Voor het eerst op schoolreis *pff*

Ik moet even wat met jullie delen.

Ik heb Jarno net naar school gebracht. Hij zit net opde basisschool en gaat vandaag voor het eerst op schoolreis. Wat heeft het mannetje er zin…maar mama vindt het helemaal niet leuk! :oops:

Met tranen in mijn ogen hem een dikke kus gegeven en hem veel plezier gewenst, maar wat zou ik hem graag weer mee naar huis hebben genomen.

Ik neem toch aan dat ze die kleintjes niet zomaar laten rondlopen en dat ze wel goed opletten enzo??

Pff, ik vraag me echt af of ik nou de enige ben die zo vreselijk overbezorgd is.

Ik wilde zo graag blij voor hem zijn, maar o wat had ik daar moeite mee.

Heel normaal hoor. Ik had dat ook heel erg in het begin. En ook als Noah was uitgenodigt om bij een vriendje te gaan spelen en blijven eten.



Het wordt langzamerhand een beetje makkelijker hoor. :hug:

:silenced: :silenced: :silenced: ik zeg maar ff niks :lol: (ik stond te janken toen ik dat kleine koppie boven dat raam uit zag steken in de bus … nouja ik zag alleen zijn hanekam maar bleren dat ik deed :oops: )

Mijn dochter ging vandaag ook op schoolreis en ik moest ook even slikken. Was blij dat ze de hoek om gingen en ikw eer bij m’n positieven kwam.



Maar ik was op van de zenuwen, misselijk, hoofdpijn en nu is alles weer weg. raar volk, die meoders.



Waar is Jarno heen? Nerine is naar de Efteling en komt pas om 17.15 weer thuis. :shock:

@Kers wrote:

Mijn dochter ging vandaag ook op schoolreis en ik moest ook even slikken. Was blij dat ze de hoek om gingen en ikw eer bij m’n positieven kwam.



Maar ik was op van de zenuwen, misselijk, hoofdpijn en nu is alles weer weg. raar volk, die meoders.



Waar is Jarno heen? Nerine is naar de Efteling en komt pas om 17.15 weer thuis. :shock:




Jarno is naar de Naturij in Drachten. Een kinderboerderij met speeltuin erbij en binnen een soort van Ballorig-achtig iets.

Maar naar de Efteling met schoolreis? Zo, dat is wat zeg. Hoe oud is ze?

Wow, naar de Efteling in groep 1/2!



Dat is gaaf.



Hier geen last gehad qua schoolreis, maar dat was pas aan het eind van het schooljaar, dus dan kun je wel wat wennen.

nou ik vond het ook 3 keer niks… hier hadden ze op 4 kinderen 1 oppasouder mee, maar die zal je kind maar net uit het oog verliezen, aan de andere kant, als oppasouder zul je wel beter uitkijken, want je zal maar aan een moeder moeten vertellen dat haar kind iets is overkomen omdat je even niet oplete…

Dank voor jullie reacties!



Jarno is uiteindelijk heelhuids thuis gekomen en heeft een superleuke dag gehad!

Oooh! Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor!

Maar fijn dat Jarno het naar zijn zin heeft gehad! :thumbup: :mrgreen:

En hier hebben ze ook pas schoolreis aan het einde van het (school)jaar en dan gaan we geloof ik “gewoon” naar de zandvlakte/hei. :stuck_out_tongue: Meld ik me wel als hulpouder, kan ik meegenieten :wink: !

Bij ons deden ze het ook aan het eind van het jaar. Maar in die periode is het altijd zo druk en komt alles tegelijk (avond 4-daagse,alles richting zomervakantie enz.). Vandaar de keuze om het dit jaar vroeger in het schooljaar te doen.

Is wel logisch, want dan zijn ze nog fris, ook niet zo moe.

Eind van het jaar moeten ze vaak zoveel al

Oh jongens… over een paar weken is het voor ons zover. Ik heb inmiddels begrepen dat groepn 1 t/m 4 naar Avifauna gaat. Nu waren we daar van het weekend zelf heengegaan toevallig en nu moet ik steeds denken aan al dat water dat langs die speeltuin ligt… brr… moet er niet aan denken dat Isabel daarin valt. :think: :frowning:



Ik zal me wel allemaal spookbeelden in m’n hoofd halen en ik wil haar zeker de lol van een schoolreis niet ontnemen, maar brr… ik zal blij zijn als ze heelhuids terug is…!



(kreeg in de brief mee dat de leerkrachten de ouders die mee mogen uitnodigen… daar hoor ik vast nog niet bij… slik)

Och,wat herkenbaar. Ik zie bij voorbaat alweer tegen de komende schoolreis van Jarno op.

Nee,als mama kan ik nog niet echt blij zijn met een naderende schoolreis.

Vanmorgen ben ik gevraagd om mee te gaan! Nu nog de zorg om alle kindjes weer veilig bij school te krijgen 's middags. Maar ik vind het wel een fijn idee dat ik bij Isabel in de buurt ben. Ze is aan de ene kant zo groot, maar aan de andere kant toch echt nog zo heel klein! :slight_smile:

Dus je mag toch mee? Super toch…stiekem toch een oogje in het zeil houden en haar beschermen voor de grote,boze buitenwereld :wink:

julian was nog aan het wennen en samen met de juf besloten om hem niet mee te laten gaan. Wilde ik al zeker niet… met al die nieuwe indrukken.



Ik heb m vandaag wel laten meegaan met de bso activiteit, ritje met de bus (half uurtje) naar het amsterdamse bos.



ik had een tasje ingepakt met een regenjasje… zijn broodje die hij niet wilde eten, dus zei ik , nou lekke rvoor in de bus)…



hij is wel zindelijk, maar door alle nieuwe indrukken om hem heen, veel ongelukjes… dus verschoningkjes mee…



mocht ie uiteindelijk niet zijn rugtas mee … heeft ie daar mooi in zijn broek gepoept? Ik weet helemaal niet hoe het was (aangezien manlief zoonlief ophaalde en altijd te gemakkelijk is om nooit wat te vragen daar…)…



maar eh… .ik doe het niet meer hoor, zo jong en al meegeven, zeker als hij nog niet zindelijk is, en met alle nieuwe indrukken (rond zijn verjaardag, zwemles, school, bso…)…

Dit is precies de reden waarom wij op school uitstapjes voor groep 1/2 niet meer doen :wink:

Robin is 2 weken geleden voor het eerst met een peuteruitje mee geweest voor alle bijna 4 jarige kindjes van het KDV. Ze gingen met 6 peutertjes en 3 leidsters naar sprookjes wonderland in Enkhuizien. Een klein uurtje rijden hier vandaan.

Ze hadden van alles mee van luiers, reserve kleding tot zonnebrand en prikweg.

Robin had ondanks dat hij zindelijkwas een luierbroekje aan voor de zekerheid.

Ze hebben het erg leuk gehad, hij heeft het er nog over. Het kan dus ook gewoon wel goed gaan bij die kleintjes.

Voor mij voelde het weer als een stukje los laten. Want ineens besefte ik me hoe groot hij eigelijk al wordt.

Duco gaat op zijn verjaardag voor het eerst op school reis



ik heb daarbij wel het geluk dat ze door een paar ouders met de auto gebracht worden (waaronder ik) en die ouders ook blijven voor begeleiding van de kids zodat ze in kleine groepjes door het park gaan !



en we zullen zien hoe het is

school reis van duco was geweldig ik heb duco nog nooit zo mee gemaakt hij was zo vrij zo gelukkig wel 12 keer in een kleine soort achtbaan geweest draaimolen speeltuin zweefmolen botsautos eendjes alles heeft hij uitgeprobeerd en hij durft alles ook kwam hij naam mij toe ik heb lekker iets gedaan wat alleen is voor 6 en ouder en hij is vandaag 5 geworden de kleine boef



hij was helemaal op vanmiddag en lag ook al iets over 6 in bed maar wat een pret en raad is voor dat hij ging slapen en papa hem een kus bracht :

papa ga je morgen met mij mee mag je ook in de achtbaan en gaan we 20 keer en ik betaal want ik heb centjes van mij verjaardag



echt ik schoot vol



dus we hebben belooft er nog een keer heen te gaan van het zomer en met z’n 3tjes en dat wij betalen en hij alles weer mag doen



dus wl je ergens heen voor kleuters en woon je in de buurt :



waarbeek hengelo ongeveer 10 euro pp