vogeltjes voeren

VERGETEN WE NIET DE VOGELTJES BUITEN TE VOEREN MET DEZE KOU??!!



hier zitten ze al te genieten van hun feestmaal, en wessel vind het leuk om naar te kijken.



groetjes nathalie en wessel

:silenced: het is maar de vraag of we dat al ‘niet moeten vergeten’. Zo koud is het nog niet en ook nog niet heel lang… :think:



maar een leuk gezicht is het wel, vogeltjes in je tuin! :inlove:

Te vroeg en te veel voeren is niet goed he, krijg je luie vogeltjes van :wink: (maar tis wel echt zo he). En geeeeeen zout in het water zodat het niet bevriest he! De oppas deed dat gisteren…

@Suuus wrote:

Te vroeg en te veel voeren is niet goed he, krijg je luie vogeltjes van :wink: (maar tis wel echt zo he).




Dat geldt als waarschuwing in de herfst. Het is nu (oke nog niet officieel) winter.

eendjes voeren is absoluut overbodig!!!

lees dit artikel maar eens: http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/botulisme-voeren.html



zelfs in de broedtijd leid het voeren van eendjes tot verkrachting!

suiker in het water mag wel tegen bevriezing.

@monique wrote:

eendjes voeren is absoluut overbodig!!!

lees dit artikel maar eens: http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/botulisme-voeren.html



zelfs in de broedtijd leid het voeren van eendjes tot verkrachting!


eendjes zijn naaaaaaaaaaaaaaaaar als ze teveel gevoerd worden :twisted:

Maar t gaat over vogels :mrgreen: maar bij moeten ze het niet…brood ligt te ontbinden :eh: ik denk dat onze kat daar wel wat mee te maken heeft :lol: 8)

hier geen vogeltjesvoeren anders worden ze zelf voer…(voor de poezen) :mrgreen:

We hebben een konijn buiten staan in een groot luxuus hok…Met in dat hok een grote schaal konijnenvoer…jullie voelen hem al aankomen, niet alleen de konijn eet hiervan, maar ook de complete mussenfamilies hier in de buurt komen gezellig buurten, en vreten met konijnemans mee :mrgreen: …minder leuk is dat er erg veel (duur) konijnevoer doorheen gaat :eh: :wink:



achja…heeft konijnemans ook gezelschap



Zie hier het bewijs :mrgreen:

o, wat gezellig :inlove:

ik krijg hier alleen maar kouwen te zien :roll: en ze trekken alles stuk de nootjes over de vloer, met kans op muizen :doh:

ach ja, het zei zo.



gr mel

nou we zijn gister nog op expeditie naar de eendjes gegaan

maar die beesten komen niet eens meer brood hálen joh!

:wall:

pas als je het letterlijk voor hun neus gooit, eten ze het pas (als het dan nog niet door ene meeuw is weggeraapt…)



vroegâh had je een hele zwerm eenden om je heen als je met brood aan kwam… :?

Wij wonen in een nieuwbouwwijk en ik heb werkelijk nog geen vogel gezien :think: Dus van vogeltjes voeren komt weinig ben ik bang.

@purpled82 wrote:

Wij wonen in een nieuwbouwwijk en ik heb werkelijk nog geen vogel gezien :think: Dus van vogeltjes voeren komt weinig ben ik bang.




Kip ei probleem?

Doe ik ook elk jaar, ik vind het zo zielig die vogeltjes in zon kou op zoek naar iets te eten. :cry:

Ik voer altijd ook de eendjes in het park; ga meestal 3 broden kopen bij de AH en maak die in stukjes en ga dan strooien want dan hebben ze allemaal tegelijk wat te eten.

kijk hem eens smullen :wink: :wink:

@purpled82 wrote:

Wij wonen in een nieuwbouwwijk en ik heb werkelijk nog geen vogel gezien :think: Dus van vogeltjes voeren komt weinig ben ik bang.


Hang maar eens wat vetbollen op, daar komen echt wel meesjes en mussen op af!



Ik vind het altijd een prachtig gezicht. Gister hier nog een roodborstje aan het peuzelen. :inlove: Wij hangen pas met vorst wat neer.

Toevallig vanmorgen samen met Rhodé een pindaslinger gemaakt en in de boom op gehangen.

Ook staat hier zo’n voedervogelhuisje waar we de kruimeltjes en overgebleven stukjes kaal brood van het ontbijt/middageten in doen.



Ik vind het heerlijk om al die bedrijvigheid in de tuin te zien. We hebben ook een vast stelletje merels hier :inlove: Zo leuk! En onze kat zit altijd voor het raam tevreden te knorren en miauwen (die vind het te koud buiten, maar vind het wel leuk om te kijken :roll: :mrgreen: )

Ik hoorde laatst dat je de vogels het hele jaar door wel mag voeren.

Dat schijnt juist goed te zijn.

In de zomer kun je dat dan het beste met wat oud brood e.d. doen en in de winter met de vetbollen.

Hier hangen ze ook al.

@monique wrote:

eendjes voeren is absoluut overbodig!!!

lees dit artikel maar eens: http://www.zeeburgnieuws.nl/nieuws/botulisme-voeren.html



zelfs in de broedtijd leid het voeren van eendjes tot verkrachting!




Dit wilde ik ook zeggen…



Ik voer eigenlijk nooit meer de eendjes… :naughty:

Vogeltjes voeren in de winter kan geen kwaad, eendjes ook niet!!

En ze worden er echt niet luier van!

Bij ons hangt er standaard een vogelhuisje en 1 x in de week vul ik hem bij.

Wij hebben 2 katten maar omdat het huisje “veilig” hangt komen ze er gewoon op af. Ik heb wel zo’n huisje waar de kauwen en kraaien niet in kunnen.

Die mogen van mij alleen het voer hebben die op de vloer valt. Ze vernaggelen zo je huisje!!! En dat willen we niet hebben toch?

Brood met dit weer heeft niet zoveel zin, dat kan je beter in de zomer geven.