Volgorde van doorkomende tandjes

Is die altijd hetzelfde?

Robin kreeg eerst de 2 onderste, en toen de 2 bovenste.

Ik heb ook altijd het idee gehad dat dat de standaard volgorde was.

Lucas heeft 2 maanden geleden zijn 1e ondertand gehad, en nu is er gisteren eentje boven doorgekomen.

Niet dat ik het raar vind ofzo, was alleen even verbaasd.

En ben nu benieuwd hoe de volgorde bij jullie kinderen was.

Volgens mij zit daar niet een standaard volgorde in hoor en verschilt het per kind.

Bij Tygo weet ik het niet uit mijn hoofd meer

Maar Fedde kreeg eerst twee ondertandjes, dan boven twee tandjes naast de voortandjes. En nu op dit moment krijgt hij zijn voor tandjes.

Verschild inderdaad per kind

Hier die van Damian

Er is wel een lijst van welke tand in welke volgorde komt. Maar dit is gewoon een meestvoorkomende lijst. Een gemiddelde zeg maar.

En er zijn altijd kindjes die het toch lekker anders doen :wink:

Zoiets dacht ik al Becca.

En uiteraard heb ik er zo eentje. 8)

Zo Chelleke, Damian was er ook vroeg bij!

Leuk schema! :thumbup:

Ach ja…net als dat het eerste tandje rond de 4 maanden ongeveer komt… (toch?) Ik heb er hier nog steeds eentje zonder tanden… :wink:

Mijn broer had ze voor zijn 1e verjaardag allemaal :shock: :mrgreen:

Wow!

Laatst kwam iemand Dentinox halen, en ik wist dat zij tegelijk met mij was bevallen dus ik vroeg ernaar uit belangstelling (kindje was 6 mnd) en die had al 4 tanden toen.

Lucas is tot dik 9 maanden ook tandloos geweest.

Robin had de eerste met 8,5 maand.

Gek hoe dat kan verschillen.

Amy was 5 maanden met de eerste

Quin was 10 maanden

Ryan is bijna 12 maanden en heeft nog niks

En mijn nichtje was 14 maanden toen de 1e kwam.

Zo zie je maar :mrgreen:

Lars kreeg met 6 maanden de 2 onderste snijtandjes (bijna tegelijk).

Daarna het kleine snijtandje boven (naast de grote voortanden).

Daarna de 2 grote voortanden boven , toen weer een kleintje daarnaast.

Nummer 7 komt eraan: ondergebit: kleine snijtand naast de groten.

Beetje duidelijk? :eh:

Ik heb ook zo’n rare :mrgreen: Op 30 juni, op de valreep voor z’n 1e verjaardag :o , kreeg meneer linksboven een hoektandje door :eh: Tot nu toe is het hierbij gebleven…hoop dat rechtsboven de hoektand even op zich laat wachten anders hebben we een dracula kindje :mrgreen:

Daniëlle kreeg zelfs na een paar tandjes eerst een paar kiezen!

Wij hebben ook een geval apart :roll:. Na eerst een hele tijd te zijn blijven steken bij 4 tanden krijgt ze er nu in 1 klap 3 tanden en 3 kiezen bij :shock:. Grrrr, durven ze wel met z’n allen tegen zo’n klein meisje :evil:

Wij wisten al dat onze tweeling niet op elkaar leek, maar ze hebben het weer bewezen…

Quin kreeg als eerste tand zijn rechter ondertand door. En Ryan heeft nu zijn eerste tand: Zijn linker boventand :lol:

Een echte tweeling… Ze vullen elkaar aan :mrgreen:

hier zijn de meiden ook vlot geweest met tanden krijgen maar mopje spant wel de kroon ze heeft nu al 10 tandjes, eerst twee onder daarna twee boven en nu daarna ging het heel hard met doorkomen.

Joey was 5,5 maand met eerst 2 onderste snijtanden. Toen met 6,5 maand 2 tandjes boven naast de middelste snijtanden. Met 7,5 maand 2 middelste snijtanden. Met 8,5 maand 2 onderste tandjes naast de snijtanden. En volgens mij zit er weer wat aan te komen, maar kan nog niet echt zien waar…