Voor alle meiden die clomid (of een ander hormoon) gebruiken

Hallo meiden,

er zijn al wat verschillende topics hierover, zoals meiden die beginnen met clomid.

Maar het leek mij leuk om ook een topic te openen voor meiden die clomid slikken en hier hun ervaringen willen delen met iemand anders.

Meiden, barst (tik) los!!!

Laat ik dan ook maar gelijk beginnen,

Mijn verhaal,

Ik had geen cyclus van mij zelf. In mei 2006 begonnen met clomid te slikken, maar hubbie zat in het buitenland dus eigenlijk geen kans om zwanger te raken. Toen mijn hub thuis kwam was ik eigenlijk gelijk zwanger, terwijl mijn cyclussen wel langer werden en ik de volgende keer eigenlijk 100 mg zou moeten slikken.

Helaas is de zwangerschap geeindigd in een miskraam van een tweeling. Dat is eind september gebeurd en begin oktober ben ik gecuretteerd. In januari dit jaar mocht ik weer beginnen met 50 mg en zit inmiddels op cd 26.

Mijn ervaringen met clomid zijn vooral dat ik dikker word, waar ik gigantisch van baal…

Wat zijn jullie ervaringen??

ik kom in mei me melden denk ik zo

ik wens je iig alvast succes en sterkte :thumbup:

Hey, ik kom me hier ook al even melden, alhoewel ik nog niet met Clomid ben begonnen.

Toen ik deze week naar de gyn ging zat ik op CD 5, en was ik net 2 dagjes te laat om te mogen starten met Clomid. Ik heb het nog nooit eerder geprobeerd, ik was altijd wat angstig voor ‘nevenwerkingen’, zoals jij zegt oa het dikker worden…kans op meerlingen…

Het zou kunnen dat we de Clomid in combinatie met IUI doen, maar dat hangt af van de resultaten van de onderzoeken van hubbie zijn zwemmers, zoals je in mijn onderschrift kunt lezen.

We zijn al een hele tijd bezig met proberen zwanger te worden en we zijn wel blij dat we met Clomid weer een stap ‘voorwaarts’ kunnen maken…

Het spijt me te moeten horen dat jij een mk gehad hebt van een tweeling. Dat moet echt moeilijk geweest zijn. Ik hoop dat het nu de goede kant uitgaat voor je :thumbup:

En Bianca, wij kennen elkaar natuurlijk al langer. Rot voor jou dat je nog zo lang moet wachten vooraleer je met IUI kunt beginnen. En ik voel me best wel wat schuldig dat het bij ons sneller kan…

Maar ik ga natuurlijk onwijs duimen dat je gewoon nu spontaan zwanger mag raken en de hele rimram niet hoeft door te maken :kaars:

Hey Meiden,

Ik kom me dan ook maar even melden.

Ik ben vandaag begonnen met Clomid, heb het 2 jaar geleden ook al geslikt, maar ben even een tijdje gestopt na een miskraam van een tweeling.

We vonden het nu weer mooi om te beginnen.

Ik was idd ook toen wel wat aangekomen, maar ja dat had ik er wel voor over.

Nu is het weer afwachten moet 27 feb naar de gyn voor een echo!!

Dikke kus,

Cin

Hoi allemaal,

ik heb deze cyclus voor het eerst clomid geslikt, omdat we onze eerste IUI behandeling hebben. Wij zijn sinds januari 2005 aan het proberen om zwanger te worden.

Mijn cyclus werkt zelf prima. De clomid krijg ik om mijn kansen te vergroten. Het is de bedoeling dat ik dan niet 1 eitje heb wat springt, maar 2 of 3. Deze maand is het er gewoon 1 gebleven. Morgen naar het ziekenhuis voor de IUI. Vind het allemaal erg spannend!

Toch geeft dit wel een heleboel rust. Er wordt nu iets gedaan. Mijn hormonen worden gesteund, de zaadjes van mijn vriend worden bewerkt, dat zorgt er wel voor dat ik me nu voor het eerst sinds maanden rustig voel in de “klusperiode”

Ik heb net in het topic van clomid geschreven dat ik eigenlijk niet echt bijwerkingen heb, behalve dan wat lichte hoofdpijn, maar ik heb inderdaad wel een opgeblazen buik… Kan dat ook van de clomid komen? Ga de bijsluiter nog maar eens lezen. Moet zeggen dat ik dat dan niet zo erg vind… Wil graag heel wat kilo’s aankomen, als ik dan wel zwanger mag zijn.

Hey, hoe is je eerste IUI verlopen? Ging het goed?

Goed! 6,3 miljoen zaadcellen zijn ingebracht in mijn baarmoeder. Je zou toch denken dat er minstens 1 zo slim moet zijn om dan de weg te vinden…

Het duimen is nu in ieder geval begonnen. 2 spannende weken!

Owwwww, wat spannend is dat zeg !!

Ik duim voor je mee hoor !! :thumbup:

zeker spannend!!

Hopelijk is er idd 1 zo slim!! :mrgreen:

Heel veel succes, en idd hard duimen de komende 2 weken!!