volle bos haar

Hoi dames,



mijn dochtertje heeft wat krullen (sommige tot haar schouders) maar bij goedkammen, worden het zachte golven. Alleen heeft ze zo weinig haar, dus niet in lengte, maar vooral volume, je ziet haar hoofdhuid… vooral voor en een beetje achter… (niet schrikbarend, kan nog steeds mooie staartjes maken).



Maar sommige zeggen mij dat als je haar wegknipt, dus echt kaalscheren dat je daar gezonder, beter en meer haar door krijgt. Os dit waar of een fabel? Wil haar niet kaalscheren en straks krijgt ze weer dun haar. en is ze deze bos kwijt.



Komt het nog ooit goed met de volume haha,. :mrgreen:

volgens mijn kapper was dat de grootste onzin

alles heeft zo zijn tijd nodig

tygo heb ik al meerdere malen geknipt…

ik vind een jongen lang haar niet zo leuk :mrgreen: dat bepaald hij straks maar als hij kan zeggen dat hij lang haar leuker vind hihihi

maar goed het is nu pas echt veel haar zeg maar

hij had ook als baby een vlinke bos haar maar in vollume was het niks

mijn nichtje is nu bijna 4 en die begint nu pas wat meer te krijgen

die was net als mij heel lang kaal en nu heeft ze een beetje haar waar je een beetje een staartje in kan maken

dus denk dat het knippen niet helpt hoor

volgens mij is dat ook onzin hoor. Ik heb bij tijd en wijle ook echt kale plekken op mijn hoofd. Ik ben dus dolblij dat ik krullen heb, dan valt het niet zo op. En gewoon pech dat ik geen lang haar kan hebben. De een heeft nou eenmaal een vollere bos dan een ander. (al hoewel het soms flink balen is hoor :wink: )

Maar aan kaalscheren zou ik niet zo snel beginnen.

mijn dochter is nu 5 en eindelijk begint het wat te worden. Elke 3 a 4 maanden liet ik het op 1 lengte knippen op de onderste haargrens. (vanaf dat ze 14 maanden was).



Zelf had ik ook leuk krullerig haar tot op mijn schouders en ook een mooie volle bos, maar toen ik 8 was ofzo heeft mijn moeder er flink de schaar in laten zetten, omdat ik hoofdluis had. Ik kreeg een kort jongenskoppie en sindsdien heb ik stug, droog en onhandelbaar haar. Ik zeg dus pas op met al te rigoureus de schaar erin, want je weet niet hoe het daarna terugkomt.

Dat is volgens mij ook grote onzin. Je haar groeit vanuit de wortel en daar doe je niks mee. Op ons kdv is ook een meisje helemaal kaal geschoren toen ze 1 was want daarna zou het dikker terug komen, was bij haar zusje ook. bij onze dochter heb ik dat dus niet gedaan, en wonder boven wonder kreeg die vanaf 1 jaar ook opeens dikker haar. Dus denk dat het bij dat zusje ook gewoon toeval was dat het haar op dat moment net wat voller aan het worden was. Niks met kaalscheren te maken.



Bij onze dochter knip ik wel de langere pieken weg, zodat het enigszins op gelijke lengte is, dan lijkt het ook al weer wat voller.

nou bij deze een kapster hier hihi ,





maar het enige wat gebeurd als je het haar afscheert is dat alle haren even lang zijn , ze groeien ook ongeveer even snel dus lijkt het dat het dikker is ,maar het is gewoon haar eigen haar, niet mooier of meer of voller , het lijkt alleen zo omdat alle haren even lang zijn , als de haren niet allemaal even lang zijn krijg je dunne puntjes



wat je kan doen is het gewoon bijhouden met knippen , dan doe je steeds de puntjes knippen dan lijkt het ook dikker doordat je niet de dunne puntjes meer hebt



en dan lekker met wat haarlotion de krullen weer er in knijpen en laten opdrogen , ik zou het zeker niet afknippen :naughty: