Wij wonen in een oude boerderij en de verbouwing valt nogal erg tegen.
Maar deze zomer gaat er positief uitzien!!
Binnenkort krijg ik nieuwe kozijnen in de woonkamer, met openslaande deuren :inlove: :dance: :inlove: :dance: en een nieuwe voordeur.
En gisteren heb ik de laatste hand gelegd aan de voorbereidingen van het volgende project.
Wij hebben nog geen bruikbare badkamer
Kids kunnen professorisch in bad, wij wassen ons in de (niet affe) keuken…
Maar nu, nu heb ik de badkamer, die we gebruikten als opslag :oops: , helemaal uitgeruimd. Dus nu gaan we binnenkort beginnen met het afsmeren van de gemetselde muur, waar de douche en wastafels aan gaan komen…
En die dan gaan bevestigen, zodat we de badkamer in gebruik kunnen gaan nemen :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Zal het dan toch nog wat gaan worden???
vast wel toch :thumbup: zodra er ruimte is werkt het ook een stuk prettiger dus dan zal het vast gaan opschieten :thumbup:
en anders kun je nog altijd john williams inschakelen hahahahahaha :silenced:
Voor John is helaas onze situatie niet erg genoeg:(
We hebben hem al paar keer aangeschreven…
Maar he, misschien als iemand anders het doet…
Ik moest ook direct aan dat progamma denken. Verschrikkelijk om te zien hoe je als gezin jarenlang in de troep zit, dat zou ik mezelf niet aan willen doen.
Hoelang zijn jullie al aan het verbouwen en wanneer moet het project klaar zijn?
We hebben het huis bijna 9 jaar, we wonen er 7 jaar.
Toen we het kochten, dachten we: even de verlaagde plafonds eruit, afwerken en verven en dan is het bewoonbaar en kunnen we van daaruit verder.
Na de eerste sloopdag belde mijn man mij op met goed en slecht nieuws. Er kwamen prachtige eikenbalken onder het plafond vandaan, maar alle binnenmuren waren opgemetseld tot het verlaagde plafond :shock:
Alle electra lag daar los bovenop.
Met als gevolg dat we ALLE electra moesten vervangen. (achteraf maar goed, want we kwamen nog van die katoenen leidingen tegen…)
Toen de klussers een paar dagen bezig waren en weer koffie gingen maken in de keuken, gilde iemand in de badkamer dat het daar blank stond :shock:
Bleek, nadat we in de badkamer aan het breken waren geweest om het lek te vinden, dat onze afvoerleiding onder de keuken van de buurman doorging. Die was 2 jaar verder met verbouwen. Kwam een droogstaande leiding tegen en heeft die afgedopt.
We zaten dus niet aangesloten op het riool :shock: :shock:
Dus moesten we de vloer openhakken om de leidingen te zoeken, dus ook keuken verwijderen, en moest de vloer in de gang EN woonkamer open, om naar buiten te kunnen gaan met nieuwe afvoeren…
De verwarming die er was, bleek niet meer te repareren, dus ook dat moesten we vervangen…
Toen hadden we zoiets van: Nu we toch de badkamer aan het slopen zijn, waarom maken we hem niet groter door de naastgelegen slaapkamer er bij te trekken? Zo gezegd, zo gedaan en het werd prachtig… tenminste, we konden zien hoe het zou gaan worden…
Dus ik zat onverwacht met een afgebroken keuken en geen badkamer…
Ons bouwdepot was tot nul geslonken, maar als we zuinig zouden doen, hielden we van het salaris genoeg over om rustig door te klussen…
En toen raakte mijn man zijn baan kwijt :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Tja, en dan wordt verbouwen moeilijk… Dat was 7 jaar geleden en sindsdien zijn we aan het strijden om het klaar te krijgen.
Maar nu, nu we redelijk uit de opgelopen schulden komen, gaat het beetje bij beetje de betere kant op. Telkens kleine beetjes en dan komen we er wel…
Maar ja, hoelang het nog gaat duren, geen idee… Ligt aan de opdrachten die we met onze eigen zaak binnen gaan krijgen, hoe de financiën gaan lopen…
Maar we geven de moed niet op, want het is een geweldig huis en we zijn er nog steeds verliefd op…
Nu kijk ik uit naar mijn kozijnen en begin stiekem te dromen van een badkamer…
Dus ooit, ooit zal het afkomen…
OMG wat een verhaal :shock:
Het zal je gebeuren… :hug:
Ik hoop van harte dat jullie droompaleis een écht paleis gaat worden
Ik weet hoe het is als je vanalles wil/moet doen maar daar geen geld voor hebt.
(en dan roept mijn moeder “Doe dat toch effe”!)
Jaha, maar “effe” kost vaak ook al snel heel wat duiten die we niet hebben :?
Pfff… Jeetje zeg niet zo vreemd dat het dan al zo lang duurt :hug:
hopelijk gaat het nu een beetje vlotten
wij hebben ons huis nu 6 jaar en zijn ook nog steeds bezig met verbouwen en dat terwijl het een woning van de jaren 80 is…
Maar moet wel zeggen dat er bij ons nu wel langzaam aan gewoon een eind in zicht is al moet de badkamer nodig afgewerkt worden (of ondertussen opnieuw gedaan worden… Want dat probleem krijg je natuurlijk ook als je een badkamer gaat gebruiken die nog niet volledig af is is niet bevoordelijk voor tegels en wanden…
Oh wat heerlijk voelt dat als er weer wat schot in de zaak komt :dance: :dance: :dance:
Hier wonen we ook in een bouwvalhuis. Zolder, de slaapkamers en de badkamer zijn af en vernieuwd. Ook hebben we beneden een nieuwe berging en een nieuwe wc. Nu alleen nog de rest: stuk bij de woonkamer en een andere nieuwe keuken. Maar dat is meteen ook de grootste klus en kost ook het meeste geld.
Maar nu kwam Siem er even tussendoor :inlove: Dus staat de verbouwing sowieso stil. Al moet er echt wat gebeuren want we hebben een grote lekkage gehad. (heel leuk :liar: , ben je 38 weken zwanger en het hele dak van de bijkeuken kon vernieuwd worden, gelukkig geen weekje later gebeurd want Siem kwam met 39 weken)
en we wachten al jaren op mijn erfenis, beetje balen zo allemaal bij elkaar
Ach, nog twee jaar gok ik en dan hebben we na 7 jaar ook een huis wat af is.
En dan gaat er wel weer wat anders stuk :lol:
Heel veel succes nog!! En ooit, ooit kom er een einde aan en dan hebben jullie een prachtig opgeknapt huis! En een prachtig huis, dat hebben jullie nu al, het kan alleen nog maar mooier worden. :inlove: