voedingsschema van 4 naar 6 maanden

Ons zoontje van 4 maanden krijgt sinds deze week 1x per dag een paar hapjes bijvoeding uit potje. Verder krijgt hij 5 flessen van 120 cc en bijna 7 schepjes fv.

't Is een grote jongen: 68 cm lang en hij weegt 7,8 kilo.

Pas bij 6 maanden moet ik weer bij het CB zijn. Wie weet hoe het voedingsschema er dan uit hoort te zien? Moet ik dan nog steeds 5 flessen per dag geven? Met dezelfde hoeveelheid? Of juist minder? En op hoeveel bijvoeding en hoe vaak moet ik dan per dag zitten?

Dus waar moet ik naar toe werken deze 2 maanden?

Wie kan me hier bij helpen?

Groetjes!

hoi

mijn meisje van 4 mnd ( en 23 dagen)

zit nu op dit schema

7.00 fles 180cc +6 fv + 2 bambix

9.30 fruit

13.00 fles 180cc +6 fv + 2 bambix

16.30 groente

18.30 fles 180cc + 6 fv + 3 bambix

23.00 fles 180cc + 6 fv + 2 bambix

welke fv heb jij??? want op 120cc mag je bij mijn weten geen 7 schepjes doen… maar 4 schepjes

op elke 30cc 1 schepje voeding…

dus als hij 7 schepjes in zijn voeding krijgt dan moet er 210cc in defles zitten…

:think: zal vast een tik foutje van je zijn :mrgreen: en de 1 en de 2 omgedraaid hebben…

wat jij dus kan doen is hetzelfde schema nemen alleen dan de fles op 210cc houden…(zonder de bambix )

je mag dus over naar 4 flessen… hoeft niet :wink: je kan dat doen als hij de potjes leeg eet…

Ja, die 120 cc is idd. een tikfout. Het moet zijn 200 cc en dan 6 tweederde schep Nutrilon.

Wij zitten nu op dit schema:

8:30 uur 200 cc + bijna 7 scheppen fv

11:00 uur 200 cc + bijna 7 scheppen fv

15:30 uur 200 cc + bijna 7 scheppen fv

19:00 uur 200 cc + bijna 7 scheppen fv

23:00 uur 200 cc + bijna 7 scheppen fv + 2 scheppen Nutrix rijstebloem

En ik wil graag beginnen met potjes groente omdat ik gehoord heb dat het beter is om daar mee te beginnen, want als je eerst met fruit begint ze de groente later niet meer lusten… (zeggen ze…) :eh:

Welk tijdstip kan ik dan het beste doen?

Waarom geef jij 2/3 schepjes?

Waarom niet gewoon 180 + 6 of 210 + 7?

Ik zou ipv al die halve schepjes gewoon 1 fles wat meer, en de ander wat minder doen als je niet uitkomt, maar wel met hele scheppen werken.

Dus bijv de eerste 4 180 + 6, en dan de laatste van 23.00 210 + 7 bijvoorbeeld.

Ik zou ook gewoon de 5 flessen zo aanhouden.

Die laatste van 23.00 zou ik proberen elke week een kwartiertje vroeger te doen.

Ik weet niet hoe het met het doorslapen gaat?

Als je dan aan de 6 maanden zit kun je beginnen met bijvoeding en zodra dat goed gegeten word zou ik pas naar 4 flessen overgaan.

Die laatste fles zou dan ongeveer op 19.00/20.00 zitten.

En ik wil graag beginnen met potjes groente omdat ik gehoord heb dat het beter is om daar mee te beginnen, want als je eerst met fruit begint ze de groente later niet meer lusten… (zeggen ze…)

gewoon lekker doen waar jij je goed bij voeld hoor…

ik doe er totaal niets op uit wat een ander me zegt en volg mijn eigen gevoel :thumbup:

hier ben ik begonnen met fruit en een weekje later met groente erbij? get gaat geweldig !!! niks aan het handje hoor. :thumbup:

ben hier bij alle twee begonnen met fruit…

ik ken eigenlijk niemand die met groente is begonnen…

( ik werk op een kdv op de babygroep… er wordt altijd begonnen met fruit…)