Voor het eerst naar de kleuterschool en jarig.

De kleine is gisteren voor het eerst naar de kleuterschool gegaan. Superspannend!

Hij is deze week ook meteen jarig, word ie 4.

Ik twijfel, wel laten trakteren of niet.

Hij is heel verlegen. aan de ene kant denk ik, ik doe het niet, want hij zal het misschien heel eng vinden.

Maar misschien is het juist een goed duwtje in de rug als ie die extra aandacht even krijgt.

Twijfel twijfel.

Ik zou het wel doen, juist vanwege die extra steun in de rug zeg maar. De

positieve belangstelling waar hij dan in staat :smiley:

Milan wordt zondag 4! en ik wilde hem niet laten trakteren… hij heeft op de peuterschool getrakteerd en hij heeft er een verschrikkelijke hekel aan om in de belangstelling te staan…

Maar nu zegt hij zelf dat hij toch wil :think: Ik heb hem uitgelegd hoe het daar gaat. Dat ik daar dus niet bij ben (bij de peuterschool wel) en dat ze voor hem gaan zingen…

Nu had ik gister aan juf gevraagd of hij dan maandag kon trakteren… en gistermiddag zei hij ineens dat hij niet wilde trakteren…

Dus ik weet ook nog niet goed wat ik ga doen.

Hier doen ze het wel en dus wij ook.

een 4 jarige komt meteen met een traktatie op school.

Ze worden echt wel geholpen door de leerkracht en het is vaak wel een goede binnenkomer.

Ik zou het dus doen, ook al is het kind wat verlegen.

ja dat denk ik ook, maar hij is zelf een kind wat niet echt snel op iemand afloopt. Dus heel erg de kat uit de boom kijken voor ie loskomt.

Nee, hier niet gedaan…Hij had al getrakteerd op kdv.

Kan leuk zijn. Ik zou zelf even vragen of het gebruikelijk is dat nieuwe kindjes ook trakteren in hun nieuwe klas als ze jarig zijn. Toen Isabel vier werd heeft ze het alleen op de peuterspeelzaal gevierd en niet in haar nieuwe klas. Succes!

Ja, wij hebben ook getrakteerd op psz, maar dat was voor de vakantie, dus wij hebben toen meer een afscheidstraktatie gedaan.

Als het midden in het jaar is, dan heb je dus echt die overgang psz en school en dan kun je dus kiezen waar je trakteert.

Ik zou het niet doen.

Al die aandacht direct op hem gevestigd. Lijkt mij een ongemakkelijke stap. Kan nog vaak genoeg gevierd worden. Heeft hij dit jaar om te kijken hoe dat gaat in de klas.

Ook wij hebben hier een meisje die heel erg verlegen is met aandacht. Op de psz trakteren wij dit jaar ook niet. Zien het een jaartje aan, en aan het eind van dit jaar trakteert ze voor haar 4de verjaardag en afscheid psz. Daarna niet trakteren op de kleuterschool.

Hier niet gedaan. Melissa was gister jarig , ik twijfelde eerst wel, sommigen deden het wel en sommigen niet zei de juf.

Maar nu is dat jongetje verongelukt van 6 jaar uit vollenhove, dus de sfeer op school was echt vreselijk, iedereen huilde gister. dus het was al niet zo leuk binnenkomen.

@Brigitte wrote:

Ik zou het wel doen, juist vanwege die extra steun in de rug zeg maar. De

positieve belangstelling waar hij dan in staat :smiley:

Mee eens, ik zou het ook zeker wel doen !

Een soortgelijk topic heb ik een tijdje geleden ook geopend:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=76291

Wij hebben uiteindelijk besloten om het niet te doen. Niet zozeer omdat het te spannend is, maar vooral omdat het eigenlijk niet zoveel toevoegt. Er gebeurt al zoveel zo’n eerste week op school, veel nieuwe indrukken, vreemde kinderen, enzovoort, en dan ook nog trakteren erbij, tja, waarom eigenlijk? Dat is dan maar 1 van de vele nieuwe dingen in zo’n week.

Het leek ons niet nodig in elk geval, dus Laura heeft niet getrakteerd op haar verjaardag (dat was gisteren op haar eerste schooldag), en ze heeft er ook niet naar gevraagd.

Ze heeft wel getrakteerd bij het afscheid van kinderdagverblijf, en ook bij het peuteruurtje van de kinderboerderij, dus wat dat betreft komt ze niets tekort.

Volgend jaar als ze 5 wordt gaat er natuurlijk wel gewoon op school getrakteerd worden.

@oessie wrote:

Hier niet gedaan. Melissa was gister jarig , ik twijfelde eerst wel, sommigen deden het wel en sommigen niet zei de juf.

Maar nu is dat jongetje verongelukt van 6 jaar uit vollenhove, dus de sfeer op school was echt vreselijk, iedereen huilde gister. dus het was al niet zo leuk binnenkomen.

Ja joh… :cry: Ik zag en moest meteen aan je denken of je het jongetje misschien kent. Geen leuk begin van een schooljaar…

Back on toppic; misschien wel een leuk idee om een kleinigheidje te tracteren. :think: Een cakeje of mandarijntje of zoiets. Is wel een leuke ‘binnenkomer’ natuurlijk.

Uitgebreid tracteren doen we op het kdv, wat tevens ook het afscheid is. Ik denk dat ik daar ga voor het afscheidskleurboekje.

@pino wrote:

Kan leuk zijn. Ik zou zelf even vragen of het gebruikelijk is dat nieuwe kindjes ook trakteren in hun nieuwe klas als ze jarig zijn. Toen Isabel vier werd heeft ze het alleen op de peuterspeelzaal gevierd en niet in haar nieuwe klas. Succes!

Dat wilde ik ook zeggen, even navragen! Het is niet altijd gebruikelijk om nieuwe kindjes te laten trakteren. Ikzelf zie er ook de meerwaarde niet van in eigenlijk…tis al spannend genoeg om in een nieuwe groep kinderen te komen. En om dan direct de hele school door te moeten lijkt me een beetje overweldigend voor zo’n kleutertje. Maarja, dat is mijn mening he :wink:

@WoLa wrote:

@pino wrote:

Dat wilde ik ook zeggen, even navragen! Het is niet altijd gebruikelijk om nieuwe kindjes te laten trakteren. Ikzelf zie er ook de meerwaarde niet van in eigenlijk…tis al spannend genoeg om in een nieuwe groep kinderen te komen. En om dan direct de hele school door te moeten lijkt me een beetje overweldigend voor zo’n kleutertje. Maarja, dat is mijn mening he :wink:

:think: Hmmmm… ja, heeeeel goed idee! Daar eerst maar eens mee beginnen!

He Stille…ik heb Jo wel laten trakteren in zn 2e week…MAAR…geen grote issue van gemaakt…gewoon de juf een zak met bellenblaas gegeven (andere juf was t vergeten door de geven,maar dat geeft niet).

En er is een hoed gemaakt voor hem…ik zag dat Jo het wel aankon en voor hem is het ook een manier om toenadering te zoeken tot de kids…een “binnenkomer” zeg maar…

Hield wel een slag om de arm,want wilde eerst kijken of hij uberhaupt die dag naar school ging…

Snoep ed trakteren zag ik niet zo zitten…gewoon een kleinigheidje…bellenblaas dus.

De Juf van vorige week gaf ook aan dat we het gewoon maar even moesten bekijken…

Back on toppic; misschien wel een leuk idee om een kleinigheidje te tracteren. Een cakeje of mandarijntje of zoiets. Is wel een leuke 'binnenkomer' natuurlijk.

Precies....Jo kan het qua aandacht wel aan....hij is in een bestaande groep gekomen als 1 van de weinige nieuwe.....zo is hij meteen zichtbaar...niet dat dat een issue was,want volgens mij loopt dat wel goed.
Hij vond het zelf een leuk idee om te trakteren,dus heb ik me door hem laten leiden....

Ik heb het al nagevraagd aan de juf en hier mag je het doen als je het wilt. Het moet niet, maar zij zegt dat het leuk is voor de kids.

T is makkelijker als ze gewoon zouden zeggen dat ze het niet met 4 jaar doen.

Ik vind het ook sneu als hij vandaag jarig is en niet trakteerd en de volgende dag of diezelfde dag iemand anders jarig is en wel trakteerd.

Ik weet het dus nog niet.

Zoals ook in het eerder topic wat er al is - ga ik het niet doen iig.

Elk kindje wat naar school gaat is net vier geworden dus reden om te trakteren maar ik besteed er liever aandacht aan bij GO.

Als hij vijf is kent hij zijn klas en dan lijkt het mij leuker om te trakteren.

Als ik net op mijn verjaardag ergens nieuw ga werken, trakteer ik ook niet

Isa heeft vandaag wel getrakteerd en ze vond het echt heel leuk. Had bij het afscheid vd psz al getrakteerd en wilde het nu eerst niet doen maar in overleg met de juf wel gedaan. Heb ijsjes gehaald en ze mocht op de verjaardagsstoel, mooie muts op en kaarsjes blazen. Ik mocht erbij blijven en foto’s maken, was echt een succes :smiley: