Hallo,
Nena had haar eerste twee tandjes met 4,5 maand = twee onder tandjes.
Ik zit al een tijdje te kijken wanneer de volgende zich zouden aandienen - voel al een tijdje twee bultjes links en rechts van ondertandjes.
wat schetst nu mijn verbazing - ineens twee hoektandjes boven door.
Beetje vreemde volgorde - of niet??
Gr Caroline
Ik zou de volgorde niet weten (volgens mij is er ook nooit een echte vaste volgorde toch?)
Maar Ryan heeft nu sinds 3weken een goed zicht.aar ondertandje. Daarnaast komt nummer 2 en daarnaast voel ik ook al wat .ultjes :think:
We zullen zien
de volgorde ligt genetisch heb ik al eens gehoord. Er is geen vast schema. Het maakt niet uit hoe ze doorkomen.
Bij lasse kwamen eerst vier ondertandjes geloof ik en toen boven en daarna eens wat hoektandjes - kan me niet herineeren dat mijn moeder ooit verteld heeft dat mijn hoektanden eerst kwamen.
Heb weleens gehoord dat wanneer tandjes komen wel genetisch is - klopt ook wel roel was drie maanden en ik vijf en lasse zat er netjes tussen in en nena was 4,5 maand.
Nou ja hebben we zo een draculaatje ofzo :mrgreen:
Kaylee had hetzelfde als Nena… Eerst twee onder, en toen de twee hoektandjes boven.
Jayden doet eerst twee onder en dan de twee "gewone " boventandjes.
Is echt heel verschillend per kind. Wij hebben 2 jongens en de oudste kreeg zijn 1e tand met 7,5 maand onder, toen precies 1 week later de 2e onder en daarna de 2 boven. De jongste liep 2 weken “achter” en was 8 maanden met zijn 1e tandje onder, toen kwam er 1 week later 1 boven en nu is maandag onder weer 1 door. En ken ook kindjes waar sowieso eerst de hoektandjes doorkwamen. Of met ruim een half jaar verschil tussen broertjes qua leeftijd van doorkomen 1e tandje, dus dat het op een of andere manier genetisch bepaald is daar kan ik mijn vinger dan niet echt achterkrijgen :think:
@Vicky wrote:
Kaylee had hetzelfde als Nena… Eerst twee onder, en toen de twee hoektandjes boven.
Een meisjesding zeg maar :lol:
En het is toch allemaal goedgekomen met Kaylee.
Wat kwam daarna bij haar??
Hier kwamen ze bij Q zoals je het zou verwachten… eerst ondertandjes daarna boventandjes en dan de rest. Echter bij Y kwamen als eerste zijn boven hoektandjes en daarna zijn ondertandjes. Was wel geinig gezicht Kleine vampier :mrgreen:
Zag gisteren dat het niet haar hoektanden zijn maar de tanden naast de wat grotere voortanden maar ze zitten op het kleinke kaakje wat naar de zijkant vandaar mijn vergissing.
Hoe dan ook blijft het een apart gezicht.
@Bella wrote:
@Vicky wrote:Kaylee had hetzelfde als Nena… Eerst twee onder, en toen de twee hoektandjes boven.
Een meisjesding zeg maar :lol:
En het is toch allemaal goedgekomen met Kaylee.
Wat kwam daarna bij haar??
Lev had het ook en dat is geen meisje dacht ik :think:
Na de hoektanden kwamen bij hem de voortanden. En die zijn meteen kolossaal groot vind ik.
Djenno kreeg eerst drie ondertandjes en begon toen pas aan de boventandjes. Nu heeft hij er inmiddels al 4 boven en nog steeds 3 onder…
:lol:
ALs ik naar de soort van afdruk van haar boven voortanden kijk die je al in kaak ziet staan krijgt ze ook redelijk grote voortanden. Lasse had wat dat betreft allemaal best kleine tandjes.
Emma begon erg “gemiddeld”: eerst 2 onder, toen 2 boven, toen nog 2 boven en toen 1 onder… de 8e kwam maar niet.
Daarna kreeg ze 3 kiesjes en vlak daarna (1 dagje ofzo) die 8e tand.
Hoektanden krijgen ze meestal pas na de eerste kiesjes… weten jullie zeker dat het hoektandjes zijn en niet gewoon de buitenste 2 voortandjes?
Bij Djenno is vandaag het vierde ondertandje doorgekomen!!! Wat gaat hij ineens snel zeg! Meneer heeft nu 8 tanden…
Ik was ondertussen al tot de conclusie dat het geen hoektanden waren maar de buitenste voortanden maar ja ze zaten wat op zij dus had me vergist.
Hier ook een.
Lars heeft de 2e onderste tandjes en krijgt nu bovenin een tandje. Welk tandje weet ik niet, maar niet de “gewone” in ieder geval.