Lucas word over een tijdje 6 maanden.
Nu ben ik me behoorlijk aan het inlezen wat betreft zijn voeding.
Nu las ik ook ergens dat als je kindje meer dan 700 cc voeding drinkt, je beter gewoon de volledige zuigelingenvoeding kan geven ipv opvolgmelk, omdat ze ander teveel vitaminen en mineralen binnen zouden krijgen.
Ook las ik dat als je kindje gewoon nog goed groeit op volledige zuigelingenvoeding, je nog geen opvolgmelk hoeft te geven.
Wat is daarvan waar?
Ik dacht altijd dat je vanaf 6 mnd naar de opvolgmelk ging.
Goeie vraag. Ik heb geprobeerd met 6 mnd over te gaan naar nr 2 maar ze moest het niet. :sick: Uiteindelijk was Hieke denk ik een maand of 7 toen we volledig op nr 2 zaten, en toen at ze ook al brood, fruit en groente en zat op 3 flessen, waarvan de fles bij de lunch steeds minder werd. Dus geen 700 meer.
Oke, dus misschien vinden ze het niet eens lekker.
Ik denk dat ik maar doorga met nr 1 tot de afspraak op het cb.
Al heb ik niet echt vertrouwen in hun kwaliteiten, maargoed…
Ik zal eens op een pak nr 2 kijken wat daar voor info opstaat.
Ik heb echt geen idee…
Quin moet minimaal 800cc binnen krijgen op een dag om goed te groeien (volgens de KA) maar we zijn gewoon overgestapt op opvolgmelk.
Ja, heb ik ook gelezen en gehoord. Dat als je kindje tussen de 600 cc en 800 cc drinkt dat je dan overstapt op opvolgmelk en niet eerder. Ik dacht ook altijd gewoon vanaf 6 maanden, maar dat is dus niet zo. Als je gaat bijvoeden, dan zul je toch wel snel naar minder gaan per dag denk ik. Denk je niet? :think:
Ja, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Lucas zit nu nog op 5 voedingen van 200, en als we naar 4 gaan dan wil ik eigenlijk flessen van 235 gaan maken.
Dus zoveel scheelt dat niet. :think:
Maar vanuit daar ga je wel sneller naar 3 voedingen denk ik, als ze de overige hapjes een beetje snel oppikken.
Maar als je naar minder voedingen gaat dan maak je de flessen toch niet groter? Meen me met Ryan te herinneren dat hij toen 4 flessen van 200 kreeg met de eerste hapjes bijvoeding en uiteindelijk vanzelf naar 3 flessen van 200 en zo verder afbouwen.
Overigens toen ik bij Nina stopte met de bv (6 mnd) kreeg ze 4 flessen van 200 opvolgmelk.
Nu zit ik op 2 á 3 flessen en binnen een maand ga ik over op halfvolle melk aangezien ze bijna een jaar is.
Had het cb dit geadviseerd dan meis?
Nee, helemaal niks eigenlijk
Dat is het punt, ik weet het gewoon niet.
Robin heeft 9 mnd bv gehad, en daar ging het dus heel anders.
Wat ik ook het moeilijke vind is, eerst heb je die 150 ml/ kg regel.
Lucas is nu iets van 8 kilo geloof ik, maar dan gaat dat regeltje niet meer op want je zit dik boven de liter.
Hoeveel voeding heeft een baby van 5/6/7 mnd eigenlijk nodig dan?
Ik begrijp niet goed dat je kind groter word, meer verbruikt, maar dat de voeding minder word.
Ik vind die hapjes nou ook niet echt heel groot.
Het ene kind krijgt 5 voedingen, het andere 4, en weer een ander 3, allemaal rond dezelfde leeftijd.
Wat is de vuistregel?
Volgens mij is de vuistregel dat je naar je kind kijkt. Als jouw kind het goed doet op (noem eens wat) 5 flessen en de mijne doet het op dezelfde leeftijd goed op 4, dan is er toch niks aan de hand? We eten zelf toch ook niet allemaal hetzelfde? Er zijn een paar dingen waar je dus op moet letten die je volgens mij wel weet (niet over de liter enzo) en verder zou ik vooral heel erg naar je kind kijken en op je gevoel afgaan. Ik weet het, dit klinkt zweverig maar het werkte voor mij goed.
Als het zo werkt dan vind ik het oké hoor.
Maar niet dat ik onder een bepaald niveau kom zeg maar.
Ik zou het makkelijker vinden als ze zouden zeggen, mimaal 600 of 700 cc, zoiets zeg maar.
Dan kan ik het nog op mijn eigen manier doen, met dat in mijn achterhoofd.
Als ik Lucas 100 of 150 cc minder geef, is hij misschien ook wel tevreden, en doet hij het daar ook wel aardig op.
Met die 100 meer misschien nóg beter.
Nu vind ik het dus zo moeilijk zoeken naar een geschikte hoeveelheid.
Tenminste, ik ben bang dat ik het niet goed doe, omdat ik geen punt heb waarmee ik verder kan.
Anneke: mijn ervaring is dat ze meestal zelf wel aangeven of het voldoende is of niet. Als hij ineens niet meer doorslaapt, eerder zijn fles wil e.d. merk je snel dat je wat kan ophogen.
Als je teveel geeft, eten ze hun bijvoeding weer minder, gaan ze resten van de fles e.d.
Maar lastig is het wel!