Voor het eerst naar de psz

Gni gni dan ligt het dus echt niet aan opvoeding ed… 8) simpelweg een klein eigenwijs meisje. :lol: Misschien is ze wel net als Casper; eerst heeeeel lang en veel nadenken voor ze bezig gaat met kletsen.

Wanneer ging Casper praten dan?



Overigens zegt ze wel wat woordjes hoor, papa, mama, obbie (Robyn), en boelie (broer). :inlove: Dus echt niks is het ook niet. Maar voor de rest humt ze wat, of ze zet het op een gillen. :shock: En ze kletst de oren van je hoofd, maar dus wel allemaal gebrabbel, zonder goede woorden… :? Robyn sprak al met een maand of 9 haar eerste woorden, en dat is het enige referentiekader dat ik heb. :wall:

Daar moet ik echt diep voor nadenken…iig echt NIET toen hij naar de PSZ mocht met 2 jaar en 3 maanden. Dat heeft nog een hele tijd geduurt. Zo nu en dan kwam er ineens een nieuw woordje bij maar allemaal langzaam. Met tussendoor veel momenten van frust waardoor bij mij het belletje ging rinkelen dat hij echt veel aan het nadenken was en verwerken van alles wat hij hoorde. Kwam natuurlijk bij dat hij de eerste 2 maanden echt dramatisch was mbt de PSZ. Huilen bij het brengen en bij het ophalen. :silenced: Hij kreeg zo’n enorme input aan kids, prikkels, woordjes en regeltjes dat kon hij niet snel genoeg verwerken. Ook moeite met in slaap komen ineens. Na 2 maanden werd dat langzaam minder, en hoorden we dus langzaamaan steeds meer (verstaanbare) woordjes. En ja vliegtuig kan hij nu bv sinds ong 3 maanden goed uitspreken daarvoor was het giegtuig. :angel: Liedjes zingen vind hij sinds net voor de Sinterklaas erg leuk. Toen was hij dus al 3 jaar en bijna 2,5 maand. 2 jaar en 7/9 maanden begon hij langzaam zijn woordenschat uit te breiden. Wel nog met variaties waaronder poes, en mauw wat voor hem hetzelfde was.

Ben benieuwd wat Isa gaat doen dan, met haar woordenschat… :think: Bang voor drama met wegbrengen en ophalen ben ik eigenlijk niet. Ze is heel makkelijk met andere mensen ontmoeten en zo. Laatst heeft mijn zwager opgepast, de kids eten gegeven, en ze naar bed gebracht, en dat ging allemaal zonder problemen, terwijl ze hem echt maar 2 of 3x per jaar ziet. Nee, qua sociale interactie is ze echt heel makkelijk, en een heerlijk kind. :inlove:

Goed zeg! Dat kan met Casper niet vermoed ik, al wordt het wel beter hoor. Hij is tot kort voor hij naar de PSZ ging niet eenkennig geweest. Een vakantie met 2 sets ooms en tantes van mij en opa en oma van hem ging echt top. Hij liep zelfs met willekeurig welke oom of tante wel mee alsof het nix was. Vonden zij ook erg leuk. :mrgreen:

Pas toen hij al ruim een half jaar op de PSZ zat kwam het eenkennige. :wall: Maar vooruit ik heb behalve een lief kind ook een beetje een maf kind. :lol:

En de woordenschat die breidt zich hier ook nog steeds uit. Komt met je meisje ook goed. :thumbup:

Maffe kids heb ik ook hoor. 8) :inlove: Dat zijn juist de leukste kids! :mrgreen:

Vind ik ook en wil hem ook echt niet ruilen. :inlove: En tja wat wil je maffe ouders dan kun je vast ook alleen maar maffe kids krijgen dus ik houd mijn hart al vast voor onze volgende. 8)

Wel erg stoer en totaal offtopic natuurlijk maar mijn maffe zoon heeft zichzelf de speen afgeleerd! De afgelopen paar week heeft hij alle nachten ZONDER speen geslapen. :dance: Zoooo heerlijk helemaal zonder drama’s of slapeloze nachten dus ik ben er helemaal gelukkig mee.

Yeah, go Casper!!! :inlove: Geweldig, die mijlpalen. :mrgreen:

Eerste keer PSZ is groter hoor. :wink: Al vermoed ik dat je eigen vermoeden helemaal gaat kloppen en dat je haar lachend laat spelen daar en met moeite weer mee naar huis krijgt. :wink: Maar oh wat is het raar die eerste keer, thuis bijna op het puntje van je stoel of ze toch mss gaan bellen en of ze het wel naar haar zin heeft etc. en daarna te horen krijgen dat ze zoooo lekker gespeeld heeft. :stuck_out_tongue:

Ja, zit me lekker te maken, thanks Rhi! :roll:





:mrgreen:

Hihihi ik moet eerlijk zeggen ik geniet echt van de ‘vrije’ uurtjes die ik dan heb hoor. En vaak betekend het dat ik dingetjes in huis doe waar ik dan lekker de handen voor vrij heb (zoals blegh dweilen :silenced: ) maar het is top!

Dweilen mag ik niet, dat doet mijn man voor me. :wink:

Maar ik wil die tijd gebruiken voor dingen die ik mezelf nu niet echt gun. Schilderen, of schrijven, of knutselen of zo. Echt even tijd voor mezelf maken. :slight_smile:

Luc en Stan gaan sinds november naar de psz. Ze zijn niet gaan wennen, gewoon gelijk 2 ochtenden per week daarheen.



Eten en drinken krijgen ze daar, dat hoef ik niet mee te geven.



Ik moet alleen een reserve luier meegeven voor als ze gepoept hebben of een setje reserve kleding tegen de tijd dat ze zindelijk worden.

Mijn dochter is afgelopen dinsdag voor het eerst geweest! Ze vindt erg leuk.

Ik geef schoongemaakt fruit mee en een luier. Ze krijgt daar drinken en evt een kaakje.

Wennen heeft ze ook niet gedaan ivm de vakantie die ertussen zat.

En praten kan ze al best goed, maar tegen een vreemde is ze verlegen, dus ze zal ook niet veel zeggen. Komt vanzelf! Dat zijn ze daar ook wel gewend.