voedingssuplement mannen

Ha Dames,



Van de week hebben we te horen gekregen dat het zaad van mijn man, slecht beweegt. 0% ervan was goed.

Over 3 maanden moet zijn zaad weer getest worden.

Nou gaf een collega van mij het advies proxeed te gebruiken (voor mijn man dan.) haar zoon heeft dit ook gebruikt en zij zijn nu zwanger, maar ja het is niet zeker of het daar door komt.

Heeft hier iemand ervaring mee?? want 100 euro in de maand is best een bedrag, zeker als je het 6 maanden moet gebruiken.

Of weten jullie iets anders waardoor zijn sperma wel gaat bewegen?

Hopelijk heeft er iemand ervaring mee!



liefs diaan

Ik kreeg de tip van iemand dat de man zink + magnesium moet slikken. Zou goed zijn voor beweeglijkheid en kwaliteit. Zaad van mijn mannetje is niet echt slecht ofzo maar ja. Elke uitslag dat er gedaan is gaf ook weer andere resultaten. De 1e keer wat het niet zo geweldig, daarna steeds prima.

De hema heeft ze in het assortiment, blauwe dekseltjes.

Ik heb mijn man aan de gewone multivitaminen (van de kruidvat) gezet toen bleek dat ie slecht bewegend zaad had. Daarna is zijn zaad niet meer getest, maar ben ik wel 2 keer zwanger geworden… :slight_smile:

Na 1 jaar proberen zonder resultaat voor de eerste is bij mijn man ook het zaad nagekeken: de eerste keer 2,5 miljoen en na 2 maanden minder dan 0,5 miljoen (na opwerken). Hij is aan de multi-vitaminen gegaan (Davitamon, die rode) en later aan de Omega 3 (gewoon van Etos). Volgens mij zijn er ook onderzoeken waarbij is gebleken dat zink en foliumzuur belangrijk zijn, maar voor het gemak neemt hij dus een multi-vitamine.



Daarnaast ook letten op: niet te veel warmte, dus geen sauna, geen laptop op schoot, geen lange hete baden, geen strakke onderbroeken, maar juist boxershorts en 's nachts in z’n blootje slapen. Verder niet of matig drinken (alcohol dan he) en niet roken (maar dit deed hij al niet). Na 3 maanden was het aantal gestegen naar 7 miljoen, nog niet denderend, maar volgens de gyn voldoende om een spontane zwangerschap mogelijk te maken: 3 maanden later was ik in verwachting van mijn dochter.



Daarna is het bij hem niet meer gecontroleerd, maar ik ben nu voor de 4e keer spontaan zwanger geraakt (waarvan 2 miskramen, maar nu lijkt het goed te gaan).



Multi-vitamine en Omega-3 is wel wat goedkoper dan Proxeed!



Is er bij je man ook naar een reden gekeken van de slechte aantallen (spatader, chromosomen, hormonen…)

Hier hebben we selenium-zink tabletten gebruikt (kruitvat) en vitamine E. Na drie maanden gebruiken was ik zwanger, miskraam gehad en weer 3 maanden later weer zwanger. Zaad is niet meer getest na het gebruik van die tabletten.

Bedankt voor jullie reactie’s!

Mijn man gaat inderdaad gewoon eerst de andere suplementen gebruiken, ga morgen gelijk even naar de etos of kruidvat.

dan in september moet hij nog een keer zijn zaad testen, is het nou beter, dan blijft hij door gaan met pillen slikken, zo niet dan krijgt hij verdere onderzoeken en dan kunnen we als nog proxeed bestellen.



Soms heb je even de bevestiging van andere nodig om de knoop door te hakken.