Afgelopen vrijdag ben ik met 34 wkn + 6 dgn bevallen van onze tweeling.
Ze doen het helemaal super alleen zijn ze nog te moe om goed aan de borst te drinken. Silvijn (de oudste) probeerd het wel maar valt na enkele teugen al in slaap en ik heb ook nog geen goede toeschietreflex.
Ik ben dus volledig op het kolven aangewezen, ze zijn nu 3 dagen oud en ik kolf zo’n 60-70ml per borst per keer, maar mijn borsten voelen daarna niet leeg aan, ze zijn nog zwaar en vooral aan 1 kant merk ik dat daar echt nog melk zit. Ik kolf 20 minuten per keer met een dubbele electrische kolf om de 3 uur. Maar wat ik ook probeer, het lijkt alsof de achtermelk blijft zitten, masseren, hete douche, veel drinken, even pauze tijdens het kolven, niks zorgt ervoor dat ik die melk eruit krijg.
Ik herken dit wel van destijds bij mijn dochter maar die dronk uiteindelijk goed zelf en ik kreeg de borst dan goed leeg als ik haar in rugbyhouding voedde. Maar nu heb ik dus geen kind die ik regelmatig kan aanleggen en dan ook nog eens goed drinkt.
Heeft iemand tips of ervaringen die mij kunnen helpen?
:-* Gemma
allereerst gefeliciteerd!! Heb niet echt de tip denk ik…met kolven krijg je er idd niet alles uit, kinderen kunnen dat toch beter! Met een paar daagjes/weekjes kunnen ze het waarschijnlijk wel heel goed zelf! Dus ik denk gewoon zo doorgaan en dan komt het goed!! Succes joh!! Geniet van je kinderen! :inlove: :thumbup:
Hoi Gemma,
Gefeliciteerd!
Je kunt misschien oxitocine-neusspray gebruiken om de TSR op te wekken.
Wat ik verder doe tijdens het kolven (op het werk) om ze goed leeg te krijgen is zeg maar meemelken alsof je een koe melkt (sorry voor de beeldspraak maar zo voelt het). Dus zeg maar naar voren knijpen terwijl de kolf vacuum zuigt. Ik weet niet of je dat al met masseren bedoeld? Maar ik doe dat dus tijdens het kolven van het laatste deel. Let ook op dat je je borsten goed omhoog houdt, dus dat ze niet hangen. Dit kun je ook bereiken door er een opgerolde doek onder te doen.
Hopelijk gaat het je allemaal lukken en hebben je wondertjes binnenkort zelf genoeg energie om te drinken. :thumbup:
Groetjes,
Karine