voor het eerst naar de verloskundige

jaha!!! tis bijna zover, ik mag aanstaande dinsdag naar de verloskundige voor het eerst… ben benieuwd hoe dat gaat,

iemand nog tips voor mij?

Spannend thtje, hoe voel je je nu?

alle vragen die je heb…

Hoe onbenullig ze ook lijken, gewoon even opschrijven en vragen!

En voor de rest over je heen laten komen!

Hoe voel je je voor de rest?

ok ik ben benieuwd… ik voel me verder goed.

zo nu en dan wel moe en kokhalzen, maar voor de rest tot nu toe niet te klagen, als het zo doorgaat gaat het mooi.

ja het schiet op, dinsdag naar de vk…

ik voel me laaste dagen niet echt okay… moe en met vlagen misselijk

en te weinig tijd voor alles, het gaat allemaal zo snel, nu ist weekend ook alweer om, waar blijft de tijd???

Spannend!! Hou ons op de hoogte he? :-*

hey ja dat doe ik zeker.

ik voel me vandaag niet okay… kokhalzen, en koud brrrr het lijkt bij mij wel winter. en misselijk.

ben benieuwd wat ze morgen zeggen. jullie horen van mij

Wij hebben gister ontdekt, dat ik zwanger ben van ons 1e kindje. We hebben 2 testen gedaan, omdat we de 1e niet geloofden :slight_smile:

Nu weet ik alleen niet wat nu te doen. Ik ben nl. pas heel pril zwanger (volgens internet 4 weken en 3 dagen). Dat is toch te vroeg om de verloskundige te bellen? Of moet ik eerst de huisarts bellen? Ik weet het niet.

Ik wil woensdag of zo nog een test doen (van Clearblue) om te zien hoeveel weken ik ben (om het zeker te weten).

Daarbij kreeg ik gister steken/pijn in mijn buik (bovenin, bij de navel). Dat voel ik nog steeds. Is dit iets om zorgen over te maken?

Een beetje een misselijk gevoel soms (niet perse 's ochtends), maar verder niets.

Ik ben best een beetje bang of het allemaal wel goed gaat. Het is nog zo pril en we willen zo graag dat het goed gaat.

Hopelijk kan iemand mij een paar antwoorden geven op mijn vragen. Dank je wel!

hey ploon, ik denk wel dat je zwanger bent,

die steken horen er meestal wel bij, en verloskundige is nu nog te vroeg om te bellen, ik zou eerst de huisarts bellen, en dan horen hoe en wat.

succes!

@thtje wrote:

die steken horen er meestal wel bij, en verloskundige is nu nog te vroeg om te bellen, ik zou eerst de huisarts bellen, en dan horen hoe en wat.

succes!

nee hoor, in principe hoef je je huisarts helemaal niet te bellen. Je kunt gewoon gelijk een vk bellen. Maakt niet uit hoe vroeg je in je zwangerschap belt, dus je kunt nu ook al bellen, dan maken ze een afspraak voor bij de termijn waarbij zij standaard de intake doen.

ach ja kan ook, ik heb ha wel eerst gebeld, ook omdat die echo’ doet en zo komt balletje wel aant rollen, en heb ik dus voor morgen me eerste afspraak bij verloskundige, de een doet het zo de ander zo,

spannend zo’n eerste bezoek aan de vk

idd alle vragen die je hebt gewoon opschrijven en je lijstje af gaan bij de vk… ze zal je heel graag de antwoorden willen geven

ploon je mag gewoon meteen een vk bellen hoor

maar je kunt ook de huisarts bellen heb ik ook gedaan

die moest in eerst instantie even wennen dat ik hem gebelt had

zovan waarom? :think:

ja uh weet ik veel omdat dat op de bijsluiter van de zwangerschapstest stond misschien? :eh: maar goed in princiepe heeft je huisarts er niets meer als mee te maken dat er in het bestand komt te staan dat je zwanger bent en dat er dan ook rekening word gehouden op het moment dat je ziek word en je medicatie nodig hebt .

heb telefoonnr gekregen voor de vk en daar heb ik toen meteen een afspraak gemaakt

steekjes in je buik , onder in je buik, bij je navel het is niets zorgelijks hoor… is een teken dat het allemaal aan het veranderen is daarbinnen

je darmen gaan onderanderen een beetje verschuiven om plaats te kunnen maken voor een groeiende baarmoeder

dat voel je in meerdere of mindere mate

je kan ook darm krampen krijgen

daar ben ik toen zo van geschrokken… ik had in ene zo’n kramp en dacht nee he ik krijg een miskraam

liep gewoon krom van de pijn… evenlater voel ik dat ik een wind moet laten en dat was echt een enorme :oops: en toen was ik van alle pijn af :mrgreen:

vanochtend naar de verloskundige geweest, het ging allemaal vlekkeloos,

heel veel informatie krijg je te horen, en boekjes meegekregen, en over 5 week weer komen, ze hebben me 5 buisjes bloed afgenomen, iets wat me hobby niet is, maar ja is voor een goed doel!

nu ff hapje eten en dan zo aan de arbeid:(

enne uit voorzorg mocht ik vitamine c gaan slikken om blaasontsteking te voorkomen.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan!!! :thumbup:

@fiep klophout wrote:

@thtje wrote:

succes!

nee hoor, in principe hoef je je huisarts helemaal niet te bellen. Je kunt gewoon gelijk een vk bellen. Maakt niet uit hoe vroeg je in je zwangerschap belt, dus je kunt nu ook al bellen, dan maken ze een afspraak voor bij de termijn waarbij zij standaard de intake doen.

De meeste huisartsen zijn zelfs verbaasd als ze verteld worden dat je zwanger bent. Temminste die van mij wel toen ik belde dat ik zwanger was van de 1e :mrgreen: :mrgreen:

Tegenwoordig is het normaal dat je gewoon zelf een VK belt die vertelt je verder hoe en wat

Ik heb bij de vorige zwangerschap eerst de vk gebeld, die zei dat ik de huisarts ook even op de hoogte moest brengen. Moest ik nog bij de huisarts langs ook :roll: voor een of ander voorgekookt praatje.

Enne, wel de huisarts melden datje zwanger bent hoor, ivm evt medicatie de je slikt of als je later in je zwangerschap langs komt, dan weten ze het maar vast.

hier ook meteen de vk gebeld en meteen een afspraak gekregen voor over een paar weken.

Bij de 1e heb ik ook niet de ha gebeld, toen ik hem eenmaal ergens voornodig had heb ik het vermeld dat ik zwanger was en dat werd genoteerd.

Verder heb ik qua zwangerschap nooit de huisarts gehoord of gezien :slight_smile:

Wel heb ik hem een kaartje gestuurd toen onze zoon er eenmaal was, 2 wkn later kwamen ze even langs.