Frischling, ik denk dat het inderdaad heel persoonlijk is. Daarom is het zo fijn van verschillende mensen te lezen wat zij als voor- en nadelen ervaren.
Ik snap dat het voordeel dat je ziet hoeveel erin gaat best een hoop stress kan opleveren als je ziet hoeveel er niet ingaat, maar ik weet het liever dat hij te weinig drinkt dan dat ik dat niet weet, dan kan je tenminste maatregelen nemen en een extra flesje geven. Maar goed dat is persoonlijk. Mijn zoon laat overigens ook heel vaak een bodempje staan en zolang dat 40 ml of minder is van een fles van 180 ml vinden we dat niet erg (hij weegt denk ik tussen de 5 en 6 kilo)., maar mijn kinderen zijn dan ook allebei goede drinkers. Hij krijgt nu 5 flessen per dag maar als hij te weinig gedronken heeft, krijgt hij gewoon een extra flesje.
Precies Nienke. Als je maar in je achterhoofd houdt, dat het niet perse voor of nadelen zijn, maar dat die persoon dat zo ervaart. Dan kan je een en ander tot op zekere hoogte een beetje tegen elkaar afwegen.