Voelen van de baby

Ik vroeg me af hoeveel jullie de baby nog voelden op het eind.

Ik herinner het me niet meer van de vorige keer :oops:



Ik voel wel, maar niet veel, het is iig absoluut niet meer zoals een paar weken geleden, dus ik zit nu regelmatig even echt op te letten of ik hem nog wel voel :oops: :oops: Het is meer dat er af en toe een harder stuk in mijn buik zit (voetje of handje denk ik)



Heb vorige week een CTG gehad omdat ik aangaf aan de VK dat ik weinig merkte van bewegen. Alles was dik in orde, en er was meer dan voldoende vruchtwater ook!



Maar nu voel ik weer zo weinig. Is dat bij iedereen zo, of ervaar ik het alleen.



Ik snap dat de ruimte steeds krapper word van binnen, en dat dit een oorzaak is!!!

Op het laatst (zo rond de 40 weken) heb ik om de paar dagen een CTG gehad omdat ik Quinten zo goed als niet meer voelde. Dat maakte mij in ieder geval heel onzeker. Gelukkig was alles steeds heel goed met hem.

ik ben nog niet zover dan jij, maar ook ik voel wel minder beweging dan anders …



ik heb alleen de angelsaund gelukkig, dus als ik het niet vertrouw ben ik boven te vinden met dat ding op me buik naar het hartje luisteren :inlove:

Ik herken het.

Voel laatste week ook maar heel weinig beweging…maak me dan ook wel druk maar weet dat het eigelik normaal is tijdens laatste weekjes.

Blijf je je zorgen maken dan even bellen :thumbup:

ik heb dat ook ik maakte me ook zorgen afgelopen 3 dagen is ze wel erg stil , maar nou zit ik te typen en voel ik haar wel weer wat dus ben ik weer opgelucht maar de rest van de dag was het zooooooo stil in mmijn buik , de vk wilde vandag eigelijk weer een ctg laten doen , maar als ik me heel erg zorgen maak mag iok bellen en kan ik meteen gaan dus kan ik met een gerust hartje afwachten



deze kleine is zowiezo een stuk rustiger dan mijn eerste meid , dus vergelijken is moeilijk , mijn dochter die sprong nog net niet uit mijn buik zo ging die tekeer hihihi

Ik heb hem vanavond ook weer redelijk veel gevoeld, maar het is wel heel anders dan een paar weken geleden, je voelt het zelf van binnenuit bijna niet.

Het is dat je je handen op je buik hebt en dat je af en toe een uitsteeksel voelt :?

ik heb ook wel als ik in bed lig dat ik haar niet voel , maar aan mijn buik zie ik dat ze beweegt en als ik dan ga opletten ga ik het ook wel voelen , maar inderdaad heel anders dan eerder toen waren het echt stoten en schoppen , en ik voelook wel eens duidelijk een bult waar de billen liggen hihih of een scheve buik heb ik dan :mrgreen:

Ja dat heb ik ook zo, dus het zal wel goed zijn alleen is het anders dan eerst. Toen was het af en toe echt pijnlijk, nu is het heel zachtjes allemaal!

jou kleintje moet gewoon naar buiten komen , nou dan kan hij daar lekker bij mama liggen :inlove: :inlove: , rommelt het nog niet in je buikje , hoe ging het bij Tijn eigelijk wanneer was je van hem bevallen :think:

Bij Tijn 40 + 5 dagen. Bij hem had ik een dag voor de bevalling, buik en rugpijn alsof ik erge menstruatiepijn had!



Nu nog niks te merken…



Tis geloof ik alweer veel te laat geworden, ik ga naar mijn bedje toe!!!

Hier trapte die er nog flink op los en dagelijks.

Tot aan week 42.

de ene en de andere dag zit een groot verschil tussen…

heb meer het idee dat beeb af en toe heen en weer schuift dan dat ie schopt…

maar die van mij heeft regelmatig de hik :inlove: en volgens mijn vk telt dat ook mee als bewegingen dus ik maak me eerlijk gezegd niet echt snel druk…

@Anne-marie wrote:

Bij Tijn 40 + 5 dagen. Bij hem had ik een dag voor de bevalling, buik en rugpijn alsof ik erge menstruatiepijn had!



Nu nog niks te merken…



Tis geloof ik alweer veel te laat geworden, ik ga naar mijn bedje toe!!!




nou dan ben ik benuwd wanneer deze kleine van zich laat horen :inlove: :inlove:

@Missygirl1983 wrote:

heb meer het idee dat beeb af en toe heen en weer schuift dan dat ie schopt…




Hier idem dito, ik voelde tot een week of 3-4 geleden echt handjes en voetjes… de laatste weken werd het een stuk stiller… voel nu alleen nog maar wat ‘schuiven’ Dus ik was ook verontrust net als jij Anne-marie, maar mijn verloskundige zei dat mijn beebje niet zo veel ruimte meer heeft en daarom niet echt met de beentjes (en armpjes) meer kracht kan zetten en uit kan rekken.



Er is gewoon te weinig ruimte om de beentjes nog te strekken en moeders een fikse dreun te verkopen :wink:

Dus inderdaad voel ik de billetjes langs mijn buikwand schuiven als de kleine een andere houding aanneemt en daar blijft het dan bij…

Dus hier meer ‘scheve’ buiken dan uitstekende voetjes en handjes.

ik weet van mijn vorige zwangerschp dat ik mijn dochtertje op een gegeven moment ook minder voelde. en dat ik via de vk ook 3x per week een ctg moest maken en een echo. eerst dachten ze te weinig vruchtwater, maar alles bleek gelukkig naderhand toch goed te zijn.



aan het eind bewegen ze idd gewoon minder. maar na die ctg periode, had me dochtertje ineens de neiging om regelmatig haar kont rechts tegen mijn ribben en gedeeltelijk mijn maag aan te duwen…



nu bij deze zwangerschap voel ik tot nu toe de kleine nog goed, heeft een soort an ritme dat ik hem/haar voel. wel is ietsje rustiger het is nu vaker meer duwen dan echt hard trappen…

ik voelde mischa tot op het eind heeel erg veel. Hij was een mega drukke beeb. (nu nog druk hihi)



Als je twijfelt moet je gewoon even bellen hoor.