hoi,
Wij hebben als tip gekregen om friso comfort te gaan proberen voor onze Puk. We vinden het wel een enorm gedoe zeg. Eerst water koken en dan de voeding maken. Deze weer afkoelen met koud water. Nee hoor geef mij maar voor 24 uur voedng of met koud water maken in de magnetron. Nu weet ik al dat met koud water de comfort maken niet kan. Maar wie heeft er ervaring met voeding voor 24 uur maken van friso comfort?
Gr. Sjorset
Het is misschien een heel gedoe, maar volgens mij word bij de comfort toch aangeraden om per fles klaar te maken.
Ik dacht dat er tegenwoordig zelfs op de verpakking stond dat je ze niet meer mag heropwarmen.
Aangezien je comfort al warm moet maken, is vooruit maken geen optie.
Ik moet zeggen dat ik heel snel een handigheid had in het fles maken.
Na een tijdje hoef je niet meer gekookt water te gebruiken.
Toen deed ik de ene helft heet water en de andere helft koud.
Zo was de fles gelijk op de goede temperatuur.
Ik heb met het maken van een fles nooit gekookt water gebruikt?
(had voor Sam ook friso comfort)
Gewoon in de fles kraanwater… in de magnetron warm maken, schepjes voeding erbij, schudden en klaar!??
:think:
Ik snap de moeite niet om even een beetje water in de waterkoker te doen, kokend water in de fles, poeder erbij, goed mengen, koud water erbij en klaar.
Zo doe ik het voor mijn gastkindje en al met al is het nauwelijks werk.
Comfort moet je met water boven de (ik meen) 70 graden klaarmaken. Anders heeft het helemaal geen zin en kan je net zo goed de standaard gebruiken.
En per 24 uur klaarmaken brengt gewoon risico’s met zich mee voor kinderen beneden het half jaar en wordt echt afgeraden. Dan toch liever wat “extra” werk?
inderdaad frischling zo maakte ik die flesjes ook.
ik deed gewoon afgekoeld gekookt water in de magnetron opwarmen … en dan poeder erbij met een gebaksvorkje roeren …
dan nog een keer schudden en klaar… :think:
Lijkt mij niet teveel moeite :think:
Ik heb de voeding nooit met gekookt water gemaakt. Is ook volstrekt overbodig gezien de kwaliteit van het kraanwater in NLD.
Of het ivm de comfort wel moet weet ik niet, maar bij gewone voeding hoeft dat iig niet. Idd gewoon kraanwater, in magnetron en schepjes erbij.
De comfort moet met water dat erg heet is omdat anders de vezels niet oplossen.
het enige wat comfort volgens mij heeft tov normale is de JBP, je kunt er dus ook voor kiezen normale friso te gebruiken en die klaar te maken voor de dag en er per fles JBP in te doen.
groeten!
muts
Ohja klopt nu weet ik het weer. Ja ik kocht voor F&M ook altijd de HA nutrilon en dan zelf los de JHBPM er doorheen doen. En dan kun je dus gewoon kraanwater pakken, opwarmen, schepjes voeding en dan schepjes JBPM. Nooit gemerkt dat vezels niet oploste.
kregen jullei kinderen niet juist meer krampen van de JBPM? Bij mijn zoon ook geprobeert maar dat werkte niet voor hem ging hij juist meer van krijsen.
Gr. sjorset
Hier was de JHBPM geen succes…Zijn ontlasting werd alleen maar dikker en kreeg het er het uit met bloed…
Over gegaan naar de Friso Comfort, dat werkte super :thumbup:
Ik deed altijd voor een flesje 100 ml gekookt water, voeding erbij…
(lost alleen goed op in gekookt water, heeft niks met het waterkwalietit te maken) en dan aanlengen tot de 200ml met koud water…
En hup klaar de fles…
Nee nooit iets van gemerkt. Maarja elk kind is anders he.
We zijn begonnen met friso comfort 1 en friso normaal. Maar welke speen gebruiken of gebruikte jullie bij friso comfort 1? 1 (small) of 2 (medium)? Ze doet nu wel een heel stuk langer over de fles en ze krijgt er niet alles uit! En ze is pas 4 weken oud. hebben het gaatje van de nr.1 speen groter gemaakt met een tandenstoker. Fles ging wel sneller leeg maar was het wel verstandig om dat te doen?
Gr. Sjorset
Ik ben Bij Juul met 4 weken overgestapt naar speen 2. Vooral als je comfort gebruikt lijkt mij dat geen overbodige luxe…
Juul krijgt half comfort, half gewoon. Warm kraanwater, poeder erbij, roeren, magnetron, schudden en drinken maar!!!
Toch even reageren hier…Ik gebruik ook friso comfort en friso normaal. Ik doe het met barleduc water warm dat op en goei de poeder erbij en roer het met een lepeltje door en dan rol/schud ik het goed. HEt lost prima op heb nooit klontjes gehad. Voor 24 uur klaarmaken doe ik niet maar wel eentje voor de nacht en ook dat gaat prima. Friso zegt dat het niet oplost als je er geen gekookt water bij doet…nou dan ligt het aan mijn water denk ik, lost prima op en de werking is ook prima!
nanda
De vezels die erin zitten gaan pas werken als er heter (dus niet gewoon warm) water bij komt.
Ik bedoel: als de producent ook duidelijk aangeeft op de verpakking hoe je het klaar moet maken, dan neem je dat toch gewoon over?
Als je comfort dus klaarmaakt als standaardvoeding, dan heeft het gewoon de werking van een standaardvoeding. Als je kind het daar dan prima op doet, dan kan je net zo goed die comfort weglaten.
Staat trouwens ook heel duidelijk op hun site:
“Let er wel op dat Friso 2 Comfort een afwijkende bereidingswijze heeft van de andere voedingen! Het moet opgelost worden in heet water van minimaal 75 graden Celsius. Bij deze hoge temperatuur lossen de vezels (johannesbroodpitmeel) die in deze voeding zitten pas goed op. Dit is noodzakelijk omdat alleen de opgeloste vezel ervoor zorgt dat je kindje minder of geen last meer heeft van verstoppingen, krampjes en/of spugen. Friso 2 Comfort is een dikkere voeding dan Friso 2 Normaal. Heeft je kindje moeite met drinken, gebruik dan een speen met een grotere drinkopening, bijvoorbeeld een meerstandenspeen of papspeen.”
Hmm ja als het er zo op staat. Maar de losse Nutriton (JBPM) die ik gebruik door de Friso HA lost wel gewoon op in lauw water…dat is dan toch hetzelfde?! :think:
Ik ga straks over op extra care en dan zelf JBPM toevoegen, kijken of die ook gewoon nog steeds goed oplost in lauw water.
Ik denk, dat “oplossen” niet meteen betekent, dat het ook optimaal werkt.
Zoals ik het lees, werken de vezels pas optimaal als ze zijn opgelost in water dat minimaal 75 graden is.
Dus ook al lost het poeder op en heb je geen klontjes oid, de vezels die erin zitten worden pas werkzaam als ze in heter water oplossen (die zullen dan opzwellen oid neem ik aan?)