Hoi,
Wij willen gaan beginnen met een broodje geven. Hij heeft al een aantal keer een korstje brood gehad en dat gaat goed.
Heb hem ook eens 1/4 liga eerste stap gegeven maar dan lijkt het net alsof hij stikt als er een stukje in zijn keel komt…echt niet leuk.
Hoe is dat bij jullie gegaan toen jullie voor het eerst grotere “stukjes” gingen geven? Ging dat wel meteen goed?
Kindjes moeten leren hoe ze zo’n stukje weg moeten krijgen.
Het beste wat je kan doen is het stukje brood in zijn wang leggen.
Soms duurt het even voordat ze het doorkrijgen. Maar als je merkt dat hij stikt doordat het in zijn keel blijft hangen, dan zou ik er gewoon nog even mee wachten.
hmm ok. Ga het morgen wel even proberen. Kijken wat hij ermee doet. Een korstje gaat wel goed, nadat hij er een tijdje op gesabbelt heeft…
Dus het is net zoals het leren eten van fruit en groente…alleen moet hij dan nu even wennen aan de stukjes.
Ik kijk wel even hoe het gaat.
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Hier gaan we ook beginnen met brood. De jongens zijn al wel aan rijstwafeltjes gewend, en dat gaat prima, dus ik verwacht dat brood ook moet lukken. Fruit maak ik ook fijn met wat grotere stukjes erin, en daar hebben ze ook geen moeite mee (soms ‘bewaren’ ze een stukje in het gehemelte :lol: maar uiteindelijk eten ze het altijd op).
Wat ik me afvraag: kan ik meteen ook iets op het brood doen? Anders is het zo droog, lijkt me. Smeerkaas ofzo, of misschien alleen wat boter? :think:
Wat ik gelezen en gehoord heb is dat je op het broodje wat boter en wat leverpastei of smeerkaas mag doen. Dus dat gaan we dan vanmiddag hier maar proberen.
Hoi Drella,
En hoe is het bij jou gegaan?
Bij ons niet zo goed. Het was net alsof hij stikte. Dus toch maar even wachten, of we gaan brood in melk proberen zodat hij rustig aan aan de stukjes kan wennen.
Hoi,
Ik heb alleen wat boter op het brood gedaan. Gisteren hebben ze een paar stukjes op (met z’n tweeën een kwart boterham denk ik :lol: ), ging wel goed maar ze waren sowieso wat mopperig gisteren dus verder maar bv gegeven. Ze ‘plakten’ trouwens allebei het brood in hun gehemelte, en een nieuw stukje werd er gewoon bijgeplakt :mrgreen: Daarna gewacht tot ze het doorgeslikt hadden, was geen probleem!
Vandaag ging het prima, beide heren in de kinderstoel gezet, ieder een bordje met een halve boterham met boter in stukjes gesneden. En ze hebben heerlijk zitten smullen :shock: :drool: Loek pakte bijna alles zelf, Rubin ging wat meer zitten wachten tot ik het in zijn mond stopte. Ze hadden het helemaal op, volgens mij hadden ze nog wel meer gelust, maar ik wil toch niet teveel ineens geven, eerst maar even laten wennen aan brood.
Hoi Drella,
Wat leuk dat het goed gegaan is!
Echt super!
Hier vandaag brood met melk geprobeerd en dat ging goed. Waren wel maar een paar stukjes die hij op had, maar het begin is er. Nu laten we Joey eerst wennen aan het brood met melk en dan gaan we rustig aan de melk afbouwen. Daarna maar weer eens met beleg proberen.
@Drella wrote:
Hoi,
Ik heb alleen wat boter op het brood gedaan. Gisteren hebben ze een paar stukjes op (met z’n tweeën een kwart boterham denk ik :lol: ), ging wel goed maar ze waren sowieso wat mopperig gisteren dus verder maar bv gegeven. Ze ‘plakten’ trouwens allebei het brood in hun gehemelte, en een nieuw stukje werd er gewoon bijgeplakt :mrgreen: Daarna gewacht tot ze het doorgeslikt hadden, was geen probleem!
Vandaag ging het prima, beide heren in de kinderstoel gezet, ieder een bordje met een halve boterham met boter in stukjes gesneden. En ze hebben heerlijk zitten smullen :shock: :drool: Loek pakte bijna alles zelf, Rubin ging wat meer zitten wachten tot ik het in zijn mond stopte. Ze hadden het helemaal op, volgens mij hadden ze nog wel meer gelust, maar ik wil toch niet teveel ineens geven, eerst maar even laten wennen aan brood.
Dat dat bordje bij jou blijft staan vind ik pas echt een wonder!
Eerst wat Nikki hier doet is naar het bordje of bakje graaien en hop daar gaan de broodjes door de lucht :mrgreen:
:mrgreen: ja dat viel mij ook alles mee… het was nog niet in me opgekomen om babybordjes te halen, maar toen ik gisteren niets anders had dan gewone bordjes ging er wel een lichtje branden dus vandaag maar even langs de winkel.
Nou dat viel mij ook gelijk op dat de bordjes bleven staan. Soraya pakt alles wat ze kan.
Hier in België zeggen ze dat je vanaf 8 maanden brood mag geven en dan licht bruin brood. Volkoren mag niet. Hoe staan ze hier in NL tegenover bij de cb’s?
Hier mogen ze vanaf een maand 7 lichtbruin brood.
Ik heb Joey al eerder eens een korstje brood gegeven en dat ging al goed. Dus vandaar dat we met 7 maanden met brood begonnen zijn. Alhoewel dat niet helemaal goed ging, nu gaat het al een stuk beter.
nou dan ga ik gewoon beginnen dat is veel makkelijker voor haar! Dan kan ik haar gewoon meer eten geven
smorgens als ze wakker wordt
borst
brood
fruit
groente
pap
Meiden 1 tip geef geen vers brood… maar brood dat al even gelegen heeft, dit plak veel minder aan het gehemelte… Verder is het een kwestie van wennen… Het is natuurlijk heel anders dan gewoon drinken…
Kleine baas had het ook… Maar ging snel beter!
En inderdaad beetje smeerkaas of licht smeerworst…