Voor alle paardenliefhebbers: Howrse

Hij staat weer klaar voor je!



Ooit ga ik ook starten met eenhoorn :smiley:

Oh Noeki ik kan dā€™r niet terug kopen pas over 10 dagen :o

sorry dat wist ik helemaal niet.

Anders verkoop je een ander veulen van jouw aan mij dan houdt je Dianthe zelf.

Ze is wel heel mooi :inlove:



Zou je dat dan willen?

Ow, haha.



Even kijken. Ik heb Lena of Sam voor je.

  • Lena is wildkleur, erg mooi, een paar uur oud, 357,37 GP, 102 vaardigheid
  • Sam is gestippeld grijs, ook erg mooi!, 2 maanden oud, 357,36 GP, 99 vaardigheid



    Wel iets hogere GP dus en al wat vaardigheden, misschien voor een iets hogere prijs?



    Ze zijn wel erg mooi :wink: En Tess (de mama) zal wel verdrietig zijn, net een kindje die nu al naar iemand anders gaat :lol: Wel knap, 2 bevallingen in 2 maanden tijd :wink:



    Of ik fok een extra veulen voor je, zonder hera pak enzo :slight_smile:



    Andere optie nog: Blackie, die is 1 jaar en 8 maanden, GP van 352,97, geen vaardigheden nog, of Puck van 9 jaar, 350 GP en 157,94 vaardigheden



    Laat maar weten wat je wilt! (zijn allemaal Engelse volbloedjes uiteraard!)

Nou dat komt mooi uit want ikheb ook alleen maar Enhelse volbloeds :wink:



Ik wil Lena wel van je overnemen, ze is heel mooi.



Wat had je voor prijs in gedachte?

Euhhhh, moeilijk, ben er nog niet helemaal in thuis haha.

Pasje en 750 ofzo? Of is dat te veel? Geen idee wat mn mooie Lena waard isā€¦!

Pasje heb ik niet hƃĀØ, ja die van jouw.

Pasjes is ze trouwens ook niet waard op de markt, ondanks dat ze zo mooi is.



Pasjes wordt pas gvraagd boven een gp van 365 of een eenhoorn of een paard met veel zwarte markt items.

ik heb nu ook geboden op een cremello volbloed veulen met een gp van 363 voor 5000 eq.



Als jij mij nu een gereserveerde koop doet van 1 pasje en 2000 eq geef ik jouw 1500 voor Lena, het overige is natuurlijk gewoon van jouw zelf :wink:



vindt je dat een goeie deal?

Ik heb jou toch net een pasje betaald voor jouw paard! Die wil ik toch terug? Daarom zeg ik een pasje en dan 750 ipv 500 als voorbeeldā€¦

ja tuurlijk krijg jij je pasje terug, maar 750 betekent dat ik maar 250 voor haar betaal.

Maakt mij niet uit natuurlijk, mag.

Maar ik wil 1500 eq voor haar betalen + jouw eigen 500 eq en pasje = 2000 eq en 1 pasje.

snappie? :-*

Ah, nu snap ik m. Ik dacht al, wat is dit nou :lol: (sorry hoor, ben nogal moe en heb t koud, dus t kwartje valt wat tragerā€¦!)



Ik zal Lena in de gereserveerde verkoop zetten voor je :smiley:

Edit: Ze staat klaar voor je :smiley:

Zo das gebeurt, bedankt hoor.

Ik zal goed voor dā€™r zorgen, zorg jij goed voor ??? ??? :wink:



Jij kende het gegeven veulenschema al?

Jup :smiley: Ik ga haar goed trainen (nouja, spelen dus ;))! Ze heet trouwens Dianthe 354.74 ?



Luna mist haar tweelingzusje wel hoor! :wink:

Zie ineens dat mā€™n stallen helemaal vol staan :smiley: Mooi! Krijg je trouwens helemaal geen bericht van in je kantoor van je manege, wel gek!

oops in de war Dianthe ja, Silvermoon is een andere schimmelveulen die ik heb.

Dianthe is een dochter van 2 eenhoorns, helaas heeft ze erzelf geen :frowning:





Je krijgt inderdaad nergens berichten van, ik heb nu 3 stallen leeg en voor mezelf gereserveerd, nu ikzelf wortels heb wil ik al mijn paarden op mijn eigen manege hebben.

Scheelt ook weer veel geld.



Ik hb een chronisch tekort aan verouderingspunten.

Heb er voor morgen eigenlijk zoā€™n 20 nodig, dat gaat helaas niet lukken, met een beetje geluk kom ik tot 10 morgen.

5 kopen en 5 vinden.

Ja, daar wil ik er ook graag meer van hebben! Maarja, helaasā€¦ :wink: Kun je er niet meer kopen dan?



Ik zag inderdaad dat beide ouders eenhoorns zijn :slight_smile:

Ik heb 2 van mijn eigen paarden op mijn manege en 1 stal gereserveerd voor Tess, die heeft hoge vaardigheden, dus dat is goed voor de manege (als ik t goed begrepen heb!) En zij verdient een mooie stal :wink:



Over 5 dagen heb ik mijn eerste wortelen!



Uiteindelijk wil ik al mijn paarden bij mezelf stallen! Het schijnt dat je toch het meeste verdient met gewassen verbouwen, en het scheelt mij weer kosten voor stalling enzo! Maar voor nu is het wel leuk om een paar andere paarden erbij te hebben. Mijn paarden hebben allemaal nog een aantal dagen een manege en sowieso passen ze nog lang niet allemaal op mijn eigen manegeā€¦ Jammer dat ik niet meer stallen kan bouwen :frowning:

Ja ik ook niet hoor, ik kan nu per 3 dagen 1 stal erbij bouwen.

Oh das vandaag geloof ik :lol:



Verouderingspunten kan je er maar 5 per dag kopen, of 1 pasje inruilen voor 10, maar dat is echt veels te weinig.

Ik moet gewoon meer geduld hebben :roll: :lol:

Hihi :wink:



Hmmm wel lastig dat het veulen morgen al 6 maanden is, want het is nog geen lente en voor optimale GP winst moet 't wel 10 graden zijn! Dus hopelijk morgen goed weerā€¦ Volgens t weerbericht maar 4 graden :frowning:





Luna en Sem moeten ook een goede training krijgen, maar helaas werkt het weer dus niet meeā€¦ Zuchtā€¦ Hoe doen anderen dat? Als je paard al 6 maanden is, maar het weer is nog niet goed genoeg voor het veulenschema? (werkt het ook bij 9 graden bijvoorbeeld?)







Edit:

Ik weet het al :smiley: Gewoon dat veulen niet ā€œopenenā€, dan worden ze ook een dag niet ouder, yay! Dus over een paar dagen ga ik ze allemaal trainen, dus nu vast even verouderingspunten opkopen en sparen voor als het weer mooi weer is! Alle veulens tegelijk naar de 1 jaar en 6 maanden helpen :wink:

Al mn mannetjes veulens onder de 365 kan ik eigenlijk gewoon verkopen als ik paarden vanaf 365 bij elkaar probeer te sparen, want daar kan kan ik toch niks mee fokken. Dus ik moet ergens een mannetje vandaan toveren met een heel hoog GP om mee te fokkenā€¦ Helaas zijn de mannetje die te koop zijn maximaal 365 en heel duur. Er staat er een van 377, maar dat is een ruinā€¦ schiet niet op!



Zit uit te denken hoe ik dit nou eens goed moet doen haha!

Hoe komen jullie toch aan die info over GPā€™s enzo? Ik snap er de ballen van!

Ik klooi maar wat aan geloof ik, maar ik wil er eigenlijk geen echt geld in steken.

Ik heb nu wel een kas gekocht en daar tarwe in gedaan, maar het duurt nog 9 dagen voor dat klaar is :think: . Kan dat niet sneller? En wortels kan je pas in de lente telen, toch, dus dat is volgende week, maar dan duurt dat toch ook weer 4 dagen voor het klaar is? Hoeveel is de oogst van 1 vruchtbare kleine akker?

Als je natuurlijke mest gebruikt scheelt het groeien 3 dagen als het goed is. (die je zelf maakt van uitwerpselen)



GP = Genetisch Potentieel. Je 1e paard heeft een GP van 350. Dit getal is verdeeld over uithoudingsvermogen, draf, galop, dressuur, snelheid en springen. Als je dus een paard zou hebben met een GP van 360 of nog hoger, dan zijn die getallen dus ook allemaal iets hoger en is je paard nog beter in die disciplines :slight_smile: Snap je het dan een beetje?



Ik wil met mijn Engelse volbloedjes dus een top raceteam maken, dus hoe hogere GP hoe beter :smiley: En ik hoop dat ze ooit met de grand prix meedoen, maar hoe je aan een ticket komtā€¦ ?



Edit: Heb een ticket !!! :smiley:

@Noekie wrote:

Al mn mannetjes veulens onder de 365 kan ik eigenlijk gewoon verkopen als ik paarden vanaf 365 bij elkaar probeer te sparen, want daar kan kan ik toch niks mee fokken. Dus ik moet ergens een mannetje vandaan toveren met een heel hoog GP om mee te fokkenā€¦ Helaas zijn de mannetje die te koop zijn maximaal 365 en heel duur. Er staat er een van 377, maar dat is een ruinā€¦ schiet niet op!



Zit uit te denken hoe ik dit nou eens goed moet doen haha!




Doen ze express he, want anders word het wel heel makkelijke.

Als topfokker wil je natuurlijk zo lang mogelijk bovenaan staan en dus zijn zij de enige met tophengsten, de mannetjes in de verkoop worden gecastereerd.



Mijn beste hengst heeft een gp van 164+.