Wie o wie kent dit. Onze dochter van nu bijna 15 maanden loopt al aardig en buiten doet ze ook af en toe wel wat stapjes maar wij zien dat het liefst op schoenen. Als we haar schoentjes aan doen buigt ze haar voetje krom wat het dus heel moeilijk maakt om een schoentje aan te doen met warm weer is het helemaal lastig want dat schuift het schoentje niet soepel over het voetje. We willen dan ook geen sokken aan doen.
Heeft iemand een tip over hoe we het anders aan kunnen pakken.
Geen tips van dan geen schoenen want we willen echt schoenen aan als ze buiten loopt
hier ook heel lang gehad en ik trek haar toch echt sokjes aan in de schoentjes want anders krijgt ze er heel erg last van
en krijgt ze ook heel erg zweet voetjes en gaan schuiven.
misschien water schoentjes proberen zijn goed soepel en voetje gaat er makkelijker in !
water schoentjes is misschien een oplossing maar staan niet echt leuk
onder een jurkje maar bedankt voor je reaktie
opschroeven??
dat werkt hier namelijk erg goed.
En idd sokken glijdt beter
@pooh wrote:
opschroeven??
dat werkt hier namelijk erg goed.
En idd sokken glijdt beter
Opschroeven hihi je bedoelt de schoen van links naar rechts en dan naar boven. Ja dat proberen we al of Shane maar laten lopen en hopen dat haar voetje goed gaat zitten of als dat niet werkt voetje goed doen tijdens het lopen :silenced:
enige wat ik kan bedenken is soepele schoentjes… die zijn makkelijker aan te trekken. Ik kan me voorstellen dat je liever wel schoentjes buiten aanhebt Is alleen wel lastig bij die kleintjes want tja… ze rollen hun voetjes ook nog alle kanten op dus schoentjes aantrekken is haast geen doen. Elise liep vrij laat dus die accepteerde het al meer… al is het soms nu nog een gevecht hoor!
hier sandaaltjes, dan kan je goed zien of alls goed zit, en nog een beetje bijwerken
Allemaal bedankt voor jullie reacties :thumbup:
Ik zet de schoen haaks op de voet, tenen erin, draaien en verder aandoen. Dan voorkom je dat teentjes over de rand zitten. Scheelt hier heel veel. Zonder sokken doe ik eigenlijk alleen in sandalen en waterschoentjes. Verder vaak sneakersokjes, dan krijg je niet dat effect van tot de knietjes opgetrokken sokken onder een jurk. :sick: Net zoals je bij mannen wel eens ziet; broek tot net boven de knie en dan sportsokken of zwarte kousen hoog opgetrokken in sandalen… meestal heeft de broek dan ook nog een ruit :lol: :sick: :mrgreen:
Tip van de schoenenwinkel: over het zooltje van het voetje kriebelen, uit relfex schijnen ze dan de tenen te strekken. Weet niet of het echt helpt, want was hier niet nodig. Succes!
@D. wrote:
Tip van de schoenenwinkel: over het zooltje van het voetje kriebelen, uit relfex schijnen ze dan de tenen te strekken. Weet niet of het echt helpt, want was hier niet nodig. Succes!![]()
Goh dat we daar niet aan gedacht hebben kunnen het altijd eens proberen zaterdag moet ze der mooie schoenen weer aan dus we zullen zien bedankt :thumbup:

Ja hier wordt ook gekriebeld, desnoods frutten we de vinger er mee in de schoen om te szorgen dat de teentjes goed blijven zitten.
En dan ook schroeven…
Misschien een beetje babypoeder op het voetje anders?
Meestal gaat het schoentje uiteindelijk wel goed zitten met lopen als hij er net iets te strak in zit met een zweet voetje ofzo, wantd at gaat best moeilijk…
@L word fan wrote:
@D. wrote:Tip van de schoenenwinkel: over het zooltje van het voetje kriebelen, uit relfex schijnen ze dan de tenen te strekken. Weet niet of het echt helpt, want was hier niet nodig. Succes!![]()
Goh dat we daar niet aan gedacht hebben kunnen het altijd eens proberen zaterdag moet ze der mooie schoenen weer aan dus we zullen zien bedankt :thumbup:![]()
Jep, werkt hier ook! Ik druk in het midden van zijn voetje en dan strekt hij 'm weer normaal. Dan moet ik wel heel snel zijn hoor! :mrgreen:
@Matsjo wrote:
@L word fan wrote:@D. wrote:Tip van de schoenenwinkel: over het zooltje van het voetje kriebelen, uit relfex schijnen ze dan de tenen te strekken. Weet niet of het echt helpt, want was hier niet nodig. Succes!![]()
Goh dat we daar niet aan gedacht hebben kunnen het altijd eens proberen zaterdag moet ze der mooie schoenen weer aan dus we zullen zien bedankt :thumbup:![]()
Jep, werkt hier ook! Ik druk in het midden van zijn voetje en dan strekt hij 'm weer normaal. Dan moet ik wel heel snel zijn hoor! :mrgreen:
Je moet inderdaad erg snel zijn en het schoentje zo ruim mogelijk maken hebben we ook gemerkt. Het ging al een stuk beter afgelopen zaterdag