Vol met slijm

Onze kleine meid zit enorm vol met slijm, alleen heeft ze geen snotterbellen.



Ik heb afgelopen nacht geen oog dichtgedaan, omdat ik het eng vond. Het klinkt zo naar.



Ik geef haar nu Tussikind, maar wat zouden jullie hiermee doen???



Je hoort ook wel is dat mensen dan een zoutoplossing in het neusje doen, maar ik heb niet het idee dat haar neusje verstopt zit, omdat ze ook gewoon heel goed drinkt zonder de borst los te laten.



:-* Gismo

Als je het niet vetrouwd laat anders de longetjes even horen bij de HA…Wellicht dat ze anders iets voorgeschreven krijgt…Tussistin is normaliter toch alleen tegen hoesten?

Dat is gewoon heel vervelend :thumbdown:

Fieke heeft er ook heel erg last van (gehad). We hebben ook wel n naam van de aandoening.

Wij hebben voor Fieke haar hoofdeind van t bedje n eind omhoog gezet zodat ze met haar hoofd

veel hoger ligt en dan heeft ze wat meer lucht :wink: Is ms n optie !



Ik zou geen neusspoeling doen als dr neus niet dichtzit :think:

Verder veel frisse lucht om alles goed open te maken :wink:



Veel succes meid :thumbup:

zoutoplossing zou ik wel doen als het ‘hoog’ zit,

maar dan niet met een spray, maar met een spuitje, zodat je het diep door kan spoelen.

Ookal is de neus niet verstopt; het slijm komt wel vanuit de keel-neus holte, dus is het altijd goed om de boel ‘open’ te houden.

Bedje met voeteneind wat hoger is ook altijd goed.



als het dieper zit heb ik geen oplossing,

want Tyg heeft er ook zo lang last van gehad

en elke keer kregen we hetzelfde antwoord;

hij zou het er wel uithoesten…

mooi niet dus he.



ik zou naar je HA gaan, inderdaad om ff te laten luisteren.

Wanneer je kleintje koorts krijgt, dan heb je kans dat er ergens een ontsteking zit. Dus ff goed opletten.

Zonder koorts is er vaak weinig aan de hand, behalve dat het een rotgehoor is…

:hug:

Bedankt meiden voor het meedenken.



Hoofdeinde omhoog hebben we gedaan, maar ze is zo vreselijk onrustig en wil dus niet op haar rug slapen op het moment. Als we haar op haar buik leggen is het goed, maar ja dat is geen optie. Dus ze ligt nu 's nachts bij mij. Zo kan ik haar ook goed in de gaten houden. Al doe ik dan zelf bijna geen oog dicht, maar goed dat maakt niet uit.



Ik wil morgen toch de HA is even bellen, want ik vind het gewoon echt niet fijn klinken. Koorts heeft ze nog niet.



Maar zouden ze dan niet iets hebben wat het slijm zou kunnen oplossen o.i.d.?



Heb echt met mijn kleine meisje te doen.



Ik geef haar nu Tussikind, omdat ik dat via google het meeste tegenkwam als vorm van verlichting. Het staat niet echt specifiek op de verpakking dat het slijm oplost.

Het enige dat ik weet dat ze hebben als slijmoplosser zijn puffers of inhalatievloeistoffen

die verneveld moet worden.

Koorts hoeven ze niet te hebben hoor. Fieke heeft met haar longprobleem nog nooit koorts gehad.



Idd even laten nakijken bij de ha :wink:

Ja stomen daar dacht ik ook al aan.



Gister en vandaag heb ik met haar gedouched zodat de boel hopelijk een beetje loskomt. Na die tijd lijkt het dan wel wat minder te zijn moet ik zeggen.

Oh ben zo blij dat het minder lijkt te worden. Gelukkig lijkt ze weer wat meer lucht te hebben. Ben zo blij voor mijn kleine meisje.

gelukkig maar!

vreselijk he… je zou willen dat je het over kon nemen :frowning:

Ja inderdaad. Ik dacht vrijdagnacht echt dat ze erin zou stikken. Ik heb de hele nacht met haar op gezeten. Pfff het is mijn 3e kindje, maar dit maakt je heel onzeker.

kweet het…

Tyg van mij heeft 5 longontstekingen gehad. Ze konden er niks mee…

echt heel naar was dat. Als er nou een middeltje zou zijn dat gelijk alles oploste…

Mijn hemel 5 longontstekingen :shock: en daar hebben ze dan helemaal niks voor. Verschrikkelijk lijkt me dat.



Heeft hij daar nu geen last meer van?

Jim heeft hier zijn eerste levensjaar continu een bovenste luchtweginfectie gehad (dus constant vol met slijm en snotneuzen). Wat wij altijd deden is voor het slapen gaan lekker warm douchen en dan bij het afdrogen de douche nog even goed heet draaien. Heel belangrijk is goed blijven sprayen met zoutoplossing, gewoon eigen merk van de apotheek. Wat ook heel goed werkt is Xylometazolinespray voor beebs (0,025mg). Bij de apotheek hier vragen ze altijd waarom je het wil hebben, de ha of de KNO schrijft er hier geen recept voor uit, dus zeg ik dat het van de ha en KNO moet en dan krijg ik het zo mee. Dit helpt oorontsteking voorkomen, de slijmvliezen slinken waardoor ze meteen een hoop lucht extra krijgt voor zo’n 5-6 uurtjes. Ik gebruik het eigenlijk voornamelijk voor de nacht als Jim weer eens verkouden was/is. Wat ik bij hem ook gebruikte was Bisolvon druppels of Fluimucil (vanaf 3 maanden geloof ik).

Oh bedankt tante Soesa dat zijn nuttige tips. Ik zal het opschrijven. Het gaat vandaag alweer een stuk beter dan gister. Er komt zo nu en dan ook een dik stuk slijmerig snot uit haar neusje. Het lijkt dus los te komen gelukkig!

Emma had tot eergisteravond ofzo nergens last van, diezelfde avond laat wordt ze wakker…erg benauwd, hoestend steeds erna huilend en ze kreeg t slijm niet weggehoest en zat potdicht. Ben in de badkamer gaan staan met haar en heb flink heet gestoomd, daarna was t los.

Dat doe ik nu dus elke avond even en ik leg een gesneden ui naast haar bed en het hoofdeinde omhoog en zoutspray en dat houdt de boel open. Ze is nog steeds niet lekker en rochelt soms, maar het zit wel los. dus misschien zit er nog een tip tussen voor je?

@Tante Soesa wrote:

Jim heeft hier zijn eerste levensjaar continu een bovenste luchtweginfectie gehad (dus constant vol met slijm en snotneuzen). Wat wij altijd deden is voor het slapen gaan lekker warm douchen en dan bij het afdrogen de douche nog even goed heet draaien. Heel belangrijk is goed blijven sprayen met zoutoplossing, gewoon eigen merk van de apotheek. Wat ook heel goed werkt is Xylometazolinespray voor beebs (0,025mg). Bij de apotheek hier vragen ze altijd waarom je het wil hebben, de ha of de KNO schrijft er hier geen recept voor uit, dus zeg ik dat het van de ha en KNO moet en dan krijg ik het zo mee. Dit helpt oorontsteking voorkomen, de slijmvliezen slinken waardoor ze meteen een hoop lucht extra krijgt voor zo’n 5-6 uurtjes. Ik gebruik het eigenlijk voornamelijk voor de nacht als Jim weer eens verkouden was/is. Wat ik bij hem ook gebruikte was Bisolvon druppels of Fluimucil (vanaf 3 maanden geloof ik).




Wij hebben dit bij beide meiden al voorgeschreven gekregen van onze ha… ( hier dus wel) om het voor eht slapen in ieder geval even te geven om de boel los te krijgen, zodat ze s’nachts hun rust krijgen ( en de ouders dus ook) en er beter doorheen komen…



Wij hebben ook wel eens gestoomd door bakken met kokendwater met luuf erin opgelost heel voorzichtig onder het bedje te zetten en dan het hemeltje goed om het bedje heen dat de stoom bleef hangen… en dat leek toen ook wel goed te helpen ( oplossing van hub… de dag erna naar de ha gegaan)…



Hopenlijk is je meisje snel weer wat beter… en als het blijft toch gewoon even langs de ha ofzo…