Volgend jaar 2de x groep 3 en ik denk aan een andere school?

Mijn zoon zit nu in groep 3 op mijn oude basisschool… dit is ongeveer 10 min fietsen 20/25 min lopen met hem…



hij doet volgend jaar groep 3 over…



ik denk er aan hem dan naar de school hier om de hoek te doen…



als hij wil kan hij makkelijker spelen met kinderen of wat langer op schoolplein…



ik kan hem makkelijker halen tussen de middag nu lastig met m thuis en ook wel graag wil slapen…



ik ben 2 dagen in de week gaan werken en oma brengt en haalt hem nu…



oma woont ook hier in de buurt …



wat is wijsheid ??

Wat wil hij zelf?

Weet je dat nu al :think:

Ik zou er voor kiezen hem dan na de kerst weer in te laten stromen in groep 2. Lijkt mij erg frustrerend een jaar in een groep te zitten die dingen doen waar hij wellicht nog neit aan toe is (weet natuurlijk niet precies de reden van zitten blijven).

Verder ben ik erg voor een school om de hoek, zo makkelijk :thumbup:

Ja wij weten nu al dat hij over doet en dat weten wij al een tijdje… en dit helemaal niet erg… groep 2 is te makkelijk en groep 3 nog wat te moeilijk hij valt er een beetje tussen en de druk van moeten ligt te hoog in groep 3 vandaar een tussen jaar… wat hij mee pikt is extra en wat langs hem heen gaat volgend jaar weer…





we hebben ondertussen met school gepraat en juf zegt ook misschien is het wel goed voor hem…



en we hebben het natuurlijk met hem er over gehad en hij wil het ook…



dus dat scheelt… maar hij wou eerst kijken of hij het daar wel leuk vond dus we zijn vanmorgen daar even voor de school gelopen en in de klas gegeken en het sprak hem wel aan…



dus waarschijnlijk doen we het wel…



nu is alleen nog wanneer ??



wanneer zouden jullie doen ?



na de :

voorjaars vakantie

mei vakantie

Als hij toch gaat wisselen, dan zou ik het zo snel mogelijk doen. Hij is er nu ook al een beetje op voorbereid en mee bezig. Misschien mag hij een paar keer meelopen en dan switchen?

Ik zou eerder wachten tot na de zomervakantie dan, zeker als hij daar in gr 3 geplaatst wordt. Anders moet hij nu wennen aan een nieuwe klas, de klasgenootjes, terwijl die na een paar maandjes doorgaan naar gr 4 en hij weeeer een nieuwe groep krijgt. Anders evt in groep 2 instromen zodat hij de kindjes en school vast leert kennen.

Ik vind het wel heel wat overigens, voor zo’n kleine afstand. Tien minuutjes fietsen is toch prima te doen, zeker als je verder tevreden bent over de school.

Ik kies zelf hier voor een school die het beste bij mijn dochter past. Nou heb ik geluk dat hier drie scholen om de hoek liggen maar anders fiets ik er graag eem stukje voor.



en verder zou ik denk ik doen zoals Lune zegt, of wachtten tot de zomervakantie of nu in groep 2 laten instromen dat hij de kindjes al een beetje leert kennen.

Voor dat kleine stukje zo’n omslag vind ik nogal wat…zeker omdat hij groep 3 nog een keer over moet doen. Ook vervelend lijkt mij, had hem persoonlijk zelf een jaartje extra laten kleuteren. Maar dat is het positieve aan de jena, kunnen altijd voldoende uitdaging bieden :wink: Maar dat is een ander vraagstuk hihi.



10 minuten vind ik echt niets :think: En met kleine M…tja of je laat hem liggen thuis of hij moet zijn slaapjes aanpassen. Zo doen/deden wij dat ook.



Ik heb een school tegenover maar kies toch voor de school die past bij mijn kind en bij onze wensen. Wij fietsen ook 10 min, je bent er zo.

En afspreken met kindjes kan altijd.



De vraag is denk meer wat wil hij zelf? Als hij het wel best vindt zo en jullie zijn tevreden over de school an sich zou ik niet switchen.

Ik vind de vraag wat hij wil er eigenlijk heel erg weinig toedoen, hij is toch veel te jong om een dergelijke beslissing te kunnen overzien (en maken).

Als hij het nou helemaal niet naar zijn zin zou hebben omdat er een slechte sfeer is op school, gepest zou worden, oke, dan wel, maar hij heeft het nu toch best naar zn zin?

hij zou instromen in een 2-3 klas… en een aantal kindjes kent hij uit de buurt…



en m en zijn slaapjes… thuis laten kan wel als de buren er zijn maar die wil ik ook niet te veel vragen en afstand is te groot en te lang om hem echt alleen te laten dat wil ik niet…



slaapjes veranderen is moeilijk daar ben ik al een jaar mee bezig aan het begin kon het makkelijk in de wagen maar nu word dat steeds lastiger



en lopend is de afstand met d een strijd

Als je er zeker van bent zou ik hem zsm in laten stromen. Als ze daar een groep 2/3 combi hebben lijkt mij dat voor hem ideaal met wat jij over hem schrijft.

vreemde combi trouwens :think: lijkt mij eigenlijk best lastig lesgeven…

Een 2/3 combi lijkt me wel ideaal. :thumbup:



Zelf vind ik na de zomer een logisch moment, alle kinderen komen dan nieuw in groep 3…(tenzij je over de huidige school echt erg ontevreden bent natuurlijk).

Hier ook een combiklas 2/3. Hierdoor is het makkelijker door te stromen vanuit 2 naar 3 en andersom. Ideaal dus voor jou zoontje!



Ik ben speciaal hiervoor gegaan voor I.S. omdat ik het belangrijk vond dat I.S. of langer of korter zou kunnen kleuteren, indien dat nodig zou zijn. Nu kan I.S., indien nodig, op 1/3, 1/2, 2/3 heen en weer switchen en hoeft ze zo dus niet nog een héél jaar over te doen aan klas 2 of 3.

Waarom ben je eigenlijk niet in eerste instantie naar de school vlakbij gegaan? Als er alleen maar voordelen aan zitten zie ik niet waarom je dan eerst voor die andere school gekozen hebt?



Ik denk trouwens wel dat kinderen makkelijk genoeg weer aan een nieuwe school wennen hoor. En zeker als hij instroomt in een 2/3 groep zou ik het gewoon zo snel mogelijk doen.

ik heb die school op 10 min gekozen omdat ik daar vroeger zelf heb gezeten en ik toen niet wist waar ik ging wonen (en van het huurhuis prima te doen) maar nu hebben we het huis gekocht ( zoon 1,5 jaar geleden ) en vandaar dat nu deze dichter bij is… en waarom niet eerder veranderen omdat het nu pas steeds lastiger word…



maar waarschijnlijk word het na de voorjaarsvakantie dat hij hier naar school gaat… eerst komende week bespreken met de scholen