Even een topic van praktische aard
Tim gaat op 24 augustus voor het eerst naar school :inlove:
Waar moet ik dan aan denken in de zin van: wat moet hij dan meenemen /bij zich hebben.
Hoe gaat zo’n dag?
Ik weet dat ze 's ochtends een tussendoortje eten met drinken.
Dus een bakje geschild fruit of liga en een drinkbeker mee, denk ik?
Tussen de middag overblijven, trommeltje met brood met drinkbeker mee.
Gymmen doen ze in hun ondergoed, wel moeten ze makkelijke gymschoentjes mee, ok check.
Moeten ze verder een verschoning mee voor ongelukjes? Of trekken ze dan daar wat uit een kast?
Waar moet ik verder nog aan denken?
koop 2 bekers en bakjes. Altijd handig.
Verschoning hebben ze wel op school. Eigenlijk weet ik het niet zo goed meer :oops:
meerdere bakjes en bekers is handig, al geef k zelf vaak geen bekers mee maar pakjes sap …
spullen igv ongelukjes niet elke school heeft dat geloof ik, je kan bij de juf een plastic tasje afgeven met wat schone broeken en onderbroeken…
spannend he?
Ja, echt wel spannend zeg. Volgens mij haalde ik hem gisteren nog als baby uit bed :lol: Het gaat zo snel ineens.
Ik heb drie bekers en 2 broodtrommeltjes. Losse bakjes heb ik zowiezo al wel in huis.
Zal voor de zekerheid inderdaad ook maar een plastic tasje met reservekleertjes maken.
Maandag nog een week en dan is het zover. :shifty:
Hier hebben we daar info van school over gekregen. Anne mag OF drinken OF fruit meenemen naar school. (ze blijft niet over, daar gelden andere regels, dat papier heb ik niet gelezen). Ik vond dat erg raar, aangezien ze tocg van 8:30uur tot 12uur op school is en dan niet en kan drinken en fruit kan eten. Maar nu is het zo dat de kinderen zich vaak niet de tijd nemen om alles op te eten of te drinken en dat ze in de klas een kraan hebben en daar gewoon water gedronken mag worden. Maar ik dnek dat ik stiekum toch een beetje drinken in een beker doe en een beetje fruit zodat ze op het moment dat ze iets mogen hebben kan kiezen en ze thuis nog wat fruit kan krijgen. Ze moet soepele gymschoentjes meebrengen, die blijven op school en de kinderen moeten ze zelf makkelijk aan en uit kunnen doen. Verder ga ik er gewoon vanuit dat hun resrve klkeding hebben als er iets is, anders zouden ze het wel vermeld hebben, neem ik aan. Voor Anne begint de school 7 september. Eerst nog op vakantie en Doeweek en dan gaan we er hier voor. Ze heeft voor de vakantie een proefmiddag mogen draaien en dat was super bevallen :thumbup:
Oh nou Tim krijgt gewoon lekker drinken en fruit mee hoor. En dan zien we wel. Ach het meeste wijst zich vanzelf wel. Missen ze wat, dan zullen ze het wel aangeven neem ik aan.
Vind het wel spannend allemaal. Tim trouwens ook. Die begint al een beetje zenuwachtig te worden. Hij gaat nu nog naar het kdv en sinds deze week huilt hij als ik weg ga. :hug:
Dat fruit/koek en drinken heeft hier al menigmaal voor discussie gezorgd met de leerkracht. Ik geef meestal en fruit en een volkoren koek en een beker drinken mee met de jongste van 5. Vind ik op zich niet abnormaal veel als je om 7 uur 's ochtends ontbijt en pas om 12.30hr weer thuis kunt eten.
Maar volgens de juf kost het te veel tijd en moet ik kiezen tussen of een koek of een stuk fruit. Maar sorry hier als je als 5 jarige nog geen tijd hebt/krijgt om een tussendoortje te eten dan wordt het toch wel heel erg. Maar volgens de juf eet ze zo traag. Nou voor mij des te meer reden om ze wat extra’s mee tegeven. Krijgt ze tenminste weer wat energie.
volgens mij heb je meer dingen dan die je zelf noemt niet nodig. Wel spannend die eerste schooldag. Wij genieten hier nog van 3 weken vakantie.
Tycho gaat ook 24 augustus vor het eerst naar school.
Ik vind het zo spannend, dat ik nog helemaal niet heb nagedacht wat ik hem elke dag.
Maar goed dat ik hier even kwam lezen.
Hier hebben ze fruit (of eventueel broodje mocht kind geen fruit lusten) en drinken mee (liefst in een beker en geen pakje).
Tevens hadden ze hier een tas met daarin hun gymschoenen. (deze blijven op school).
Reserve kleren halen ze hier uit de kast mocht het nodig zijn. Maar je kan natuurlijk altijd een tasje met eigen meegeven.
Succes.
Volgens mij heb ik wel alles dan. Dat van die reservekleren zal ik anders wel even vragen of ze die hebben, dat weet ik dan gauw genoeg.
Bedacht me net dat ik nog snel traktaties in elkaar moet draaien. Hij neemt a.s. donderdag al afscheid op het kdv. :shock:
Heb van die houten fluitjes gekocht. Iemand nog een idee wat ik daarmee kan maken?
oh wat spannend onze oudste is maandag voor het eerst begonnen op school en verneem toch echt dat het voor de kleintjes vermoeiend is.
wij geven drinken is zn bidon (schrijf ik het zo goed) mee en in het trommeltje appel met komkommer of tomaatjes echt alleen maar fruit want om 7 uur is het hier onbijten dus brood en dan om 11.45 is middag pauze dan weer brood dus vindt de tijd op school echt goed voor fruit.
en de fluitjes kun je misschien een leuke tekening van een trein bij aan vast maken en daar opzetten ik stap op de trein en ga een stationnetje verder :think: