Nou denk ik daar normaal wel een beetje om maar…
Om drie uur moet ik ergens zijn en ik wil eigenlijk zo nog wel zwemmen bij een plasje…
Hoe streng zijn jullie daarin?
Ik was laatst bij zo’n recreatieplas en daar kwamen wij om 14.30 aanzetten en het zat vol hoor!
Dan vraag ik me dus wel af of er eigenlijk nog wel mensen zijn die rekening houden met de zon?
ik probeer de kids inderdaad op het heetst van de dag in de schaduw te houden. Lukt dat niet, dan gewoon extra goed letten op het insmeren…
Maar mogen ze tussen 12- 15.00 uur dan ook niet in de tuin spelen?
Ik geloof dat ik daar eigenlijk nog nooit zo heel erg op heb gelet.
Maar ze speelt nooit de hele tijd buiten; loopt meer in en uit en dan zet ik wel een paracol neer. :think:
Wij hebben pas sinds januarie een tuin…
dus nu is het ook even puzzelen.
de jongste slaapt zowieso een gedeeldte van de warmste tijd, en verder zorg ik dat de speelplekken in de schaduw liggen.
Ik wordt ook niet panisch als ze wel in de zon komen, maar ik let er wel op
je kunt ze niet d ehele tijd binnen houden hoor… ik zou gewoon bij spelen in de tuin een t-shirtje aan , zonnehoedje of petje op, en goed insmeren(wat vaker op het heetst van de dag)… en goed drinken. met een badje een parasolletje opzetten oid…
Anne komt gewoon buiten hoor, goed smeren en eigenlijk wisselt ze zelf wel al af met zon en schaduw. Ik ga haar niet op gezette tijden binnen houden of juist buiten sturen. Ze heeft een zwembadje, een waterbaan en een speelhuisje in de tuin en we gaan geregeld naar de speeltuin.
Hier gaan ze zo wel de tuin in, heb ze net al goed ingesmeerd met p20 en ik heb 3 parasols boven het zwembadje gezet en ze houden hun shirt aan. ik kan ze echt niet binnenhouden…
Onze kinderen slapen nog van half 1 tot 3 uur, daarna kunnen ze heerlijk in het zwembad parasol er boven en goed insmeren.
Als ze toevallig een keer niet slapen `s middags dan hou ik ze niet binnen.
op school gaan ze ook niet pas na 3 uur naar buiten want dan zijn ze vrij
Goed insmeren, de schaduw opzoeken, eventueel een tentje mee voor wat extra schaduw of gewoon een boom opzoeken ofzo.
Wat heb je nu gedaan vandaag?
mijn oudste krijgt een t-shirt met lange mouwen aan met zuks soort weer. gelukkig zoekt hij zelf vaak de schaduw op omdat hij slecht ziet met velle zon dat veblind alles voor hem.
ik ben heel streng en let er heel goed op het komt ook omdat e.than albinisme heeft met een pigment afwijking.
met levi ben ik iets minder streng maar smeer wel, maar houd hem niet persee uit de zon(als we bijvb in het zwembad zijn) maar over het algemeen slaapt hij nog `s middags
ze zijn hier de hele dag buiten.
Ik smeer ze om de 2 uur in en heb een parasol buiten.
we hebben vrij veel schaduw.
op het KDV waar ik werk, houden we de kinderen zoveel mopgelijk binnen tussen 12.00 en 15.00 uur
Op het kdv hier zijn ze er ook wel redelijk streng in geloof ik. :think:
Ik ben om 14.00 naar de waterplas gegaan en het zat er bomvol .
Ik smeer Joost goed in en kijk verder niet naar de tijd. Met dit heerlijke weer zijn we echt hele dagen buiten, maar probeer ik wel zoveel mogelijk in de schaduw te blijven.
Kaylee speelt gewoon buiten, goed ingesmeerd en zoveel mogelijk in de schaduw.
Mijn kinderen zijn dan zoveel mogelijk binnen.
Maar zij worden net als hun moeder niet blij van hitte en met een tuin op het zuiden is het dus wel heet en schaduw niet te vinden.
Met dit warme weer houd ik de kinderen echt binnen hoor. We gaan rond 9 uur s ochtends even naar buiten en pas weer na 4 uur. Als het dadelijk minder warm is, smeer ik hem goed in als hij de tuin in gaat.
hier zitten we echt binnen tussen 12 en 15u
op mijn werk (kdv) ook