Nova geeft zelf aan dat ze moet plassen. Ze loopt nu zoveel mogelijk in dr blote kont en gaat zelf wanneer ze moet op het potje plassen. Als ze wel een luier om heeft geeft ze het soms ook aan maar gebeurd ook nog zat dat ze wel in dr luier plast. Wat me verder opviel is dat de nachtluiers veel droger zijn! Geen zware luier meer maar 1-2 plasjes er maar in!
Maar goed, wat nu?
Alleen onderbroekje aan en hopen dat ze door gaat krijgen dat die uit moet als ze wilt plassen? De tip onderbroekje onder een luier aan doen heb ik ook wel eens gehoord. Zodat ze door krijgt dat als ze in dr luier doet ze nat blijft?
En buiten alles natuurlijk veel belonen enzo. maar wat is de nu volgende stap precies?
Ik zou zeggen gewoon alleen onderbroekje aan. Dan voelt ze zelf daadwerkelijk ook als het mis gegaan is.
Ik zette ze in het beginstadium overigens ook zelf regelmatig op het potje op bepaalde tijdstippen als ze zelf nog niets hadden aangegeven. Ze moeten tenslotte ook leren dat het wel handig is te plassen voordat je het huis uit gaat of voor een slaapje.
Dat laatste is wel handig maar niet per definitie goed! Als je blaas vol is spannen je spieren automatisch aan en krijgen je hersenen een seintje! Heey joh je blaas is vol je moet plassen! Hiermee word je blaas geprikkeld. Als je steeds gaat plassen voor je dit seintje krijgt worden je spieren hierop niet getraind, je hersenen krijgengeen seintje maar je blaas word wel geprikkeld. Doe je dit altijd zo (preventief plassen zeg maar) dan raakt je baas overgevoelig en denkt bij iedere drup die erin moet dat hij vol zit!
geleerd van de fysio nu in met bekkenklachten thuis zit en wilde ff delen :mrgreen:
Ik doe Nienke gewoon in onderbroekjes door de dag en bij slapen gaan een luier nog om. Maar dat tip van je, (eerst de onderbroek en dan de luier) dat ga ik ook eens proberen, maar heb jij dat dus al geprobeerd? En hoe ging dat?
Als je haar nacht zindelijk wil maken, zou ik als ik jou was een onderbroekje proberen en een zeiltje over het bedje en heel veel bedding voor ingeval.
Heel veel succes, en hou je me op de hoogte?