Voor de mensen die een avatar met meerdere foto's willen

Aangezien er nogal wat mensen zijn die uitleg vragen over hoe je zelf een verspringende avatar maakt, even een mededeling :wink:

Ik kan het namelijk wel uitleggen, alleen gebruik ik er twee programma’s voor en als je die niet hebt, heb je ook niks aan mijn uitleg :wink:

Het gaat om paint shop pro en animation shop.

Heb je deze programma’s, lees hieronder dan verder :wink:

Heb je deze programma’s niet of lukt het je niet, wil ik zelf wel zo’n avatar voor jullie maken, als jullie mij laten weten welke afbeeldingen/foto’s erin moeten staan :wink:

Ik denk dat dit makkelijker is als iedereen pb-tjes sturen 8)

Uitleg voor de mensen die het zelf willen proberen
Ik ga bij deze uitleg even uit van foto’s die allemaal dezelfde afmetingen hebben. Hebben ze dat niet dan wordt het namelijk een veel uitgebreidere uitleg, want het is dan een stukje moeilijker om hem te maken. Mocht er animo zijn voor die uitleg, wil ik die nog wel maken, maar nu laat ik dat er dus even buiten.
Open paint shop pro. Open de foto’s die je in je avatar wilt hebben. Deze gaan we nu allemaal verkleinen. Dit doe je door naar afbeelding-formaat wijzigen te gaan. Heb je allemaal liggende foto’s dan zet je de breedte op 96. Heb je allemaal staande foto’s dan zet je de hoogte op 96 (dit doe je bij pixelformaat). Klik hierna op ok. Doe dit bij al je foto’s en sla ze na het verkleinen op als psp-bestand. Er kunnen ongeveer 4a5 fotootjes in je avatar. Doe je er meer dan wordt de bestandsgrootte te groot en accepteert kok hem niet.

Open nu je animation shop. Ga naar bestand-wizard animatie
Scherm 1: Vink hier zelfde afmetingen als eerste beeldframe aan.
Scherm 2: Vink hier dekkend aan.
Scherm 3: Laten staan zoals het staat.
Scherm 4: Vink Ja, de animatie blijven herhalen aan. En vul bij ‘hoelang moet elk frame worden weergegeven’ 200 in.
Scherm 5: We gaan hier de afbeeldingen kiezen. Klik op afbeelding toevoegen en blader naar de plaats waar je je verkleinde afbeeldingen heb opgeslagen. Selcteer nu al je afbeeldingen tegelijk of voeg ze één voor één toe. Staan ze nog niet in de goede volgorde, dan kan je dat nog wijzigen met de knoppen omhoog en omlaag.
Scherm6: klik op voltooien
Je afbeeldingen verschijnen nu achter elkaar in beeld.
Ga naar beeld-animatie om een voorbeeld te kunnen bekijken.
Ben je tevreden, dan gaan we hem opslaan.
Ga naar bestand-opslaan als Geef hem een naam, kies een map en klik op opslaan.
Scherm 1: Zet het schuifje helemaal bovenaan bij betere afbeeldingskwaliteit.
Scherm 2: Klik op volgende
Scherm 3: Je ziet nu hoe je avatar wordt. Klik op volgende
Scherm 4: Let hier even goed op wat er staat bij geoptimaliseerd bestand.
Staat hier een getal dat groter is als 30 kilobyte dan moet je even met behulp van de knop vorige terug naar het eerste scherm. Je moet dan de schuif even één standje naar beneden zetten. Ga nu met de knopvolgende weer naar het laatste scherm en kijk nu of de grootte wel goed is.
Is dit het geval, klik dan op voltooien.
En je avatar is klaar.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zo niet, vragen staat vrij :wink:

oke ik hoop dat het lukt

ik heb het al geprobeerd om te verkleinen

1 plaatje en 3 foto’s mag dat?

en als laatste

beetje rare volgorde :doh: :smiley: ik weet ook niet of de tekst leesbaar is

Ja hoor, dat mag, alleen heb ik liever dat je even de originele foto’s/plaatjes (dus nog niet verkleind) :wink: Aangezien alledrie de fotootjes/plaatjes precies even breed en even hoog moeten zijn om een mooie avatar te kunnen maken :wink:

Het tweede en het laatste fotootje heb ik al gevonden op je site, maar de eerste en de derde wil ik dus nog even wat groter van je hebben :wink:

okidoki even kijken hoe dat moet hahaha

ff kijken of het lukt

nog1

ik probeerde via word een avartar te maken met de tekst liefde is senna alleen lukt niet zo goed

want ik weet niet of je de tekst ziet van het plaatje of wel

Ik heb nu deze voor je gemaakt. Ik heb de tekst van het liefde is plaatje veranderd, maar mocht je liever alleen tekst of een ander plaatje daarvoor in de plaats hebben, geef je maar een gil :wink: Het fotootje waarop Senna slaapt, heb ik een randje aan toegevoegd, omdat het anders niet uitkwam. Ik hoop dat je die ook leuk vindt zo.

Zo niet, geef je ook maar een gil :mrgreen:

En ik heb de fotootjes ook wat scherper gemaakt, want ze waren een beetje wazig :wink:

HIJ IS SUPER 1000 MAAL DANK :-*

Graag gedaan :wink:

ik vind hem geweldig vond zo moeilijk om leuke foto’s te zoeken en of het wel bij elkaar past maar ik vind hem :thumbup:

Wauw. mooi gedaan @ntoinet :thumbup:

Ik zal ook es een paar foto’s bij elkaar zoeken, vind het wel erg leuk :inlove:

Voor de mensen die psp en animation shop hebben en het zelf willen proberen, de uitleg heb ik toegevoegd aan mijn eerste berichtje :wink:

@Kes wrote:

Wauw. mooi gedaan @ntoinet :thumbup:

Ik zal ook es een paar foto’s bij elkaar zoeken, vind het wel erg leuk :inlove:

Ik zie ze wel verschijnen :wink:

Titel aangepast :mrgreen:

:mrgreen: :roll: :mrgreen:

Nu klopt ons huiskamer topic niet meer…

Help…!!! Verspringend was het toch :wink: nu heb ik helemaal een idcrisis.