Sara beweegt haar beentjes en voetjes vaak heel druk, waarbij ze wat kromme beentjes heeft naar binnen (O-beentjes) en haar voetjes steeds tegen elkaar schrapen. Met veel kracht/ spanning duwt ze steeds haar voetjes tegen elkaar, teentjes soms helemaal krom tegen de zijkant van het andere voetje. Ik hou haar nageljes kort, want ze beschadigt haar voetjes helemaal. Ze heeft geen sokjes aan, die trapt ze uit en daarbij is het hier 25 graden.
Ik vraag me af of dat trappen van haar voetjes tegen elkaar aan normaal is of dat het een soort spanning/ frustratie is.
Is er iets wat ik kan doen om het te verminderen?
Doen meer babys van deze leeftijd dit?
Shalom
Toen mijn dochter geboren was heeft ze dat ook heel erg lang gedaan, altijd maar die voetjes tegen elkaar aan wrijven gelukkig nooit zelf open gekrabt.
Sinds een maand of 2 is dat nu weg ( heel soms doet ze het nog eens ).
kyano ook,maar eigenlijk meestal alleen als hij sokken aan heeft,die moeten dan ook zo snel mogelijk uit
hij heeft er wel schrale voetjes van die smeer ik regelmatig in
Mijn zoontje van 5 maanden doet het ook. Heeft vaak rode voetjes erdoor en ook soms schrammen van toch een te lange nagel. Naar mijn weten is het vrij normaal gedrag. Het ene kindje zal het wel meer doen als het andere want kan me niet herinneren dat mijn oudste het ook zo veel deed