Volledige BV geven met 1 borst ?

Ik vraag me af of dat mogelijk is, volledige borstvoeding geven met 1 borst.

Ik wil zooo ontzettend graag borstvoeding geven, maar door een borstvergroting is 1 tepel erg gevoelig, naja gevoelig tis een beetje doof litteken gevoel. Kan vrij weinig hebben aan die tepel. Maar stel dus dat het absoluut niet gaat aan die borst, kan ik dan gewoon borstvoeding geven met die andere borst ?

Moet ik die andere borst dan wel kolven ?

Zoja: ik wil eigenlijk geen flesjes bv gaan geven, ik ben gewoon thuis en wil zo graag gewoon live voeden.

Zoniet krijg je dan niet een enorm verschil kwa maat ?

Romata:

http://www.borstvoeding.com/problemen/voeden-met-n-borst/borstvoeding-1-borst.html

Hoop dat je daar wat info kan krijgen !

Wat voorop staat, is weten dat je het kan. Dat het gaat lukken.

Ga er met dat gevoel mee door. Buiten dat, is het dus wél mogelijk.

En als er wel flesjes aan de pas moeten komen, dan is dat zo, het gaat er om, dat er toch BV gedronken word, dus geen KV.

Ik denk ook wel dat het kan, ik geef onze jongens ook bv, ze hebben als het ware elk 1 borst, dus dat is hetzelfde principe lijkt mij :think:

Of je maatverschil krijgt, mmmm misschien als je heftige stuwing hebt maar verder lijkt het me wel meevallen.

Ik zou alvast even contact zoeken met een LK, die kan je vast goed helpen en tips geven.

Ik vind het in ieder geval een super streven! :thumbup:

Ja dat kan!

Er zijn meerder meiden hier die met 1 borst voeden. Bij Claire hield 1 kant er na een tijdje gewoon mee op :? Kolven was altijd al beroerd en drinken ging op een gegeven moment ook niet meer. Toen dronk Claire alleen nog maar links. Dat heeft ze zeker een jaar zo volgehouden, ik denk dat rechts met een maand of drie, vier op was.

En hier geen verschil in maat en dat na 1,5 jaar voeden 8)

Bedankt voor de link sweet-love, nu ben ik nog meer overtuigd dat het gewoon gaat lukken.

Gemmama: kun je gewoon vrijblijvend contact opnemen met een LK ?

LK: Had je dochtertje dan ook echt genoeg aan 1 borst, want lees vaker dat ze 2 borsten aanbieden. Of maakt die 1ne borst dan gewoon meer melk aan ?

Romata: ik bood Veron altijd ook maar 1 borst aan dus die maakt dan gewoon meer aan… (bij mij was het verschil wel dat hij de volgende voeding de andere borst kreeg)…

Ik denk dat het dus wel kan want als je met die ene borst veel vraagt ga je daar ook veel melk maken…

Succes…

grts patricia

het is een kwestie van vraag en aanbod… bied jij de ene borst aan, dan zal die borst ook aanmaken.

In het begin zal je dan misschien nog stuwing ervaren in de andere borst, de produktie komt in eerste instantie wel op gang, maar ook dat zal snel genoeg over zijn.

De middelste heeft hier de laatste maanden ook maar 1 borst gedronken en dat ging prima.

Die borst voldeed ook aan zijn vraag en behoefte :thumbup:

Ja hoor, dat kan :slight_smile:

Ik heb Lenn vanaf een aantal maanden (weet het precieze moment niet meer zo rond een maand of 4 of 5 meen ik) alleen met links gevoed, omdat rechts er simpelweg mee was gestopt. Rechts was altijd al minder, maar op een gegeven moment kwam er haast niks meer uit. Tot 8 maanden heb ik Lenn gewoon kunnen voeden :smiley:

En ja, ik had behoorlijk verschil in grootte, vond het zelf als ik bloot was een hilarisch gezicht, maar in mijn bh had ik gewoon aan 1 kant vulling 8) niemand die het zag!

Na het stoppen waren ze ook gewoon weer even groot haha…! Nou ja, na een tijdje dan…

Meis ik hoop dat het je gaat lukken en wie weet valt het reuze mee als de kleine er is en kan je alsnog gewoon met 2 borsten voeden!

Affie het is wel de bedoeling dat ik met 2 borsten ga voeden.

Maar nu weet ik dat als het toch niet wil lukken het met 1 ook gewoon moet gaan.

Ik ga er gewoon voor !!! :smiley:

gewoon doen Romata :thumbup:

Super dat je het gewoon gaat proberen zoals de andere ook zeggen het gaat gewoon lukken hoor! je hebt de juiste instelling dus dat moet goed komen hoor!

@romata wrote:

Maar nu weet ik dat als het toch niet wil lukken het met 1 ook gewoon moet gaan.

That’s the spirit! Het gaat je vast lukken!!

@romata wrote:

Goed zeg, dat je het gaat proberen, die overtuiging is juist goed!

Heb 2x BV gegeven en hier is links de ‘probleemkant’. Kwam beide keren zowieso al veel minder uit dan rechts en de laatste maanden uiteindelijk ook alleen nog met rechts gevoed.

Absoluut geen probleem, behalve dat ik idd ook met 2 verschillende cupmaten liep :lol: .

Dat van die cupmaat vind ik zo erg niet, dan maar tijdelijk opvullen ofzo :mrgreen:

Enigste waar ik me zorgen om maak, of je wel genoeg melk hebt als je maar 1 borst geeft… Wil toch zeker een jaar vol kunnen maken of zelf langer :shifty: