Afgelopen nacht was Lotte extreem onrustig, is ze eigenlijk zelden dus was vrij uniek. Heb van 1 tot 4 met haar op de bank gehangen ( 'snachts dus)
Terwijl ik daar zo hing ( ) en haar probeerde weer rustig te krijgen keek ik naar buiten en zag de volle maan. Ineens bedacht ik me dat ik als kind altijd onrustiger was tijdens volle maan… zou het kunnen dat Lotte hier ook last van heeft :think: ? Hoe zit dat met jullie kids? Wel eens iets van gemerkt?
Nee, ik heb hier niks van gemerkt!
nee niks van gemerkt.
Yep :roll:
Nooit over nagedacht, maar nu je t zegt…Emma slaapt meestal de nacht door behalve bij krampjes ofzo. De volle maan nacht kwam ze om 2 uur maar zou niet weten waarom, even aandacht, paar keer terug en ze sliep weer. Daarna is ze ieder uur wakker geweest, even jengelen om gelukkig wel meteen weer in slaap te vallen…dit had z enog nooit gedaan. Wie weet toch volle maan dan??? Ben wel bevallen met volle maan en die nacht was t erg druk met bevallingen!
Mmm Annemieke werd vannacht ook 2x wakker :think:
Zal er eens op letten
HUH??? Ik heb ook die nacht opgezeten met Friso. Snapte er niks van… Volle maan dus. zal er eens op letten!
Groetjes,
Femke
sinds ik erop let, valt het me op dat we met volle maan nooit rustig kunnen doorslapen :think: Stijn wordt altijd wel een paar keer wakker, maar met volle maan komt Teun soms gewoon naar onze kamer toe en kruipt tussen ons in…vreemd he?!
ze zeggen toch ook dat er met volle maan meer baby’s worden geboren?
Tja, als het buiten helder is is het ook wel erg licht met volle maan. Misschien dat ze daarop reageren. Moeten we in de gaten houden of het ook gebeurd als het bewolkt is
Groetjes,
Femke
Mijn fysiotherapeute heeft onlangs een keer verteld dat de ochtend na de nacht met vollemaan het meestal regent van telefoontjes dat mensen heel veel klachten/pijn hebben…En dat het idd heel veel invloed heeft op hoe iemand zich voelt.
Ik ben van Jill bevallen in de nacht met vollemaan ( 3 jaar geleden) en toen ik hoogzwanger was van Ryan was het een week ervoor ook vollemaan toen dacht ik oh misschien komt het die nacht… dat was dus niet het geval…
ook 2 keer bevallen met volle maan. Die link had ik wel gelegd.
En bij beiden zat ik aan het begin van de nacht buiten te kijken naar de maan en bij beiden braken de vliezen rond drie uur.
Mijn menstruatie gaat ook meestal samen met volle maan, en idd :shock: heb ook opgezeten met Sam afgelopen volle maan!
Grappig om dat zo eens te lezen. Ik weet wel dat ik zelf altijd onrustiger was bij volle maan (helemaal als puber, hahaha, tsja, hormonen )
Vandaar dat ik eraan dacht toen ik met Lotte op schoot zat zo midden in de nacht.
Heb even de maanstanden bekeken via internet, kunnen we het bijhouden en kijken of het klopt :
weinig van gemerkt…maar toen ik zwanger was wèl.
Ik meen dat het 24 nov volle maan was…en het was compleet kermis in mijn buik. Zooo erg dat ik 'm gewoon vast moest houden! Ik dacht dat ik de striemen er gewoon in voelde springen (godzijdank niet)
Helaas heeft het toen geen bevalling opgeleverd, maar een week later was ze er toch!
De kat was trouwens wel de hele nacht aan het donderstralen maandagnacht… :think:
Sven is ook geboren met volle maan
Ja hoor het schijnt dat niet alleen mensen (kinderen) maar ook (huis)dieren sterk reageren op volle maan!
Luna Fay is ook geboren met volle maan, helaas is ze ook gestorven met volle maan. Dat geeft voor mij dat haar naam een dubbele betekenis krijgt. De band met de maan zal altijd blijven.
@marielle wrote:
Luna Fay is ook geboren met volle maan, helaas is ze ook gestorven met volle maan. Dat geeft voor mij dat haar naam een dubbele betekenis krijgt. De band met de maan zal altijd blijven.
Mooi en ook verdrietig :-*
@Ellen69 wrote:
@marielle wrote:Luna Fay is ook geboren met volle maan, helaas is ze ook gestorven met volle maan. Dat geeft voor mij dat haar naam een dubbele betekenis krijgt. De band met de maan zal altijd blijven.
Mooi en ook verdrietig :-*
Dat is het zeker, mooi en verdrietig ben dus echt nu een maangek he ik spaar heel veel maantjes ed. :lol:
Bij onze kinderen heb ik er nog nooit zo opgelet, maar ik ken wel iemand (geen kind) die ook vaak moeilijk slaapt als het volle maan is…