voor het eerst op vakantie met de kids hulp gevraagd

wij gan op vakantie naar duitsland 5 uur rijden van af ons.

voor het eerst dat we met de kids zo ver weg gaan

nu zit ik te denken aan een dvd speler te halen maar wat is makkelijker

1 met twee schermen

of toch met met 1 scherm en dan zo maken dat ie in het midden staat

of twee losse ze zijn 3 en 4 jaar



heb al wel raam stikkers gekocht en er gaan ook nog kleur spullen mee

wat is nog meer leuk in de auto voor hun

en wat neem je zo al mee is de eerste keer dat we met de kids op vakantie gaan



oja de jongste kan niet altijd tegen auto rijden zo spugt ie al na 5 min maar kan ook zo 2 uur rijden zonder ergens last van te hebben



alle tips zijn welkom

Ik nam 2 losse schermen. Niks geen geemmer met wie er het meest naar het midden mag zitten etc.



Verder zou ik voor het kind dat misselijk is even bij de apotheek een polsbandje tegen misselijkheid halen. Helpt goed.

Baat het het niet…



Misschien een leuke cd met slaperigemakende liedjes? Sowieso doet muziek het wel goed.

Verder kan je wat puzzeltjes meenemen, of een kleine spelcomputer (geen nintendo ofoz, maar een simpel ding).

OJa, en ik zou als het kon zo vroeg mogelijk gaan rijden zodat ze nog wat kunnen tukken in de auto.

2 beeldschermen :thumbup:

Koptelefoon aanlsuiting voor de toekomst, anders kun je altijd meeluisteren :lol:

Wij hebben er zelf geen, maar heb wel 2 meiden van inmiddels 4 en 5 jaar en ik zou 2 schermen nemen :shifty: .



Jasmijn heeft ook last van reisziekte en ik geef haar nu een tabletje (een kwart moeten ze er van hebben) en het helpt echt heel goed. Zij gaat ook voorin de auto nu en dat scheelt ook. Laatst waren we naar Drenthe geweest en ze was zo blij dat ze geen buikpijn had.



Verder even stoppen onderweg, lekkere dingen meenemen.

Evt luistercd. (van lezen wordt je juist ziek).

Maar met een dvd zijn ze hier heel lang zoet (wij namen vorig jaar de laptop mee in het vliegtuig).



Veel plezier iig!

Als de jongste last heeft van reisziekte zou ik wel opletten met die beeldschermpjes.

Heb zelf ook soms last van reisziekte en dat komt voornamelijk als ik in de auto bezig ben in plaats van naar buiten kan kijken. Bijvoorbeeld dus met het kijken van een film, het doen van een spelletje, het lezen van een boek, etc.



Beter kun je overigens ook tabletjes halen gewoon uit voorzorg, want die bandjes werken niet voor iedereen. Hoewel sommige mensen zich ook weer ziek gaan voelen door die tabletjes.

WIj zijn vorige week net zo ver weg geweest, ook voor het eerst in tijden met de auto op vakantie (wij gaan meestal op fietsvakantie).

Het ging prima, ik zou zelf dus echt geen dvdspelers/schermen aanschaffen. Die paar uurtjes gaan heus wel goed, als je nou twee dagen in de auto zou zitten vind ik het weer anders…

Hier ging voor ieder een rugzakje mee met een paar nieuwe boekjes, wat lekkers waar ze zelf over mochten beschikken, flesje drinken.

Jip en Janneke cd :thumbup:

Verder kan onze oudste spelletjes spelen op onze iphone of een filmpje daarop kijken. Wij hebben dan ook geen dvd voor de auto.



We proberen te rijden op het moment dat onze jongste zijn slaapje gaat doen.

En we proberen onderweg ergens te lunchen waar de kinderen ook lekker kunnen spelen.



Verder wat speelgoed als een pocket Jumbo Elektro/boekje/laptopje/tekentableau.

Tips? Mijn tip is misschien niet helemaal wat je zoekt,maar zou zeker bij reisziekte geen DVD aanzetten. Ik heb er zelf last van,behalve als ik zelf rijd. Achterin helemaal. Voorin valt het mee,maar moet wel tijdig eten en niet te veel (kleine beetjes).



Ik zou als het maar 5 uur is, gewoon je tijd nemen en onderweg vaak korte stops maken om ze even te laten rennen (etenen drinken op de parkeerplaats bijvoorbeeld) even benen strekken en weer doorrijden.

2 jaar terug hebben we inderdaad raamstickers gebruikt en voor mijn oudste aan de zijkant een tekenblok en etui aan een elastiek gehangen,zodat hij er zelf bij kon. Dat was ook een trip van pakweg 5 uur en ging prima. Vaak gaan ze na een uurtje of 2 uurtjes wel even slapen. Misschien vroeg gaan reizen,zodat ze eerst nog 2 a 3 uurtjes slapen in de auto.



Met wat kleine spellen of luisterCD komen ze ook een heel eind. Om de 2 uur even korte stop, misschien laten razen en weer door.



Zelf beginnen we nog niet aan een DVD zolang ze de reis beide prima trekken. Vorig jaar 1400 km (in 3 rij-dagen) ging prima.

De oudste had wel een (hele oude) gameboy (met koptelefoon). Daar heeft hij af en aan flink op gespeeld. Dit jaar krijgen ze er beide 1.

@mandy_d. wrote:

Ik zou als het maar 5 uur is, gewoon je tijd nemen en onderweg vaak korte stops maken om ze even te laten rennen (etenen drinken op de parkeerplaats bijvoorbeeld) even benen strekken en weer doorrijden.




dit is eigenlijk ook wat ik wou zeggen… 5 uur is wel te overzien, helemaal als je er de tijd voorneemt en er dus 7 uur van maakt :mrgreen: .



Wij zijn 3 jaar terug naar Denemarken geweest en zijn op die 6 uur reistijd ook meedere keren gestopt. 2x wat korter voor een plas, een slok drinken etc en 2x lang met voetballen en weet ik het allemaal nog meer.

Heren hadden niet het idee dat het een lange reis was geloof ik.



Hier beginnen we voorlopig ook niet aan dvd in de auto.

Hier wel twee DVD’s. Ieder een eigen, dus geen ruzie. Daarnaast staat er een emmer tussen hun in, want ok mijn kids spugen soms, maar meestal gelukkig niet.

Die emmer staat er al sinds Emma een jaar of drie is en ze voelt het goed aankomen. Na het spugen is het zo snel mogelijk ergens stoppen en de emmer legen en schoonmaken. Ze blijft zelf keurig schoon. En metbroerlief is het idemdito.

Ik heb welf zoiets van laat maar komen, want volgens mij werkt die reismedicatie en polsbandjes ook niet echt.

@Lune wrote:

WIj zijn vorige week net zo ver weg geweest, ook voor het eerst in tijden met de auto op vakantie (wij gaan meestal op fietsvakantie).

Het ging prima, ik zou zelf dus echt geen dvdspelers/schermen aanschaffen. Die paar uurtjes gaan heus wel goed, als je nou twee dagen in de auto zou zitten vind ik het weer anders…

Hier ging voor ieder een rugzakje mee met een paar nieuwe boekjes, wat lekkers waar ze zelf over mochten beschikken, flesje drinken.




offtopic: is dat die vakantie waar je ooit een topic over opende over wel of niet zo ver rijden als je zo ver zwanger was? Is het gelukt? of hadden jullie de plannen nou aangepast?





ontopic: ik ben ook niet van de dvdspeler in de auto. Vind het eigenlijk tot nu toe bij geen enkele reisduur nodig (en wij hebben in oeganda hele dagen in de auto gezeten). zeker als een van je kidneren aanleg heeft tot reisziekte.



luistercdtjes, autobingo, kijk/zoek-boeken (ook niet zo handig voor auto-ziek kindje allicht) en idd eigen proviand-zakje, eens in de zoveel tijd lekker buiten uitrazen, en dan zijn die vijf uurtjes zo om :thumbup:

@fiep klophout wrote:



offtopic: is dat die vakantie waar je ooit een topic over opende over wel of niet zo ver rijden als je zo ver zwanger was? Is het gelukt? of hadden jullie de plannen nou aangepast?




Klopt :slight_smile: We hebben besloten om toch iets dichterbij huis te blijven, Duitsland (we wilden graag naar FR) geworden dus. En daar ben ik blij om hoor, het was zo te doen maar ik was best moe en had toch wat last van mn bekken/rug tegen het einde van de reis.

ok, slim besluit dus :thumbup: Verder lekker uitgerust/leuke vakantie gehad?

wat neem je verder zo al mee voor de kids

om daat te spelen of zou ik ze zelf een tas geven om wat speel goed in te doen



heb erg veel zin om te gaan maar zie ook heel erg op tegen de reis

de oudst zegt dat hij niet wil want is te ver rijden we zouden eigenlijk pas om 16.00 gaan rijden omdat we met twee autos gaan een twee gezinnen en die kids moeten nog naar school maar we willen zien dat wij al eerder met de jongens gaan



wat is handiger een slaapzak of toch dekbed overtrek en hoeslaken voor de jongens dekbed is aan wezig

Onze kids vermaken zich eindeloos met van die magnetische tekenbordjes met zo’n pennetje. (zeeman, action, speelgoedzaken) Verder hebben ze: pocket-serie van mini-loco en electro. Laatst nog een scroll puzzel gekocht (ik meen bij de Wibra) van de smurfen, doen ze ook eindeloos mee.



Tip: zorg dat speelgoedjes geen kleine of veel losse onderdelen hebben! :wink: