Voel me trots, op mijn gekke haan.....

Buurman vroeg paar weken terug of hij mijn haan mocht lenen, omdat een van zijn hennen broeds was.

Ik had geen idee of hij “het wel deed” :mrgreen: omdat hij nog jong is en ik hem hier nooit wat zag doen :wink:



Nu ging ik net even wat terug brengen en kreeg het goede nieuws dat Bink vader is geworden! 4 kleine kuikentjes zijn er al, 5 eitjes liggen nog.

Ze lijken precies op paps, mooi zwart :inlove: :inlove: :inlove:



Hoop stiekum dat een van mijn mutsen ook broeds gaat worden…



Ben gewoon trots op hem, zijn zulke dotjes… lol… wat die stomme beesten niet teweeg brengen :oops: :oops:

oh je bent een beetje oma geworden :inlove:

Hihi.

Zijn hennen niet vaak broeds? (ik heb er totaal geen verstand van, maar ik zie het al voor me, zo’n hele hok vol met kuikentjes :lol: )

ooo wat leuk!

Wij hebben 8 kippen en 1 haan. En dit voorjaar al 60 kuikentjes :mrgreen: :shock: :inlove: :inlove: :inlove: !

Suuus, maak me niet jaloers!!!



Hoop ze hier ook broeds worden. Heb er twee wyandottes bij lopen, dus zou moeten gaan. En dan mijn nieuwe aanwinsten gaan leggen (lohman hennen) dan zou het goed moeten komen…

@Suuus wrote:

ooo wat leuk!

Wij hebben 8 kippen en 1 haan. En dit voorjaar al 60 kuikentjes :mrgreen: :shock: :inlove: :inlove: :inlove: !




Maar wat doe je daar dan mee :think:

@Bella wrote:

@Suuus wrote:
ooo wat leuk!

Wij hebben 8 kippen en 1 haan. En dit voorjaar al 60 kuikentjes :mrgreen: :shock: :inlove: :inlove: :inlove: !




Maar wat doe je daar dan mee :think:




Nou daar ben ik ook benieuwd naar.

Verkopen waarschijnlijk wat moet je met 60 kuikens hahaha! :inlove:



Maarre wat leuk dat die haan het zo goed doet!

en ik lees elke keer baan ipv haan. :doh:



Maar super leuk hoor. :thumbup:

@Kwakje wrote:

en ik lees elke keer baan ipv haan. :doh:



Maar super leuk hoor. :thumbup:




heb je gedronken dan :mrgreen:

dan lees ik ook schots en scheef :oops:

@Gab wrote:

@Kwakje wrote:
en ik lees elke keer baan ipv haan. :doh:



Maar super leuk hoor. :thumbup:




heb je gedronken dan :mrgreen:

dan lees ik ook schots en scheef :oops:




nee, maar ik lees soms TE snel. :oops: :wink:

@Bella wrote:

@Suuus wrote:
ooo wat leuk!

Wij hebben 8 kippen en 1 haan. En dit voorjaar al 60 kuikentjes :mrgreen: :shock: :inlove: :inlove: :inlove: !




Maar wat doe je daar dan mee :think:




Tja…Er zitten zo’n 18 haantjes bij helaas. Die mogen opgehaald worden en als niemand ze wil, worden ze over een tijdje geslacht. De 38 kuikentjes die overblijven, blijven deels hier (10 stuks) en de andere krijgen (en hebben gekregen) een plekje bij vrienden en bij mijn broer. De eerste kuikentjes zijn in de eerste week van april geboren, de laatste 2 afgelopen zaterdag. Er lagen nog 8 eitjes, maar die hebben we nu weggepakt. De hennetjes broeden zich op een gegeven moment dood en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Nou, is toch een nette uitkomst? 18 haantjes op 60 kuikens?



hier thuis een keer nestje mogen uitbroeden. 6 eitjes onder gelegd en 5 uitgekomen. waarvan 1 haantje, die gelukkig mocht blijven… Waren voor mijn vriendin, die wilde ook graag kipjes…



Van de week weer even kijken bij het grut en als trotse “oma” even foto´s maken :wink: