerder heb gezien, want ik voel precies wat jij voelt. Ik word er helemaal verdrietig van als ik er aan denk.
Goh,was dit topic helemaal vergeten. Destijds werd er ook amper op gereageerd,dus is het mij bij ook weggezakt.
Ik heb er dus behoorlijk wat moeite mee gehad,de eerste dagen dat Jarno naar school ging.
Maar dan ook echt moeite…tranen met tuiten 's avonds in bed. En wat duurde de dag lang!!
Hij is voor de zomervakantie 2 weken naar school geweest en ik was er al aardig aan gewend in die tijd. Ik merk dat hij het steeds leuker vindt en dat geeft mij ook een beter gevoel.
In het begin vond Jarno de dagen echt te lang merkte ik, maar op het laatst vond hij het leuk en vroeg tussen de middag steeds of het al bijna tijd was!
Na de vakantie weer een nieuw onderwep…hij gaat 2 dagen per week tussen de middag overblijven! :?
ken het gevoel
stijn gaat na de vakantie naar de basisschool en naar de bso.
een grote stap in deze o zo grote boze mensenwereld. :?
vind het ook eng hoor,en zal ook heel zeker 18 aug. met een dikke strot aan school staan.
stijn heeft er zin in! wil het liefst morgen al gaan.
ik ga zo onze dingetjes missen, zoals samen stofzuigen, samen rustig wakker worden,samen de ochtend zeppelin kijken en dat soort dingen.
wil hem nog zo graag beschermen tegen alles en iedereen,maar hij moet nu ook gaan leren om dit zelf te gaan doen.
kindjes onder elkaar zijn hard. ik werk zelf op de bso,zie het iedere dag.
ik hoop dat die zijn hoofd boven water kan houden!
He Sabine, volgens mij zijn Stijn en mijn dochtertje van dezelfde geboortedatum .
Maar inderdaad. Ik zal het zo gaan missen samen met mijn meisje lekker thuis, leuke dingen doen etc. Ok… ik kan haar ook weleens achter het behang plakken, maar ook dat zal ik missen.
Komt er nog bij dat wij al een hele tijd een brusje wensen voor haar maar het nog steeds niet gelukt is .
hahaha! ja ik zie het :mrgreen:
ze schelen inderdaad maar een paar uurtjes van elkaar :dance:
grappig :mrgreen:
lijkt me vreselijk als je zo met een kinderwens zit en het wil niet lukken.
ik had zelf ook niet gedacht dat het zo snel zou lukken bij ons. ben nu bijna 37 jaar en de dokter zei dat maar 10% van de vrouwen van mijn leeftijd binnen een jaar zwanger zouden zijn. in november vorig jaar is mijn spiraaltje verwijderd en zijn we meteen van start gegaan. we hebben even een stop gehad van maart tot mei omdat we gingen trouwen en op vakantie. en daarna was het dus raak.
hoop echt dat het voor jou ook snel zo mag zijn. :hug:
heeft je dochter ook zo,n behoefe aan een speelkameraadje?
stijn hier wel.
sterkte meid :hug: mischien schelen onze tweede kindjes straks maar een paar weken van elkaar ipv een paar uurtjes
@Lieke74 wrote:
Komt er nog bij dat wij al een hele tijd een brusje wensen voor haar maar het nog steeds niet gelukt is.
Hier precies hetzelfde verhaal. Helaas lukt het niet zoals we gepland hadden.
jacqueline, hoop dat er bij jullie ook snel een brusje mag zijn voor je zoontje :hug:
Sinds 20 juni hebben we het vertrouwen terug dat het gaat lukken.
Deze ronde gaan we er dubbel en dwars voor! Ik ben er klaar voor, heb op verschillende sites al even mijn vruchtbare dagen berekend
ik heb ook ovulatie testjes gebruikt. heb zo,n pakketje besteld op internet.
kreeg er toen 3 sensi zwangerschapstestjes bij. die kun je al 4 dagen voor je ongi gaan gebruiken.
na 3 ovulatietestjes gaf die al 2 dikke roze strepen aan,dus meteen geprobeerd
en het was ook gelijk raak.
ik beschouw het als beginnersgeluk
maar ook ik juich nog niet te hard hoor! wil eerst zelf een hartje horen kloppen op 10 september.
succes meid! :thumbup:
@sabine2 wrote:
ik heb ook ovulatie testjes gebruikt. heb zo,n pakketje besteld op internet.
kreeg er toen 3 sensi zwangerschapstestjes bij. die kun je al 4 dagen voor je ongi gaan gebruiken.
na 3 ovulatietestjes gaf die al 2 dikke roze strepen aan,dus meteen geprobeerd
en het was ook gelijk raak.
ik beschouw het als beginnersgeluk
maar ook ik juich nog niet te hard hoor! wil eerst zelf een hartje horen kloppen op 10 september.
succes meid! :thumbup:
Dat is op mijn verjaardag, dus dat moet geluk brengen!

hahaha! ja wie weet! :thumbup: :inlove: